Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-01, 22:27
Medlem
Papan77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Eftersom BoISaren tydligen är medlem i en konkurerande MC-klubb och inte tyckte om att en med endast två bokstäver i namnet diskuterades här så omformulerar jag mitt inlägg så att jag kan få fram sakfrågan utan att nämna berörda MC-klubb vid namn:

Sofies vänner under ledning av hennes tidigare handledare Ebba organiserar en insamling för att hjälpa henne, pengarna ska gå till advokatkostnader och böter samt ev borgen om de får in tillräckligt mycket. På Lördag kväll (i kväll) hålls en insamlingsfest i Göteborgstrakten i en lokal som de har fått låna från en förening.
Sagt av Ebba på Face... Gud vad hon hyllar sig själv- "Hej alla mina gamla och nya vänner! Nu är jag så himla utmattad eftr allt som varit, i dag skall jag spendera dagen tillsammans med min man och mina 3 rottweilrar Moa, Balder och Saga. Skall samla kraft inför mitt uppdrag i Thailand. Gud vad ni har kämpat allihopa!! OM något händer mig där nere vet jag att jag kan luta mig lugnt tillbaka och vänta tills det tunga artilleriet anländer. Vad skulle jag göra utan er? TACK för ni stöttat mig i denna nästan maniska idè om att jag skall rädda Sofie, TACK för att ni trott på mig och insett allvaret. På planet ner skall jag bara gråta ut alla känslor jag haft inom mig som jag bara trängt bort när jag fokuserat på målet. Sen skall jag sova också.. Ann! Väck mig när mat-brickan kommer och när vi skall fylla i vad vi skall ha från tax-free.... STOR kram till er alla från ebba, ps. jag rapporterar från Thailand"

Den 29/1 hade dom fått in 3450:- Saknas 95.550:-....
Citera
2009-02-01, 23:40
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papan77
Den 29/1 hade dom fått in 3450:- Saknas 95.550:-....
Det var före festen, förhoppningsvis har har de fått in mer nu.

För att klargöra lite, Sofie har erkänt för att få kortare straff men det går ändå att överklaga inom en månad dvs fram till mitten av februari, tanken är att om de lyckas samla ihop tillräckligt för att betala borgen på ca 100 000 så kanske hon vågar överklaga men det är inget som säger att hon verkligen gör det ändå, jag förmodar att de har ganska sparsam kontakt med henne. Sedan kan det ju vara bra att betala hennes böter på ca 10 000 så hon är av med den skulden, ska hon sitta av de 15 månaderna kan hon ju behöva lite pengar under den tiden också.

Lite mer info om familjen, Sofie har (minst) två systrar, båda bor i Stockholm, deras Mamma bor nere på västkusten precis som Sofie.
Citera
2009-02-02, 17:48
Medlem
fuckshitups avatar
Snor man 2 t-shirts borde man få åka båt långt ut på havet sen simma tillbaka... Hoppas dem får sitta tillsammans med författaren.
Citera
2009-02-02, 21:59
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckshitup
Snor man 2 t-shirts borde man få åka båt långt ut på havet sen simma tillbaka... Hoppas dem får sitta tillsammans med författaren.

Det var inte bara 2 t-shirts! Det var en hel låda! Det motsvarar en månadslön för gatuförsäljaren som försöker försörja sig öht. Det är jävligt pissigt av oss i väst att bagatellisera och raljera över detta. Jag hoppas att dessa två jävla kräk ruttnar i fängelset i Thailand.
Citera
2009-02-02, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Det var inte bara 2 t-shirts! Det var en hel låda! Det motsvarar en månadslön för gatuförsäljaren som försöker försörja sig öht. Det är jävligt pissigt av oss i väst att bagatellisera och raljera över detta. Jag hoppas att dessa två jävla kräk ruttnar i fängelset i Thailand.

har nån av de svinen facebook?
Citera
2009-02-03, 01:48
Medlem
kramdjurs avatar
I dag Tisdag åker Sofies stödgrupp till Thailand men jag vet inga närmare detaljer om hur de ska lägga upp arbetet.

