• 1
  • 2
2009-01-13, 22:55
Medlem
Har försökt att klura ut hur pass bra grafikkort jag kan köpa. Kruxet är ju givetvis att det ska passa mitt moderkort.

Moderkortet:

Intel D945PSN

Grafikkortet jag har idag:

ATI Radeon X800 256MB DDR3 PCI Express

Jag vill köpa ett så bra grafikkort som möjligt. Det ska fungera till spel. Har exempelvis GTA IV och Need for speed undercover.

GTAIV kräver: 256MB ATI X1900
NFSU kräver: ATI Radeon 9500 or better

Kommer jag kunna få iordning så dessa spel går att spela? Eller måste jag byta hela datorn?

En annan liten fråga: GTA IV vill gärna ha en Intel Core Duo 1,8 Ghz...... Det har inte jag. Jag har en Pentium 4 3,40 Ghz Är det helkört eller kan det funka?

Jag har inte installerat GTA IV ännu, bara testat NFSU, där funkar inte grafiken alls. Bilen ser ut som om jag själv målat den i Paint och hela skärmen flimrar....

Tar tacksamt emot tips och givetvis även länkar till bra fungerande grafikkort.

Tackar och bockar på förhand!
Citera
2009-01-13, 23:06
Medlem
Skulle detta fungera?

https://www.inet.se/?page=product&st...962&a=5407962&

Jag är fan bra korkad vad gäller datorer, jag greppar ju liksom inte om kortet i länken är på samma nivå eller bättre än de kort som krävs av spelen.... Fattar inte riktigt hur man ska utläsa det...

Kan ju även tillägga att priset inte spelar någon stor roll, jag vill få det att fungera.
Citera
2009-01-13, 23:07
Medlem
AnZienTs avatar
Visst har ditt moderkort PCI-E port, så det kortet passar.
Hurvidare det klarar nämnda spel kan jag dock inte svara på. Jag kör på sämre grafikkort, och kan köra NFS:Undercover ganska fint, men får dock sänka grafiken.

www.systemrequirementslab.com <-- Testa din dator för just dom spelen, och se vad den blir underkänd på..
Senast redigerad av AnZienT 2009-01-13 kl. 23:12.
Citera
2009-01-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnZienT

www.systemrequirementslab.com <-- Testa din dator för just dom spelen, och se vad den blir underkänd på..

Ok om kortet passar, men fixar kortet spelen? Edit: Ok, hur mycket får du sänka grafiken?

Tack för hjälpen så här långt, nu ska jag utforska länken.

Tack.
Citera
2009-01-13, 23:17
Medlem
AnZienTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Ok om kortet passar, men fixar kortet spelen? Edit: Ok, hur mycket får du sänka grafiken?

Det kan inte jag svara på... NFS:U skulle du nog kunna köra 1024x768 laggfritt åtminstånde, och inte spara på detaljerna. GTA IV vet jag inte, då jag inte prövat till PC.
Citera
2009-01-13, 23:20
Medlem
Länken jag fick ger detta besked när man angett spel:

Citat:
Before System Requirements Lab can analyze this computer you need to give your permission to download an ActiveX or Java Plug-in component called SysReqLab.cab or SRLApplet from Husdawg, LLC. For more information about this component, see below. You may need to disable any Pop-up blocker you are using in order to use this service.

sen står det "downloading" under men ingenting händer......
Citera
2009-01-13, 23:24
Medlem
AnZienTs avatar
Citat:
Länken jag fick ger detta besked när man angett spel:

sen står det "downloading" under men ingenting händer......

Det kommer en liten popup uppe på rutan du måste acceptera... Annars testa ta bort eventuella popup blockers, eller om du använder Firefox, testa med IE
Citera
2009-01-13, 23:32
Medlem
Tack, med IE fungerade det.

Det verkar som om processorn inte klarar GTA IV... (Inte grafiken heller)

Dock så SKA min dator klara NFSU med bravur....

Men varför blir det skit då? Jag har ställt upplösningen i spelet på 1024x768. Har resten av inställningarna vad gäller detaljer och grafik på medel. Ändå ser spelet ut som skit.

Tips tack. (Även mer tips på grafikkort, hur bra kan jag pressa in i min burk??)
Citera
2009-01-13, 23:35
Medlem
Dreass avatar
https://www.inet.se/datorkomponenter...-pcie/5408284/ finns billigare men ett HD4670 tycker jag absolut att du ska satsa på.
Citera
2009-01-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
https://www.inet.se/datorkomponenter...-pcie/5408284/ finns billigare men ett HD4670 tycker jag absolut att du ska satsa på.

Ok.

Om jag nu köper detta kort, KAN det då vara möjligt för mig att spela GTA IV även även fast min processor inte är en Dual Core?? (Bara för att få igång det spelet skulle jag kunna tänka mig en helt ny dator... funderar även på att istället köpa en PS3 och det spelet.)
Citera
2009-01-13, 23:48
Medlem
xion1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnZienT
Hurvidare det klarar nämnda spel kan jag dock inte svara på. Jag kör på sämre grafikkort, och kan köra NFS:Undercover ganska fint, men får dock sänka grafiken.

OT.

tack hade glömt av denna sidan
Citera
2009-01-14, 00:36
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ok.

Om jag nu köper detta kort, KAN det då vara möjligt för mig att spela GTA IV även även fast min processor inte är en Dual Core?? (Bara för att få igång det spelet skulle jag kunna tänka mig en helt ny dator... funderar även på att istället köpa en PS3 och det spelet.)
Tvivlar jag på, men kanske, men varför inte köpa en E5200? Jag är inte helt säker men den borde funka med det där moderkortet Någon annan får verifiera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in