Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-12, 12:24
  #1
Medlem
FreddeCMs avatar
Tjena!

Har nyss fått hem en ny bärbar dator (HP med amd-processor. Aldrig haft en förut.
Det första jag tänkte kolla var värmen, tyckte det blev riktigt varmt när jag hade den i knät. Speedfan visar att när datorn är idle så är processorn 61C och hdd 42C
Något är fel antar jag?

Tacksam för hjälp
Citera
2009-01-12, 12:42
  #2
Medlem
carbsons avatar
ne de tycker jag inte är nått problem. en aning varm men det är ju ingen fara.
Citera
2009-01-12, 12:48
  #3
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Laptops blir varma. Är du kille så ska du ge fan i att ha den i knät, det blir för varmt för bollarna och du blir steril. Snackar inte skit!
Citera
2009-01-12, 13:48
  #4
Medlem
Luft under datorn

Bärbara datorer vill ha lite luft under datorn där den suger upp kalluft, har man den då i knät så tappar datorn den fuktionen. På Clas Ohlson så finns det en mycket bra laptop fläkt som drivs via USB och datorn står då i en liten vagga, kyler datorn och låter inte mycket. Eller så har IKEA en bönpåse med platta för laptop i knät.

/ Rådis
Citera
2009-01-12, 18:40
  #5
Medlem
PNISÄNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Tjena!

Har nyss fått hem en ny bärbar dator (HP med amd-processor. Aldrig haft en förut.
Det första jag tänkte kolla var värmen, tyckte det blev riktigt varmt när jag hade den i knät. Speedfan visar att när datorn är idle så är processorn 61C och hdd 42C
Något är fel antar jag?

Tacksam för hjälp

Dina temperaturer är helt normala. Mitt grafikkort gick i taket för någon vecka sedan med 103 grader - det är varmt.
Citera
2009-01-13, 16:26
  #6
Medlem
pure-bullshits avatar
Passar på att ställa en fråga

Citat:
Ursprungligen postat av PNISÄN
Dina temperaturer är helt normala. Mitt grafikkort gick i taket för någon vecka sedan med 103 grader - det är varmt.


HUr mäter man tempen på datorn? Jag misstänker att min kan vara en smula för varm??
pm tack så inte alla ser vilken fullkomlig idiot jag är på datorer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback