2010-11-09, 14:03
Medlem
C8H11Ns avatar
Jävla krydd. Räcker det inte med ett vitt papper med text på? Det är väl fan innehållet som räknas.
Dessutom saknades det marginaler mellan text och linjer.

Men detta kan du lätt utforma i MS Word. Lek med tabeller bara.
Citera
2010-11-09, 14:06
Medlem
Inte imponerad, känns snarare som om det är en lägstanivå. Men visst har man sett CV'n som ser betydligt värre ut än sådär.

Något orelaterat, men fan vad jag hatar när folk skriver om deras kunskaper i office/'alla versioner av windows'.
Citera
2010-11-09, 14:37
Medlem
Kristofferssons avatar
Varför är det streck och boxar exakt överallt samt varför syns bara övre delen av "CV"? Något nytt och häftigt inom typografi som jag missat?

Långt ifrån det bästa CVt jag sett varken i upplägg, design, tydlighet, formulering eller annat.
Citera
2010-11-09, 17:49
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Någonting jag har missat?? Om det där är fint så heter jag Fredrik Reinfeldt.
Citera
2010-11-09, 18:14
Medlem
Gurkan100s avatar
Jag är av åsikten att ett CV ska rymmas på ett A4.
Citera
2010-11-09, 21:55
Medlem
Q-Cum-Beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Jag är av åsikten att ett CV ska rymmas på ett A4.
Håller med, ett A4 är bra men vill man vara lite mer utförlig så funkar också två A4. Dock aldrig mer än två, sett CV på 5-6 sidor och då är det bara skräp, tack, godnatt, hejdå och - papperskorgen.
Citera
2010-11-10, 18:44
Medlem
Hej!

Jag har ett par frågor.

Om jag ska skicka mitt CV och personliga brev som pdf, ska jag då skicka dem i ett dokument med t.ex CV på sid 1 och personliga brevet på sid 2 eller ska ja skicka dem separat?

Jag tog studenten i somras och har inte varit så jätteaktiv med jobbsökandet och arbetslivserfarenhet har jag inte så jättemycket av.
När jag var 13 så delade jag ut reklam i ett par år och nu i somras sommarjobbade jag ett par veckor i en fabrik.
Ska jag skriva med reklamutdelningen på mitt CV? Det kanske ser dumt ut med ett så stort gap mellan de två jobben men det är i så fall för att kunna fylla ut det mer. Ett väl utformat personligt brev kanske kan väga över den tunna arbetslivserfarenheten?
Citera
2010-11-11, 13:17
Medlem
låter det bra om man typ skriver så här i sitt personliga brev

Oregelbundna arbetstider spelar ingen roll, jobbar lika gärna dag som natt.
Eller, Varierade arbetstider spelar ingen störe roll, jobbar lika gärna dag som natt.
Senast redigerad av dudelidu 2010-11-11 kl. 13:19.
Citera
2010-11-11, 19:30
Medlem
Q-Cum-Beers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
låter det bra om man typ skriver så här i sitt personliga brev

Oregelbundna arbetstider spelar ingen roll, jobbar lika gärna dag som natt.
Eller, Varierade arbetstider spelar ingen störe roll, jobbar lika gärna dag som natt.
Skulle skippa "spelar ingen roll", ger ett I-dont-give-a-fuck-intryck. Räcker kort och gott med "jobbar gärna oregelbundna arbetstider", kom ihåg att det personliga brevet ska vara kort och kärnfullt.
Citera
2010-11-12, 00:17
Medlem
Identisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasfilm
http://www.aftonbladet.se/temautbildning/article8093146.ab

enligt aftonbladet

jag tycker bannemej det ser snyggt ut men jag suuuuuger råtta på kopiera stilen på cv:t. finns det någon eldsjäl som vill hjälpa mig utforma detta?

De tyckte att man ska skriva CV så stort på pappret?! Ser ju inte riktigt klokt ut tycker jag..
Citera
2010-11-12, 23:51
Medlem
Eternys avatar
Behöver lite hjälp med det personliga brevet och CV (målsättning).

Målsättning i CV: Vad ska man skriva?
Mitt främsta mål i framtiden är att jobba som elektriker.

Det krävs väl lite mer?

Och det där i personligt brev att beskriva egenskaperna genom situationer, utåtriktad osv.

Exempel:
De egenskaper som jag vill lyfta fram är att jag är en stresstålig person som gillar att arbeta i grupp.

Ska man ge exempel på en situation som lyfter fram egenskaperna?
Citera
2010-11-13, 09:32
Medlem
Kristofferssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eterny
Behöver lite hjälp med det personliga brevet och CV (målsättning).

Målsättning i CV: Vad ska man skriva?
Mitt främsta mål i framtiden är att jobba som elektriker.

Det krävs väl lite mer?

Och det där i personligt brev att beskriva egenskaperna genom situationer, utåtriktad osv.

Exempel:
De egenskaper som jag vill lyfta fram är att jag är en stresstålig person som gillar att arbeta i grupp.

Ska man ge exempel på en situation som lyfter fram egenskaperna?

Kommer du inte på en bättre målsättning kan du ta bort den. Eller ändra till "Profil" och slänga in en sammanfattning av din bakgrund.

Och ja det är bra om du kan skriva på exempel på hur din stresstålighet hjälpt dig tidigare. Du måste inte backa upp varenda adjektiv du använder men det blir tröttsamt om du inte kan göra några paralleller till tidigare erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in