Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-15, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
Ja de som startar dylika trådar platsar i idiot-kategorin, men att bestraffa alla idioter blir ju ännu mera jobb för moderatorerna?
En särskild avdelning där alla idioter och byfånar kan hålla till kanske?
Citera
2009-01-15, 09:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Lär kräva alldeles för mycket förmodligen.
Antagligen, ja. Men man kan ju alltid drömma, eftersom en sådan funktion vore guld värd för personer som inte tänker efter före och ej heller ser något annat än 'Ny tråd'-knappen med sina skygglappar aktiva.
Citera
2009-01-15, 15:09
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Borde åtminstone automatisk tillsägelse på alla som tigger (och vill byta i enstaka fall) invites. D v s man har inte brytt sig om att läsa sticky, skapar trådar och tigger. Tror jag skickar 10 RP i vecka om sådana trådar.

Sen gnäller de om att de inte har tillgång till invitetråden efter 10 inlägg och en veckas medlemskap, som om det vore en mänsklig rättighet att få en invite till Torrentleech (el. lik.).
Citera
2009-01-15, 15:10
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vore skönt, så slipper 20 pers i varje tråd skriva "SÖÖÖÖK!!!!" utan att nån ens skickat RP om tråden.
Det är nästan ett större problem. Borde vara tillsägelse på det också.
Citera
2009-01-17, 15:12
Medlem
Blygiss avatar
Jag vet inte om jag tycker att det vore en sån krävande funktion. Visst, det har väl inte hänt mycket annan utveckling på detta forumet på sistone men ändå, det känns inte som något svårt att genomföra.
Citera
2009-01-17, 15:25
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
shit, man kan i förebyggande dela ut ett par tre tillsägelser redan man registrerar sig..

Precis, så omvandlas dessa till en varning för ohörsamhet så får man börja med en veckas avstängning.
Citera
2009-01-17, 15:58
Medlem
epost72s avatar
Jag klickar ofta på "nya ämnen"
Ofta ser jag ämnen som jag känner på miga att det redan tagits upp då brukar jag bemöda mig med att göra en sökning hittar jag då en passande tråd så postar jag en länk till tråden i den nyskapade tråden. samtidigt som jag gör en RP på den nyskapade tråden med förhoppning om att moderator låser den nya tråden.

Jag anser att man inte måste posta nya trådar bara för att man anser sig ha en ny infallsvinkel på ett ämne.

Min metod innebär dock att jag inte alltid tittar i vilket forum en användare postat sin tråd, detta är dock inte så intressant, för det mesta kan man diskutera i befintlig tråd oavsett vilket forum den ligger i.

Många kan kanske anse att min metod är idiotisk men så agerar jag.

Att utfärda varning konsekvent verkar lite drastiskt då det ibland kan vara lite svårt att hitta trådar via sökfunktionen då en del inte kan detta med synonymer och liknande.

Jag brukar söka på lite olika ord som eventuellt skulle kunna ingå i det jag vill skriva om.

Men ibland kan man verkligen undra om personer sökt öht.

EDIT

Kan hända att moderatorer ej gillar min metod men då hoppas jag att de påpekar det för mig i varje enskillt fall, och så har inte skett hittills.

En del har kallat mig för "trådpolis" men det tar jag så länge jag inte anser att jag gjort fel och som sagt det är moderators uppgift att meddela mig om jag gjort en felaktig RP
Senast redigerad av epost72 2009-01-17 kl. 16:08.
Citera
2009-01-17, 18:24
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Att utfärda varning konsekvent verkar lite drastiskt

Vill bara påpeka att en varning är inte något som en ensam moderator kan dela ut, varningar och bannlysningar röstar vi om. Däremot kan en enskild moderator dela ut en tillsägelse.
Citera
2009-02-10, 00:48
Medlem
DDKs avatar
Jag tycker man borde införa cyber-sharia-lag på FB. Det är viktigt att straffa dem som gör fel ordentligt så att andra skräms från att göra samma tavlor.

Om man startar en tråd som det redan finns mer än en av så får man aldrig mer starta en tråd.

Om man svarar på en trådstart som redan finns blir man avstängd en månad.

Om man stavvar fle lr värkar dumm blir man bannad på livstid.

Om man skriver oneliners typ "+1" eller "Word!" nollas ens postcount.

Den som är tillräckligt blodtörstig och RP:ar flest inlägg per månad blir automatiskt moderator efter att ha fått 50 användare bannade.

Det här är ett ironiskt inlägg.
Senast redigerad av DDK 2009-02-10 kl. 00:51.
Citera
2009-02-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Problemet är ju, iallafall för mig, att det inte alltid är helt glasklart vad man ska ange för sökord.

Precis, i många fall är det ju uppenbart vad man kan söka på, men att behöva sitta och brainstorma en kvart och försöka komma på synonymer till en illa vald topic är rent ut sagt ett negerjobb.

Och sedan har vi två skaror som hänger på FB, den ena som loggar in varje morgon, middag och kväll, sedan har vi den andra som loggar in ibland. Sistnämnda kan omöjligen ha den stenkoll som forumnördarna från skara 1 har.
Syftar givetvis på den pajkastning från skara 1 som sker när någon från skara 2 helt sonika missat att lusläsa den stora rövhålsinflammations-tråden där någon på sida 312 redan nämnt något som är relativt till din helt nya tråd om ömmande anus.

Snubben från skara 2 rodnar såklart och postar istället i den stora rövhålsinflammations-tråden, i vilken han får en tillsägelse av valfri forumpolis från skara 1 att han ska ge fan i att gå OT eller bumpa gamla trådar.

Tja, det bli knas hur du än väljer att lägga fram det!
Citera
2009-02-10, 16:33
Medlem
Alltså det är så jävla trist varje gång nån startar en tråd om "Rökarfilmer" eller liknande som det finns tusentals av, men i ärlighetens namn det är inte alltid så jävla lätt och söka heller som alla menar, jag tycker FBs sökfunktion är helt handikappad.
Citera
2009-02-10, 16:40
Medlem
El Zorros avatar
OT raderat.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem