2013-04-03, 13:58
Medlem
PepsiMannens avatar
The Most Powerful & Resistant Chrome Ever

Spännande!

http://mtn-world.com/es/blog/2013/04/03/mtn-novelties-the-new-mega-plata/
Citera
2013-04-07, 23:08
Medlem
Kom över en burk beckers roststopper, någon som testat? Står färg grå.
Sen hittade jag en dekorlack märke dex. Tydligen Volvo reservdel. Färg silver. Någon som har testat någon av dom?
Citera
2013-04-08, 08:13
Medlem
graffsthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
Sen hittade jag en dekorlack märke dex. Tydligen Volvo reservdel. Färg silver. Någon som har testat någon av dom?
Nej, jag har inte testat någon av dom. Vet du vad jag tycker att du borde göra? Testa burkarna.
Citera
2013-04-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
Rostar av alla typer brukar fungera bra, även om jag är mest van vid den rödbruna från Turtle Wax. Har ett svag minne av den sista du nämner. Är färgen möjligtvis en silvergrå eller metallicgrå? Testa dem.
Citera
2013-04-08, 21:54
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
The Most Powerful & Resistant Chrome Ever

Spännande!

http://mtn-world.com/es/blog/2013/04/03/mtn-novelties-the-new-mega-plata/
Om detta verkligen fungerar så komemr jag att bli en storkonsument:
Citat:
...super-fast drying times that allow, the immediate painting over with any other colour...
Dock jävligt tveksam om det verkligen kommer vara så bra att man kan lägga rakt på blöt krom med vilken burk som helst. Känns mest som ett marknadsföringstrix, visst, det kanske är lite snabbare torktid än andra krom då men tror inte att man kommer märka större skillnad.

(kom inte och säg att man kan måla över alla blöta krom med vanlig förg för då målar du för sakta)
Citera
2013-04-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Rostar av alla typer brukar fungera bra, även om jag är mest van vid den rödbruna från Turtle Wax. Har ett svag minne av den sista du nämner. Är färgen möjligtvis en silvergrå eller metallicgrå? Testa dem.

Roststoppern ville inte funka med ny fat så får testa en annan cap imorrn.
Den andra var Dock ganska bra. Högt tryck som fan, dammade ganska mycket men täckte bra. Ja den färgen du beskriver var den orange burk.
Citera
2013-04-10, 21:16
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Om detta verkligen fungerar så komemr jag att bli en storkonsument:
Dock jävligt tveksam om det verkligen kommer vara så bra att man kan lägga rakt på blöt krom med vilken burk som helst. Känns mest som ett marknadsföringstrix, visst, det kanske är lite snabbare torktid än andra krom då men tror inte att man kommer märka större skillnad.

(kom inte och säg att man kan måla över alla blöta krom med vanlig förg för då målar du för sakta)
Eller så är det du som fyller för sakta..
Citera
2013-04-12, 14:18
Medlem
muntiis avatar
Vilka caps ska jag undvika med MTN Hardcore 2? Snabba svar uppskattas!
Citera
2013-04-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Vilka caps ska jag undvika med MTN Hardcore 2? Snabba svar uppskattas!
Tycker personligen brukar jag undvika New York Skinny, om man bortser från att jag endast använder den färgen till ifyllning annars fungerar det mesta med små undantag. Eller syftar du på vilka caps man bör undvika för att de inte passar det valvsystemet?
Citera
2013-04-12, 15:01
Medlem
Såg även att Henxs hade börjat sälja Liquitex, nämner det endast för att färgen har diskuterats innan - jag har själv inget intresse för färgen. Priset verkar ju hursomhelst vara förmånligt om man jämför med andra återförsäljare.

HENXS - LIQUITEX SPRAY PAINT
Citera
2013-04-12, 15:04
Medlem
muntiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Tycker personligen brukar jag undvika New York Skinny, om man bortser från att jag endast använder den färgen till ifyllning annars fungerar det mesta med små undantag. Eller syftar du på vilka caps man bör undvika för att de inte passar det valvsystemet?
Läste på nån sida att NY Skinny skulle funka ok men inte NY Fat?

Ja precis så jag menar.
Citera
2013-04-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Läste på nån sida att NY Skinny skulle funka ok men inte NY Fat?

Ja precis så jag menar.
Det stämmer, New York Skinny passar men det är inte ett cap som jag föredrar. Jag har en lista som jag gjorde vid något tillfälle, skall se om jag hittar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in