• 1
  • 2
2009-01-14, 19:32
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
hmm, nehe! nej jag vet inte riktigt hur det fungerar. Men jag vill som sagt förlora fett men samtidigt bygga muskler igenom styrketräning och att äta rätt, men jag vet som sagt inte hur jag ska äta rätt för det.

vi säger att jag vaknar 11 - frukost
14 - mellanmål men vad ?
17 - lunch men vad ?
19.30 mat före träning men vad ?
21 - träning
23 - mat efter träning men vad ?

det jag vill ha reda på. vad som är bäst för mig

Du kan inte bli av med fett och bygga muskler samtidigt. Du måste antingen ligga på underskott eller överskott. svårare än så är det inte.
Citera
2009-11-10, 22:31
Medlem
LÅnar tråden lite bara för jag tyckte det här vart lite skoj!

jag är lika lång som dig men väger 35 kg mindre och min önskan är att gå upp i i bikt med både fett å muskler haha.

Försöker äta allt jag ser om dagarna men svårt att öka kilon trots allt.

Tips till mig?XD
Citera
2009-11-10, 22:37
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomm3n

jag är lika lång som dig men väger 35 kg mindre och min önskan är att gå upp i i bikt med både fett å muskler haha.

Tips till mig?XD

Ät mer.
Du har förmodligen ingen aning om hur mycket du egentligen äter så börja räkna kalorier.
Citera
2009-11-10, 22:45
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomm3n

Tips till mig?XD

Yes, ät mer. Jag var som du ett tag, tyckte jag åt jättemycket och inte gick upp i vikt men sen insåg jag att det var faktiskt inte så mycket jag fick i mig egentligen, så jag började äta riktig mat och ordentligt med sådant, och sen början av sommaren så har jag gått upp 7 kg, vilket jag tycker är helt okej.

Du kan även läsa Axons tips för viktuppgång:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1026288
Citera
2009-11-11, 03:22
Medlem
64550.s avatar
Hmm det där med att inte gå ner i vikt och får muskler på samma gång inte går?
det går väll bara att det tar mycket längre tid eller?

I sommras började jag gymma, vägde 117kg då och är 191cm, nu ett halv år senare väger jag 102 och är betydligt mycket starkare, muskler syns etc.
Så för mig funkar det ju även om det går segt.
Har ju fortfarande fett kvar, men har inte tänkt att sluta träna, så om ett halv år till kanske man är nere i 90kg (som är min målvikt).

Tog väll lite lång tid men allt jag har gjort är att äta mer protein och mindre kolhydrater, gått till gymmet ca4 ggr i veckan. (sen har väll chips på helgerna, alla natt mackor och allt alkoholdrickande under tiden gjort att det gått ännu segare)
Citera
2009-11-11, 03:32
Medlem
Maristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.

I sommras började jag gymma, vägde 117kg då och är 191cm, nu ett halv år senare väger jag 102 och är betydligt mycket starkare, muskler syns etc.
Har ju fortfarande fett kvar, men har inte tänkt att sluta träna, så om ett halv år till kanske man är nere i 90kg (som är min målvikt).

Tog väll lite lång tid men allt jag har gjort är att äta mer protein och mindre kolhydrater, gått till gymmet ca4 ggr i veckan. (sen har väll chips på helgerna, alla natt mackor och allt alkoholdrickande under tiden gjort att det gått ännu segare)

det är väl för att du va nybörjare du blev starkare fastän du låg på underskott
Citera
2009-11-11, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.

klart musklerna syns bättre när du gått ner 15kg :>
Citera
2009-11-11, 07:42
Medlem
64550.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maristo

det är väl för att du va nybörjare du blev starkare fastän du låg på underskott

Citat:
Ursprungligen postat av kalaskonrad
klart musklerna syns bättre när du gått ner 15kg :>

Jo det är iof sant
Citera
2009-11-11, 11:02
Medlem
SYLBXXXFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Jo, nu är det så att jag har köpt 6 månaders kort på gymmet, proteinpulver med lite kolhydrater och kreatin. Har börjat och ska fortsätta köra på:

Måndag: Armar/kondition eller mage
Tisdag: Axlar/rygg
Onsdag: Mage/kondition
Torsdag: Bröst/mage eller kondition
Fredag: vila/träning ibland
Lördag: vila/träning ibland/supa :P
Söndag: vila.

Min längd/vikt:
Längd: 193cm
Vikt: 105kg

Mina frågor är hur ska jag äta bäst för att gå ner i vikt men samtidigt skaffa muskler ? och när ska jag äta ? just nu är jag arbetslös och sover till 11-12 på dagarna, har väldigt svårt med att tajma in maten med tanke på att jag och min polare börjar träningspasset klockan 9 på kvällen. Sent men vi tycker det fungerar bra. Vad är bäst att äta utav Potatis/Pasta/ris exempelvis ? Är det något jag ska helt och hållet skippa?

Tack på förhand

För att göra det enkelt. gör av med mer kalorier än vad du häver i dej.
Citera
2009-11-11, 15:25
Medlem
Gunjas avatar
Först ska du räkna ut hur mycket kilokalorier (kcal) din kropp förbrukar varje dag. Det är grundläggande att veta det, och tar bara 5 minuter att räkna ut.

Förväntar du dig få mer muskler krävs det att du äter mer kilokalorier (kcal) än vad din kropp gör av med, det är detta överskott som bygger upp dina muskler förutsatt att du tränar. Tränar du inte kommer överskottet att lägga sig som fettvikt istället, observera att även om du tränar hårt kommer du antagligen att lägga på dig lite fett också. Det är på det viset de flesta gör, först bygger man under en period (rekommenderar minst 2 månader för någon effekt, 3 timlånga pass i veckan är nog lagom) och sedan deffar man. Det är svårt om inte omöjligt att bygga muskler under en deff eftersom den går ut på att man ska ligga på kcal-underskott. Du ska äta mindre än vad din kropp förbrukar, och därmed tappa fett. För att inte tappa muskler är det viktigt att man under en deff äter mycket proteiner, som bibehåller muskelstyrkan.

Om du vill kan du naturligtvis deffa först och bygga sedan, om du inte känner att du vill riskera att lägga på dig ännu mer fett än vad du redan har.

Hoppas jag kunde vara till någon hjälp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in