• 1
  • 2
2009-01-14, 13:52
Medlem
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp här. Det är så att när jag ska ladda ned något, vad som helst, tom minsta PDF fil så står det att det inte finns tillräckligt med utrymme trots att jag har över 12Gb ledigt! Det har aldrig varit såhär tidigare och började för ett par dagar sedan.

Jag använder transmission som nedladdningsprogramm, om det har något med saken att göra.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
2009-01-14, 14:21
Bannlyst
Det finns en inställning ( om du använder Windows ) som gör att du inte kan ha någonting mer på din hårddisk när den är ett visst procent antal från full.

Det kan man ändra om man går in på Den här datorn - > väljer ex C: -> egenskaper, där ska det finnas någon inställning, minns bara inte vad den heter, kan tyvärr inte kolla just nu heller, befinner mig på jobbet, kommer inte åt den här datorn härifrån ..
Citera
2009-01-14, 14:23
Medlem
Nu kör jag ju med Leopard här. Och grejen är att jag har kunnat ladda ned med mycket mindre utrymme på datorn innan..
Citera
2009-01-14, 15:07
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potty mouth
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp här. Det är så att när jag ska ladda ned något, vad som helst, tom minsta PDF fil så står det att det inte finns tillräckligt med utrymme trots att jag har över 12Gb ledigt! Det har aldrig varit såhär tidigare och började för ett par dagar sedan.

Jag använder transmission som nedladdningsprogramm, om det har något med saken att göra.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Är papperskorgen tömd?
Citera
2009-01-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Är papperskorgen tömd?

Jepp, nu är den det, men ingen skillnad..

Jag har innan detta problemet uppstod kunnat haft massa grejer i papperskorgen utan att det har påverkat också.
Citera
2009-01-14, 15:30
Medlem
Timjan256s avatar
Förmodligen har du låst nerladdningsmappen eller ett behörighetsproblem på en delad mapp.
Har du beta versionen?
Senast redigerad av Timjan256 2009-01-14 kl. 15:43.
Citera
2009-01-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Förmodligen har du låst nerladdningsmappen eller ett behörighetsproblem på en delad mapp.
Har du beta versionen?

Jag tror inte det.

Vart kan jag låsa upp den eller fixa det du säger då?
Citera
2009-01-14, 15:59
Medlem
flipper1446s avatar
Har du FileVault aktiverat?
Citera
2009-01-14, 16:24
Medlem
Hur stor är disken från början?

Jag frågar eftersom Mac OS X vill ha 15-20% (?) av hårddiskutrymmet fritt för bl.a. swap-filer och att systemet börjar gå knackigt när man närmar sig den kritiska punkten.

För övrigt: Det låter som om du borde köra ett grundligt systemunderhåll med t.ex. Cocktail, Onyx eller liknande program och kanske t.o.m. med DiskWarrior.

Jag vill minnas att jag en gång hade ett liknande fel när jag kört från en annan disk och kastat grejer i papperskorgen. Som om den inte tömdes ändå p.g.a. felaktiga privileges..typ...
Citera
2009-01-14, 18:11
Jag har exakt samma problem. Kör också leopard och för några dagar sedan så började den säga att min hårddisk var full men jag har över 40gb ledigt.
Papperskorgen är tömd och har ingen aning om vad tusan det kom ifrån.

Nu har jag iofs inte fått meddelandet på några dagar men jag har inte gjort något speciellt, oftast fick jag meddelandet först i uTorrent om att jag inte kunde ladda ner med eftersom hdd´n var full men jag startade bara om dem och gjorde en re-check så började det fungera igen men sen började systemet säga att hårddisken var full och nu börjar jag bli lite orolig att det kanske är ett litet tecken på hårddisk krasch..
Citera
2009-01-14, 19:45
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Jag har exakt samma problem. Kör också leopard och för några dagar sedan så började den säga att min hårddisk var full men jag har över 40gb ledigt.
Papperskorgen är tömd och har ingen aning om vad tusan det kom ifrån.

Nu har jag iofs inte fått meddelandet på några dagar men jag har inte gjort något speciellt, oftast fick jag meddelandet först i uTorrent om att jag inte kunde ladda ner med eftersom hdd´n var full men jag startade bara om dem och gjorde en re-check så började det fungera igen men sen började systemet säga att hårddisken var full och nu börjar jag bli lite orolig att det kanske är ett litet tecken på hårddisk krasch..
När det gäller uTorrent är det där en känd bugg om du sätter "Do not download" på vissa filer i en torrent.

Men TS kör uppenbarligen Transmission så det gäller inte honom.
Citera
2009-01-14, 21:28
Medlem
showdowns avatar
jag har exakt samma problem. Jag kör PC med windows XP och mina externa hårddiskar säger också ifrån ibland när jag försöker ladda ned med Vuze från piratebay...
Extremt irriterande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in