Kan nån som förstår sig på Face Book förklara hur man hittar till den text som citeras tidigare i den här tråden?
Citera
2009-02-03, 08:24
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthWader
har nån av de svinen facebook?

Jag vet inte. Jag har försökt att luska ut namnen på dessa "ganngsterwannabes" men jag hittar inget. Jag har iof inte försökt ordentligt heller. Kanske namnen står i denna tråd nånstans?
Citera
2009-02-03, 09:19
Moderator
blomvattnares avatar
Denna tråd är nästan lite komisk. De två huvudpersonerna omnämns som "svin" och "må de ruttna i fängelset" mm.

Nog för att det var dumt gjort att stjäla alla dessa tröjor (jag vet att det inte bara var två tröjor). Värdet av tröjorna var betydelsefullt för ägaren. Vi måste givetvis sätta in det i sitt sammanhang. För en fattig person i Thailand betyder det mer än vad det skulle ha gjort här i Sverige.

Men - kom igen! Personerna har inte begått något mord! De har inte brukat våld mot någon!

Man får ta seden dit man kommer, absolut. Jag vet iallafall att om det hade varit någon nära anhörig till mig som hade fallit för frestelsen att begå detta oerhörda brott så hade jag definitivt försökt få ut denne från fängelset och försökt få hem honom/henne. Thailändskt fängelse - nej tack.

Det betyder inte att jag anser att mina anhöriga ska kunna bete sig hur som helst, men tanken på dem i ett thailändskt fängelse...
Citera
2009-02-03, 09:20
Bannlyst
jag vet vad vi gör när de kommer hem om de nu kommer hem. tycker alla vi på fb ska skicka de varsin t-shirt på där det står nåt bra på.

tex. vi hade inga pengar så vi knyckte några t-shirts av en fattig thailändsk försäljare.
Citera
2009-02-03, 09:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Denna tråd är nästan lite komisk. De två huvudpersonerna omnämns som "svin" och "må de ruttna i fängelset" mm.

Nog för att det var dumt gjort att stjäla alla dessa tröjor (jag vet att det inte bara var två tröjor). Värdet av tröjorna var betydelsefullt för ägaren. Vi måste givetvis sätta in det i sitt sammanhang. För en fattig person i Thailand betyder det mer än vad det skulle ha gjort här i Sverige.

Men - kom igen! Personerna har inte begått något mord! De har inte brukat våld mot någon!

Man får ta seden dit man kommer, absolut. Jag vet iallafall att om det hade varit någon nära anhörig till mig som hade fallit för frestelsen att begå detta oerhörda brott så hade jag definitivt försökt få ut denne från fängelset och försökt få hem honom/henne. Thailändskt fängelse - nej tack.

Det betyder inte att jag anser att mina anhöriga ska kunna bete sig hur som helst, men tanken på dem i ett thailändskt fängelse...
Nog var det snack om att de hade misshandlat någon turist också? Men jag har inte hängt med så noga så det kan ju ha ändrats.

I övrigt är vi helt ense.
Citera
2009-02-03, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nog var det snack om att de hade misshandlat någon turist också? Men jag har inte hängt med så noga så det kan ju ha ändrats.

I övrigt är vi helt ense.

Patetiskt att se vissa försöka försvara dessa brottslingar. synd vi inte har lika hårda lagar i sverige som thailand. de får väl stå för sitt straff där de begått de, och inte springa hem till mamma och pappa så fort det gått snett.
Citera
2009-02-03, 09:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthWader
Patetiskt att se vissa försöka försvara dessa brottslingar. synd vi inte har lika hårda lagar i sverige som thailand. de får väl stå för sitt straff där de begått de, och inte springa hem till mamma och pappa så fort det gått snett.
Jag försvarar verkligen inte dessa brottslingar. De får naturligtvis ta det straff de får, men om det hade varit en släkting till mig så hade jag nog jobbat för att försöka få hem dem?

Hade inte du gjort det om det var en släkting till dig?

Självklart ska de straffas för sina dumheter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in