• 1
  • 2
2009-01-14, 18:43
Medlem
sv1nt0s avatar
Jo, nu är det så att jag har köpt 6 månaders kort på gymmet, proteinpulver med lite kolhydrater och kreatin. Har börjat och ska fortsätta köra på:

Måndag: Armar/kondition eller mage
Tisdag: Axlar/rygg
Onsdag: Mage/kondition
Torsdag: Bröst/mage eller kondition
Fredag: vila/träning ibland
Lördag: vila/träning ibland/supa :P
Söndag: vila.

Min längd/vikt:
Längd: 193cm
Vikt: 105kg

Mina frågor är hur ska jag äta bäst för att gå ner i vikt men samtidigt skaffa muskler ? och när ska jag äta ? just nu är jag arbetslös och sover till 11-12 på dagarna, har väldigt svårt med att tajma in maten med tanke på att jag och min polare börjar träningspasset klockan 9 på kvällen. Sent men vi tycker det fungerar bra. Vad är bäst att äta utav Potatis/Pasta/ris exempelvis ? Är det något jag ska helt och hållet skippa?

Tack på förhand
Senast redigerad av sv1nt0 2009-01-14 kl. 18:53.
Citera
2009-01-14, 18:46
Bannlyst
Vill du gå ner i vikt men bygga muskler? Säg gärna till hur du gjorde. Du lär bli känd.

Skippa protein och kreatin, kör ett tag på vanlig mat SEN börja med tillskott, det gör inga underverk.
Citera
2009-01-14, 18:46
Medlem
sv1nt0s avatar
Tänk på att jag inte är alltför seriös, ingen väg till bodybuilder direkt. Vill bara ha en fettfri schysst kropp till sommaren!
Citera
2009-01-14, 18:47
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Vill du gå ner i vikt men bygga muskler? Säg gärna till hur du gjorde. Du lär bli känd.

Skippa protein och kreatin, kör ett tag på vanlig mat SEN börja med tillskott, det gör inga underverk.

Jag menar förstås att få bort fett fortare när jag skriver gå ner i vikt, vet att man omvandlar fett till muskler, men jag har lite för mycket fett
Citera
2009-01-14, 18:48
Bannlyst
Spola kröken

Läste någonstans att 1 ml sprit hade 7 kcal.

Någon får gärna instämma eller hålla med. Är osäker.
Citera
2009-01-14, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Jag menar förstås att få bort fett fortare när jag skriver gå ner i vikt, vet att man omvandlar fett till muskler, men jag har lite för mycket fett

Fett blir inte muskler.
Citera
2009-01-14, 18:52
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Fett blir inte muskler.

hmm, nehe! nej jag vet inte riktigt hur det fungerar. Men jag vill som sagt förlora fett men samtidigt bygga muskler igenom styrketräning och att äta rätt, men jag vet som sagt inte hur jag ska äta rätt för det.

vi säger att jag vaknar 11 - frukost
14 - mellanmål men vad ?
17 - lunch men vad ?
19.30 mat före träning men vad ?
21 - träning
23 - mat efter träning men vad ?

det jag vill ha reda på. vad som är bäst för mig
Citera
2009-01-14, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
hmm, nehe! nej jag vet inte riktigt hur det fungerar. Men jag vill som sagt förlora fett men samtidigt bygga muskler igenom styrketräning och att äta rätt, men jag vet som sagt inte hur jag ska äta rätt för det.

vi säger att jag vaknar 11 - frukost
14 - mellanmål men vad ?
17 - lunch men vad ?
19.30 mat före träning men vad ?
21 - träning
23 - mat efter träning men vad ?

det jag vill ha reda på. vad som är bäst för mig

14 - Frukt, Sallad
17 - Ris, pasta, fisk, potatis, kött, kombinera hur du gillar det.
19.30 - Ät något liknande som du åt vid lunch. Eller en sallad.
23 - Vet inte hur det är med att äta så sent..så jag låter det vara osvarat.

Vill du gå ner i vikt måste du göra dig av med mer kalorier än vad du får i dig.
Citera
2009-01-14, 19:12
Medlem
Emxs avatar
Kolla in den klistrade tråden "***Nyttiga trådar och länkar, läs innan du startar en ny tråd!!!***" som finns här i tränings delen. Där finns massor av nyttigt tips på träning, mat och allt som hör till.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=381988
Citera
2009-01-14, 19:16
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Är man inte seriös med sin träning, kan man inte heller förvänta sig något bra resultat.
Citera
2009-01-14, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Är man inte seriös med sin träning, kan man inte heller förvänta sig något bra resultat.

Well said.
Citera
2009-01-14, 19:32
Medlem
Dreass avatar
Du kan inte gå ner i vikt och bygga muskler, okej det går men det kräver ganska bra med kunskaper. Jag råder dig att äta som ett djur, ligga på kcalöverskott och bygga muskler, inte för stort överskott, säg 200kcal om dagen. Sen om 3 månader så börjar du satsa på att gå ner i vikt. För att bygga muskler måste du lägga på dig lite fett, tråkigt men sant, sen kan du inte omvandla fett till muskler, fysiskt omöjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in