Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-14, 13:32
  #1
Medlem
PixiePunks avatar
Satt precis o tänkte på sommaren....och mina gamla mål om att sätta upp en liten minifestival för enbart osignade musiker gnager åter i mitt huvud.

Min fråga är om någon annan funderat på nått liknande arrangemang och/eller om det finns något intresse för min lilla "undergroundfestival" :P

Lycka Till!
Citera
2009-01-14, 17:51
  #2
Medlem
mr.bruns avatar
Jag tycker det låter som en fantastiskt bra idé faktiskt.


Hoppas du förverkligar dina planer, börja litet!
Citera
2009-01-14, 18:42
  #3
Avstängd
Paraflexs avatar
Jag tycker ochså att det låter som en lysande ide! Egentligen är ju det inte banden man går på konsert för, utan hela eventet, i sig.

Personligen har jag själv funderat på nåt liknande, "problemet" är väl främst att hyra mark och diverse ordningfrågor. Man vill ju inte lägga ut pengar för vakter och sånt, men det måste man kanske göra.
Citera
2009-01-14, 21:23
  #4
Medlem
Noetlovskijs avatar
Du kommer förmodligen att gå tusen gånger minus om du tänker satsa på en fullskalig festival utomhus.

Men att hyra ett "musikhus" en kväll och boka in 5-6 band, det händer ju hela tiden så det är ju inget nytt precis och ingen festival...

Näe, jag är skeptisk.

Jag skulle inte betala 200 spänn för att gå på demobandsfestival.
Citera
2009-01-14, 23:06
  #5
Medlem
Ralledenfetes avatar
Jag tycker verkligen att det låter som en ypperlig ide! Som någon skrev före mig så är det ju dock viktigt att du börjar smått. Hyr någon lokal, boka gratisband och rent ut sagt gör det billigt. Istället kan du lägga mer pengar på reklam och liknande marknadsföring så du får upp intresset!

Kör hårt! =D
Citera
2009-01-14, 23:08
  #6
Medlem
Thrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Men att hyra ett "musikhus" en kväll och boka in 5-6 band, det händer ju hela tiden så det är ju inget nytt precis och ingen festival...

Men om man säger så så varför försöker du inte att anordna en konsert för just 5-6 band så har du iallafall fått en start istället för att satsa på att dra ihop en festival.

Får man fråga hur du har det med erfarenheter på arrangörsplanet?

Hur som haver så e de en kul ide du fått bakom pannbenet
Citera
2009-01-23, 15:40
  #7
Medlem
PixiePunks avatar
Jo jag tänkte mig mest band som vill spela gratis endast för att dom tycker det är kul.
Lite 60-tals stuk med gräsmatta/park,hemmabyggd scen men det viktigaste av allt är att ALLA ska ha råd.
Målet är lite av att få upp en undergroundscen som går i motsatt håll till mainstream musiken idag,och kanske få upp någon form av årlig tillställning.
För många festivaler har det tagit måååånga år för att komma igång ordentligt.
Men huvudtanken var och är fortfarande att alla som vill ska få spela(förutsatt att de inte låter helt åt helvete för det funkar ju förståss inte)

Lycka Till!

ThePowerOffTheRiffCompellsME
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback