Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-14, 17:41
Bannlyst
Jag tycker det är dags att ge ut tillsägelser till användare som inte använder sökfunktionen utan bara skapar en ny tråd, detta om dom mest vanliga frågorna självklart. Det innebär att människor får tänka till extra innan dom skapar en tråd och söker mer, som det är nu så återkommer flera ämnen om och om igen i samma skepnad. Måste vara ett helvete som moderator..
Citera
2009-01-14, 17:48
Medlem
Errogants avatar
Personer som startar nytt utan att söka av ren idioti borde bestraffas, men en stor del har redan sökt men inte hittat, skall man bestraffa dem för att sök-funktionen är begränsad? Tråden måste ju int heller låsas och allt som oftast blir man dirigerad till en existerande tråd som tar upp frågan, möjligheter att folk då skall hitta när det finns olika trådar med smått olika titlar som hänvisar till en stor tråd gör i sin tur att nya trådstarter om samma sak minskar, för jag tror majoriteten här är väldigt medveten om att sök funktionen existerar.
Går det inte dessutom att diskutera detta med bestraffning i redan existerande trådar som tar upp det här med sökandet?
Sök och finn.
Senast redigerad av Errogant 2009-01-14 kl. 17:53.
Citera
2009-01-14, 17:52
Medlem
miklons avatar
Jag har tidigare föreslagit en lösning där man tvingas igenom ett sökmoment innan man kan skapa en ny tråd, jag tror fortfarande att det kunde vara en bra lösning.
Citera
2009-01-14, 17:53
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
Personer som startar nytt utan att söka av ren idioti borde bestraffas, men en stor del har redan sökt men inte hittat, skall man bestraffa dem för att sök-funktionen är begränsad?
Så sant. Är man dum ska det kännas.

Om det öht ska bli en möjlighet är det viktigt att modsen korrigerar felstavade rubriker så att det faktiskt finns något att söka på. Får teknikerna ordning på sökfunktionen så tycker jag att det är en bra idé - så länge den är som idag kan man tyvärr inte bestraffa eftersom man många gånger inte vet om någon sökt eller ej.
Citera
2009-01-14, 17:54
Medlem
ABBORREs avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=696856
https://www.flashback.org/showthread.php?t=581920

Kanske inte vid första tråden, men vid återkommande nya trådstarder, så visst en tillsägning,.,.
Citera
2009-01-14, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
https://www.flashback.org/showthread.php?t=696856
https://www.flashback.org/showthread.php?t=581920

Kanske inte vid första tråden, men vid återkommande nya trådstarder, så visst en tillsägning,.,.

Ja, men det är ju vad jag säger. Jag vet att det finns gamla trådar om detta. Men som vanligt är poängen helt borta på FB, man måste verkligen säga allt för att människor ska förstå. Var tror ni jag fick iden ifrån?
Citera
2009-01-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag har tidigare föreslagit en lösning där man tvingas igenom ett sökmoment innan man kan skapa en ny tråd, jag tror fortfarande att det kunde vara en bra lösning.

Låter som ett mycket bra förslag!
Citera
2009-01-14, 18:01
Bannlyst
Exempel på tråd

Hur stor kuk har ni?

Vilka är tjejer på FB

AIK suger

nånting om WoW

Byta avatar
Citera
2009-01-14, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon

Jag har undrat över varför den idèn inte slog igenom?

-Vote for miklon!

Men att straffa någon är nog att ta i? so don`t vote for lemasive!
Citera
2009-01-14, 18:03
Medlem
Errogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Exempel på tråd

Hur stor kuk har ni?

Vilka är tjejer på FB

AIK suger

nånting om WoW

Byta avatar

Ja de som startar dylika trådar platsar i idiot-kategorin, men att bestraffa alla idioter blir ju ännu mera jobb för moderatorerna?
Senast redigerad av Errogant 2009-01-14 kl. 18:07.
Citera
2009-01-14, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
Ja de som startar dylika trådar platsar i idiot-kategorin, men att bestraffa alla idioter blir ju ennu mera jobb för moderatorerna?

Bara ett litet tag
Citera
2009-01-14, 18:11
Medlem
Problemet är ju, iallafall för mig, att det inte alltid är helt glasklart vad man ska ange för sökord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in