Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2009-02-12, 09:49
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Kan man inte bemästra en trasig sökmotor så förtjänar man all skit som finns tillgodo.

Ungefär så ser det ut idag iaf, lite lustigt! Så Nej! Man kan inte bötfälla den som kör förbi ett trasig rödljus. Det vore väl idiotiskt?

Som tidigare nämnt i tråden så fungerar sökfunktionen riktigt bra nu för tiden. Resultat sorterade efter relevans och annat smått och gott har gjort det till en helt sökfunktion att räkna med nu. Skönt att slippa gå in på google så ofta .

Dock behövs det ju knappast något straff för man vid några enstaka tillfällen misslyckats med att söka, alla har vi varit nybörjare någon gång.
Citera
2009-02-12, 11:21
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Rätt störande att det skapats tre till fyra trådar om polisens neger-mail, snacka om att inte söka efter ämnet innan man drar igång en tråd.

Sökfunktionen funkar alldelse utmärkt, finns en hel del tips i den tråd som tar upp ämnet. I mina ögon är det ren lathet när man inte söker efter ett ämne som man vill ta upp, verkar som att vissa bara chansar och drar igång en tråd.

Det är knappast moderators jobb att sitta och rensa trådar stup i kvarten.
Citera
2009-02-12, 11:56
Medlem
epost72s avatar
Tillsägelse skulle kunna vara lämpligt som första åtgärd.
Även om sökfunktionen till och från varit lite buggig så har man för det mesta kunnat hitta de flesta ämnen som exempelvis negertråden som föregående nämner.

En del har dock en förmåga att skapa sjukt dåliga rubriker, och det underlättar inte när man söker efter ett ämne. Men det är en annan historia.
Citera
2009-02-12, 12:57
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är knappast moderators jobb att sitta och rensa trådar stup i kvarten.

Err... Inte?

Folk som konstant ignorerar uppmaningen att söka innan man startar tråd borde väl ligga bra till för någon form av tillsägelse, men att en enstaka miss ska göra det känns lite väl nitiskt. Måste man ha regler för precis allting?
Citera
2009-02-12, 13:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Måste man ha regler för precis allting?
Vissa önskar ju uppenbarligen det, för det är ju jobbigt när ordet är fritt och alla kan göra vad dom vill och åtgärderna kommer först efteråt...
Citera
2009-02-12, 14:12
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Man kanske ska göra knappen SÖK mer synlig, t ex färga den röd eller dylikt för att tydligt markera?

Nej men inte riktigt så, men något liknande, ni förstår vad jag menar.

Precis som jag nämnde alltså, läser ingen igenom trådarna?!
Citera
2009-02-12, 15:23
Medlem
mischief_s avatar
IP-spårning och arkebusering utförd av moderatorerna.
Citera
2009-02-12, 17:19
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthuro
Precis som jag nämnde alltså, läser ingen igenom trådarna?!

Exakt! Läste ditt föregående inlägg igen. Missade din parantes då det andra var skrivet i bold. Men ja, då är vi flera i vilket fall som helst.
Citera
2009-02-13, 16:19
Medlem
A.W.s avatar
När sök funktionen suger så känns det inte rätt att straffa användare. Har använt den för att hitta trådar jag vet finns och ändå inte hittat dem.

Men att kräva att man letar lite innan man gör en ny tråd är väl på sin plats.

Sen verkar dina exempel på vilka trådar som får dubbletter inte vara de mest intelligenta trådarna ens från början så hur mycket kan man begära.

Har man som intresse att starta sådana trådar har man kanske inte vett att söka efter tidigare trådar.
Puckon ska väl också få finnas till här på FB.
Citera
2009-02-13, 19:12
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.W.
När sök funktionen suger så känns det inte rätt att straffa användare. Har använt den för att hitta trådar jag vet finns och ändå inte hittat dem.

Men att kräva att man letar lite innan man gör en ny tråd är väl på sin plats.

Sen verkar dina exempel på vilka trådar som får dubbletter inte vara de mest intelligenta trådarna ens från början så hur mycket kan man begära.

Har man som intresse att starta sådana trådar har man kanske inte vett att söka efter tidigare trådar.
Puckon ska väl också få finnas till här på FB.

Sökfunktionen fungerar ypperligt och annars är man utomordentligt dålig på att söka bara...
Citera
2009-02-14, 00:03
Medlem
A.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Sökfunktionen fungerar ypperligt och annars är man utomordentligt dålig på att söka bara...

Jag sökte på det som tråden hette men fick inga träffar. Hur förklara du det som fel på min sökförmåga?
Citera
2009-02-14, 01:47
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.W.
Jag sökte på det som tråden hette men fick inga träffar. Hur förklara du det som fel på min sökförmåga?
Nej, du har rätt. Sökfunktinoen är totalt värdelös. Jag har sökt massor av gånger för att hitta trådar men oftast kommer det upp trådar i heeelt andra ämnen än vad jag är ute efter.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in