Hej!
Jag behöver lite tips och råd angående mitt personligt brev. Med detta brev fick jag jobb som cafe/köksbiträde för ung.ett år sedan. När jag slutade jobba där skickade jag samma brev med lite små förändringar till andra cafe och restauranger i stan men det verkar att ingen av de har varit intresserad av mitt brev
Imorgon tänker jag gå ut igen och lämna mitt cv och personligt brev i några andra cafe och restauranger på stan. men vet inte om mitt brev är tillräckligt bra för att väcka intresse hos dem. Blir jätte tacksam om ni kommer med synpunkter och lite tips om hur ska jag ändra på brevet eller vilken del verkar skumt liksom?
Så här ser mitt personlig brev ut;
"Hej,
Jag heter **** ***** och är en **-årig tjej. Tidigare bodde jag i **** som är en liten stad i *****. I början av september **** flyttade jag och min familj till ****.
Två månader efter att ha flyttat till **** fick jag jobba på ****.
Arbetet innebar alla sysslor som kan förekomma i ett café. Det var ofta långa köar till kassan och många saker som man borde göra och hålla koll på samtidigt. Efter att ha jobbar där i ungefär 8 månader fick jag väldigt mycket erfarenhet. Framförallt att hantera kassan, göra alla möjliga sorter av kaffe, ta emot beställningar och göra i ordning dem så fort som möjligt, samarbeta i team, försöka göra det bästa för att kunderna ska trivas och så vidare.
Tidigare har jag även praktiserat inom ett sommarcafé i ****. Därefter blev jag stark intresserad av att jobba inom restaurang, Café och kök.
Praktiken innebar att laga enkla maträtter, sallader, smörgåsar, baka olika sorter kakor. Jag tog även emot beställningar, serverade och diskade.
Jag tycker om ordning och utför alltid mina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och ansvarighet. Jag är van att arbeta i högt tempo och är väldigt stresstålig.
Jag är en glad och positiv tjej som gillar att arbeta i grupp och har lätt att anpassa mig och få kontakt med människor.
Att kunna jobba på **** innebär massor av erfarenheter och utveckling båda som person och yrkesmässig. Samtidigt det är en trevlig arbetsmiljö där kan man ge bra service till gästerna och göra sin bästa för att dem ska trivas. Samt får man träffa nya människor hela tiden. Jag har lätt att lära mig nya saker och nya utmaningar och kan övertyga er att det inte skulle ta lång tid för mig att lära mig mina nya arbetsuppgifter.
Jag studerar några kurser på **** som börjar i september. Men jag kan jobba på eftermiddager, kvällar samt på helger och mina studier kommer inte hindra mig från att jobba. Jag kan hoppa in och jobba när det behövs. Jag är även beredd för provanställning om det skulle önskas så.
Jag hoppas att mitt brev väcker intresse hos er och ni kan gärna ringa när som helst om ni har några frågor.
Med vänliga hälsningar
**** ***** "
Vart ngnstans gör jag fel enligt er?