Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
har några frågor ang ironlak:
1. vart kan man beställa dem? fatcap existerar ju inte längre. hittar ingen sida som skickar till sverige, men jag kan ha slarvat med googlandet.
2. hur fungerar ventilsystemet (vet att det är lågt tryck), är det lika segt som mtn hardcore att trycka ner cap'en eller är den likt molotow eller tyska montana?
3. funkar de i vinterklimat? tänkte väl främst runt bara några minusgrader.
1. Bra fråga - jag har ingen vidare koll på Ironlak och det verkar som en del webbshoppar säljer dem men de är internationella sådana och de skickar inte sprayfärg utanför sitt egna land. Mitt tips är att du kollar de lokala färghandlarna, om du inte hittar något via nätet.
2. Enligt andra som har målat med färgen så blir det ofta jobbigt för fingrarna efter ett tag. Personligen kan jag inte jämföra med t.ex.
MTN Hardcore då jag inte ser det som ett problem i sig och knappt tänker på det. Det hela är nog väldigt individuellt.
3. Jag har inte upplevt problem med burken vid användning i minusgrader, p.g.a. temperaturen d.v.s. Däremot har ett par exemplar jammat och overkill har skett även om ett avsatt cap har använts, detta även i plusgrader. Är det inga våldsamma minusgrader vi talar om så håll dem varma, ställ dem vid ett av elementen tills du packar ner dem och skall ut.
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
lät ju inge vidare. söker en burk som är low pressure, som inte är belton. lite svårt att lita på mtn eftersom montana hardcore är en hemsk burk som resulterat i fingerkramp och färg på kläderna. så vet ej nuläget inte om mtn 94 är värd att köpa eller inte.
därför undrade jag hur ironlak fungerar. men i mitt fall ser det ut som jag får antingen köpa mtn 94 eller kobra low.
Är det lågt tryck du är ute efter så blir du säkert nöjd med
MTN 94 - enligt mig har de bättre pigment än
Kobra och synnerligen bättre än
Ironlak.