2014-08-12, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Btw, en liten sidofråga: såg att det fanns latexhandskar som skydd. Ni som använder detta, vet ni om färgen "fastnar" bra på latex eller ej? Alltså flagnar den loss från latex när den har torkat eller sitter den där den sitter? För om det går att få den att sitta kvar så fick jag plötsligt ännu fler idéer.
Jag har inte målat på latex specifikt, men är inte färglagret alltför tjockt så kommer färgen att sitta.

Citat:
Undrar varför det ska vara så svårt att hitta en fluoroscerande färg som har bra konsistens? Jag menar det är väl ett medium och pigment som alla andra färger?
I många fall är en vanlig fläkt bättre än en värmepistol då en del av kulörerna i de olika sortimenten tenderar till att bli missfärgade. Torktiden för färg från t.ex. Montana är inte speciellt lång, även om neonfärgerna har något längre torktid.

Skälet till att de flesta neonfärger är mer eller mindre vattniga är för att det inte är tillräckligt med vitt pigment i färgblandningen. Skulle man sikta på att få färgen lika tjock som din vardagliga himmelsblåa från Montana Cans så tappar den neonlystern. Trots det är neonfärgerna är helt okej att använda på grundade ytor, vare sig ytan är grundad med primer eller rollerfärg. Ur ett vanligt graffiti-perspektiv är neonfärgerna inget att fördra.

Citat:
Jag fick det att sitta hyfsat bra genom att spraya på lager på lager med klarlack. På så sätt verkade färgen liksom "kapslas in" mellan primern och lacken (lacken blir ju som en sköld mot yttre påverkan).

Men som sagt, att måla och lacka bra på kedjelänkar i plast, tricky tricky :S
Du skulle kunna ta en titt på Molotows Fosfor-spray - i den är återfinns de mineraler som gör att färgen reagerar i UV-ljus, till skillnad mot de andra sorterna. Nu vet inte jag hur hälsosamt det är att ha ett material målat med den färgen runt halsen eller handleden - men det är ett tips. Ett annat tips är att nära dränka länken i klarlack eller blanda till en egen mix med hammarlack men det kan vara rätt avancerat när det är neonfärger eller fosfor-spray du använder.
Citera
2014-08-12, 09:13
Medlem
MoralMorals avatar
svensson butiker är bara chrom och svart som tidigare nämnts.
Citera
2014-08-13, 09:34
Medlem
pm-6564s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Mågon som har tips på billga burkar ifrån "svensson" affärer te.x ica, okq8, coop o.s.v
Billigast är ju som sagt biltema , tips då är ju chromen , en ganska matt ljusblå (i klass med köpte färg kan langa bild om inget tror mig) en turkos som är bra, en moss grön som är helt okej en rostskyddssvart som funkar men går inte byta caps på men går att använda.allt går att använda.gå annars till närmaste k-rauta mekonomen Jula och sno din färg bara? Strapa några i midjan är ju inte hela världen ? . Lycka till med burk fixandet
Citera
2014-08-13, 18:55
Medlem
Tjo!
Finns säkert svar till denna fråga,orkar inte bläddra..
Vet någon hur kobra är? Är den lik någon annan burk? Har själv kört med mtn hardcore rätt mycket,Men kobra kan väll inte vara bättre?

Peace
Citera
2014-08-13, 22:51
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperwk
Tjo!
Vet någon hur kobra är? Är den lik någon annan burk? Har själv kört med mtn hardcore rätt mycket,Men kobra kan väll inte vara bättre?

Peace

Vad är det för fråga? Kobra är skön, täcker bra och har hyfsat högt tryck men du kan ju givetvis dra tunna linjer också!
Citera
2014-08-13, 23:02
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Tjo!

Peace

Mer lik Tyska Montana black än spanska MTN Hardcore. Färgen tar slut fortare än i tyska Montana Black, samtidigt täcker den bättre. Lite väl högt tryck för pilleri egentligen, men Kobra low kompenserar det bra. Den svarta low är jättego med en level 1:a på. Kan rekommendera dom om man vill måla fort. Vill man pilla lagligt så ska man nog satsa på Belton, Mtn 94 eller tyska Montana Gold, om man inte kör på Kobra low dvs.
Citera
2014-08-14, 00:31
Medlem
Aight! Tack för svar
Citera
2014-08-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Vad är det för fråga? Kobra är skön, täcker bra och har hyfsat högt tryck men du kan ju givetvis dra tunna linjer också!

Det jag menade va om någon tycker att kobra är skönare än hardcore. Formulerade mig lite fel där.
Citera
2014-08-25, 21:20
Medlem
Hej, jag undrar om streetcorner, är pålitligt? Verkar väldigt slappt och folk som inte får sina grejer... Vad säger ni? Om det är bra, får man order bekräftelse och informeras bra eller?
Citera
2014-08-25, 21:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Det jag menade va om någon tycker att kobra är skönare än hardcore. Formulerade mig lite fel där.

Svårt att säga alltså.. Du måste prova båda för att avgöra. Hardcore är mer liksom... "Slaskig" om man säger... Iallafall med fatcaps.

Citat:
Ursprungligen postat av SoxzerZ
Hej, jag undrar om streetcorner, är pålitligt? Verkar väldigt slappt och folk som inte får sina grejer... Vad säger ni? Om det är bra, får man order bekräftelse och informeras bra eller?

Förr var det bra, men jag tror dom byter lager eller något. Beställ inte i nuläget är mitt och många andras råd. Kör på Urbnarts till orders skickas åtminstonde.
Senast redigerad av pyro860 2014-08-25 kl. 21:40.
Citera
2014-08-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoxzerZ

Beställde där en gång och det var även den sista gången..

Beställde mig 15 burkar, fick vänta 2 veckor på dom, nör jag väl fick skiten så hade dom missat 3 burkar.. Köp från urbn arts! Dom är seriösa och har riktigt bra priser!
Citera
2014-08-26, 13:56
Medlem
carlss avatar
Är mtn94 helt värdelösa om man ska köra olagligt? Nu menar jag inte superstress ala T-centralen daytime men lite fart vill man ju ha..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in