Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-14, 18:21
Medlem
b0gfettos avatar
Vore skönt, så slipper 20 pers i varje tråd skriva "SÖÖÖÖK!!!!" utan att nån ens skickat RP om tråden.
Citera
2009-01-14, 18:27
Bannlyst
Som ny medlem när jag kom hit sommaren 2007 då startade jag trådar lite hej vilt och överallt och i efterhand när jag ser igenom dom trådarna så får jag dåligt samvete. Hur i helvete kan jag vara så dum att inte använda sök?

Sök-knappen syns ju så tydligt så därför borde man kunna söka innan man startar en tråd. Om jag i värsta fall känner mig osäker som jag gjorde när jag skulle starta en tråd då skickade jag ett PM till en moderator och frågade vart jag skulle vända mig.

Men frågor som dessa dyker upp titt som tätt.
  • Varför ändras inte avataren?
  • Får moderatorer betalt?

Finns säkert många många fler frågor som kommer upp hela tiden, ständigt och jag håller med. Måste vara ordentligt jobbigt att vara moderator.
Citera
2009-01-14, 18:27
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Problemet är ju, iallafall för mig, att det inte alltid är helt glasklart vad man ska ange för sökord.
Din intelligens kan ju så klart vara ett handikapp, men i vissa fall håller jag med om att det kan vara knepigt. Kan inte komma på något klockrent exempel bara för det, men jag vet att det har inträffat för mig.

För övrigt är google-sök enligt: (sökord) site:flashback.info det som gäller IMO.
Citera
2009-01-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Din intelligens kan ju så klart vara ett handikapp, men i vissa fall håller jag med om att det kan vara knepigt. Kan inte komma på något klockrent exempel bara för det, men jag vet att det har inträffat för mig.

För övrigt är google-sök enligt: (sökord) site:flashback.info det som gäller IMO.
Jävlar vad du tar i. Så bra att det även har hänt dig då.

Jag funderade över en sak Lemasive. Var drar man gränsen över vad som är vanligt och inte?
Citera
2009-01-14, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Jävlar vad du tar i. Så bra att det även har hänt dig då.

Jag funderade över en sak Lemasive. Var drar man gränsen över vad som är vanligt och inte?

När en tråd om samma sak startas nån gång i veckan?
Citera
2009-01-14, 18:40
Medlem
Blygiss avatar
Angående tvång till sökning innan trådstart så finns det på bl a ubuntuforumet en automatisk sökfunktion som "live" (ajax) söker upp relevanta trådar när man själv försöker starta en. Så man tvingas egentligen inte att göra nåt men man får förslag på ett gäng trådar som verkar vara relevanta och ombeds att titta igenom dem först.
Citera
2009-01-14, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
När en tråd om samma sak startas nån gång i veckan?
Hur ska man veta om trådar om samma sak startas en gång i veckan om de nya tas bort i samma takt? Man söker väl främst i delforumet efter samma ämne och då ingår inte papperskorgen i sökningen..

Men visst, fler saker att få tillsägelser för.. Jag tycker man kan få tillsägelser för taskig stavning också.. Och intetsägande oneliners.. Och de som leker moderatorwannabes i trådarna isf att rapportera, de tillför heller inget.. Och har man dragit gränsen så tight kan man automatisera tillsägelser varje gång en moderator raderar ett inlägg, vare sig det är ot, trams eller en felpost.. shit, man kan i förebyggande dela ut ett par tre tillsägelser redan man registrerar sig..
Citera
2009-01-14, 19:05
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
Hur ska man veta om trådar om samma sak startas en gång i veckan om de nya tas bort i samma takt? Man söker väl främst i delforumet efter samma ämne och då ingår inte papperskorgen i sökningen..

Men visst, fler saker att få tillsägelser för.. Jag tycker man kan få tillsägelser för taskig stavning också.. Och intetsägande oneliners.. Och de som leker moderatorwannabes i trådarna isf att rapportera, de tillför heller inget.. Och har man dragit gränsen så tight kan man automatisera tillsägelser varje gång en moderator raderar ett inlägg, vare sig det är ot, trams eller en felpost.. shit, man kan i förebyggande dela ut ett par tre tillsägelser redan man registrerar sig..

Titta i Övrig data en vecka så får du se?
"Kan nån hjälpa mig att haxxa min kompis hemsida"
"Kan nån skriva hur man haxxar skolans dator, skicka PM!"
"Har nån invites till bÖgleech?!?!?!?!1111"
Citera
2009-01-14, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Titta i Övrig data en vecka så får du se?
"Kan nån hjälpa mig att haxxa min kompis hemsida"
"Kan nån skriva hur man haxxar skolans dator, skicka PM!"
"Har nån invites till bÖgleech?!?!?!?!1111"
Visst är jag medveten om problemet, men ska några delforum, övriga data, ue, cb t ex, vara orsak till en ny regel som ska drabba resten av forumet?Tillkommer det en ny regel så kommer den kunna åberopas överallt.. Dina exempel borde gå att rensa ut med några av alla de andra reglerna, KFK, OT, trams, åldersgräns, osv, det är inte en fråga om vilken regel som kan tillämpas utan vilken som passar bäst..
Citera
2009-01-14, 19:10
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygis
Angående tvång till sökning innan trådstart så finns det på bl a ubuntuforumet en automatisk sökfunktion som "live" (ajax) söker upp relevanta trådar när man själv försöker starta en. Så man tvingas egentligen inte att göra nåt men man får förslag på ett gäng trådar som verkar vara relevanta och ombeds att titta igenom dem först.

Det är ungefär en sån lösning jag tänker mig, det gäller ju att göra det så smidigt som möjligt.
Citera
2009-01-14, 20:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygis
Det vore en ohyggligt bra lösning på det hela. Frågan är ifall det är genomförbart för FB, med tanke på storleken och hur lång tid det tar för andra funktioner att komma till skott.
Citera
2009-01-14, 20:06
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det vore en ohyggligt bra lösning på det hela. Frågan är ifall det är genomförbart för FB, med tanke på storleken och hur lång tid det tar för andra funktioner att komma till skott.

Lär kräva alldeles för mycket förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in