Citat:
Ursprungligen postat av
saraung
Tack.
Jag tycker det är svårt att skriva och om jag tittar tillbaka på mina brev är dom väldigt olika från varandra.
Gjorde en ny version av ovan, tar gärna emot en kommentar på den.
Varför når jag inte fram och blir kallad på några intervjuer?
Tänk på att skriva en riktad ansökan till varje tjänst du söker, där du utgår helt ifrån annonsen.
Du skriver enligt mig för generellt, vad i annonsen var intressant och passade dig? Använd inte negationer, det är det första du lär dig på vilken säljutbildning som helst, utan du skall sprida positiva känslor och ord, och det är just sälja dig själv du gör i en ansökan.
Du skriver hela tiden vad du har gjort (lite dubbelt och omständligt) men du kopplar inte detta till vad företaget du söker anställning hos söker, hur kan detta göra att du gör ett bra arbete?
Som skrivet ovan arbeta igenom språket, du särskriver fortfarande. Data kunskaper, är det datorkunskaperna som du då tänker på...? I den typen av tjänster som det låter som du söker är dylika saker fundamentala. Finns flera exempel i ditt brev på dylika brister.
Sätter du skriver om mjuk- och hårdvara antyder snarare en bristande datorförståelse och IT-kunskap än något annat enligt mig. Vilken mjukvara och vilken hårdvara kan du och vad har du gjort med denna?
Mina engelska? Vad? Och hur kan litteratur hållas på engelska? Vilka studier, dessa har inte nämnts?
Vilka resultat ger du till dina kollegor?
Sammanfattningsvis och återigen; arbeta igenom ansökan väl och framförallt anpassa den till varje enskild tjänst som söks.