2014-08-06, 11:13
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
men i di-intervjuen som det refereras till ovan så tjänar hon alltså mellan 1-1,5 miljoner per år.
och hon lär som någon skrev tjäna ca 35000 i mån som lektor. men jag är inte ens säker på att hon har någon tjänst vid universitetet.
frågan är alltså var hon tjänar pengar på.
föreläsningar kan ju ge en del och jag har för mig att jag har sett henne i sammanhang där läsarna får träffa författaren.

Bokförsäljningen måste gå bra med andra ord. Sett henne hålla i en eller två föreläsningar under våren, men det har varit åt Lunds universitet. Vet inte om det ingår i tjänsten eller om LU betalar extra för det. 35 000 i månaden är 420 000 per år. Hon ska alltså dra in 580 - 1 080 000 på att kränga böcker och föreläsa för folk? Finns tyvärr inget bokslut för hennes företag än.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hon ska ju ha åkt på en rejäl skattesmäll härom året, på grund av någon felkräkning från revisorn om jag fattade saken rätt. Det var någon bok som sålde mycket bättre än väntat och de betalade in för lite. Minns att hon då twittrade att hon tyckte att man skulle införa plattskatt och sänka skatten rejält för småföretagare.

Hennes böcker kanske säljer jävligt bra? Har hon skrivit kurslitteratur? Är hon själv ansvarig för någon kurs med många studenter lär hon ju sätta in sin bok i litteraturlistan och vips säljer hon ännu fler böcker.
Citera
2014-08-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Hennes böcker kanske säljer jävligt bra? Har hon skrivit kurslitteratur? Är hon själv ansvarig för någon kurs med många studenter lär hon ju sätta in sin bok i litteraturlistan och vips säljer hon ännu fler böcker.
Mitt i prick! Under hösten 2014 ansvarar Heberlein för kursen Att tala om etik med tonåringar och där får studenterna fördjupa sig i hennes egen bok "Den sexuella människan".

Hon verkar väl sälja bra - åtminstone enligt henne själv. I en intervju svarar hon på en fråga om hur hon och hennes familj har påverkats av hennes bokutgivning.

"Jag har tjänat en massa pengar och svärmor har brutit kontakten. Ungefär så."

Verkar som att Heberlein är väldigt intresserad av att tjäna pengar men inte lika intresserad av att betala skatt... och hennes regelbundet återkommande sjukskrivningar med inställda föreläsningar o.s.v. kompenseras knappt av den usla sjukpenningen hon får enligt tidigare omtalade twittrande.

Å andra sidan har hon nog ett större behov av pengar än de flesta. Hur skulle hon annars klara de impulsköp av villor och annat som hon beskriver att hennes hypomani-skov är skuld till i "Jag vill bara dö"-boken. Måste vara skönt att ha en diagnos att skylla på och slippa ta eget ansvar.
Citera
2014-08-07, 09:29
Medlem
Mr.Swedens avatar
Igår satt hon i radions P1 och bekymrade sig över svenskens allt mer kontinentala vindrickande. Det är helt fel att försöka fylla hål i ens tillvaro med så enkla medel, sade hon, man ska ta tag i problemen i stället. Låt onekligen som en bipolär som just fått lite lugn med hjälp av piller och kbt. Efter det antydde hon att det vore bättre om folk använde cannabis i stället för vin. På reporterns fråga hur det kan vara bättre att fylla sitt inre tomrum med rök i stället för vin, blev det knäpptyst ett ögonblick (lång tid i detta sammanhang) och sedan gjorde den moraliskt högt stående skribenten och läraren ett blixtsnabbt byte av ämne. Pinsam tant.
Citera
2014-08-07, 09:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Bokförsäljningen måste gå bra med andra ord. Sett henne hålla i en eller två föreläsningar under våren, men det har varit åt Lunds universitet. Vet inte om det ingår i tjänsten eller om LU betalar extra för det. 35 000 i månaden är 420 000 per år. Hon ska alltså dra in 580 - 1 080 000 på att kränga böcker och föreläsa för folk? Finns tyvärr inget bokslut för hennes företag än.

Jag tror det var Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva som sålde superbra och där det blev fel i bokföringen. Tveksam till att den har använts som kurslitteratur. Jag tror det var faktiskt var så att hon sålde sin lägenhet i Lund för att kunna betala skatten och sedan flyttade hon till sin stuga på Österlen. Detta var tre-fyra år sedan och hennes ekonomi har säkert återhämtat sig sedan dess.
Senast redigerad av mishima 2014-08-07 kl. 09:42.
Citera
2014-08-07, 09:41
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror det var Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva som sålde superbra och där det blev fel i bokföringen. Tveksam till att den har använts som kurslitteratur.

Den blev ju även teaterpjäs så där drog hon nog in ytterligare.
Citera
2014-08-07, 13:23
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Igår satt hon i radions P1 och bekymrade sig över svenskens allt mer kontinentala vindrickande. Det är helt fel att försöka fylla hål i ens tillvaro med så enkla medel, sade hon, man ska ta tag i problemen i stället. Låt onekligen som en bipolär som just fått lite lugn med hjälp av piller och kbt. Efter det antydde hon att det vore bättre om folk använde cannabis i stället för vin. På reporterns fråga hur det kan vara bättre att fylla sitt inre tomrum med rök i stället för vin, blev det knäpptyst ett ögonblick (lång tid i detta sammanhang) och sedan gjorde den moraliskt högt stående skribenten och läraren ett blixtsnabbt byte av ämne. Pinsam tant.

Ja synd att polisen i Sthlm räddade henne, istället för att bara låta henne ta sitt liv i fred.
Citera
2014-08-07, 13:32
Medlem
Citat:
Igår satt hon i radions P1 och bekymrade sig över svenskens allt mer kontinentala vindrickande. /---/ Pinsam tant.
Hon skrev nyligen en artikel i Sydsvenskan på samma tema. Moraliserande, pretentiöst och nedlåtande.
Citera
2014-08-07, 13:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Berättade en gång att hon haft en otrohetsaffär med nån som sitter i Svenska Akademin.. Kan det ha varit Peter Englund eller Horace Engdal?

"Han kunde knulla i flera timmar, och fick aldrig nog", sa hon..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-08-07 kl. 13:54.
Citera
2014-08-07, 17:56
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Berättade en gång att hon haft en otrohetsaffär med nån som sitter i Svenska Akademin.. Kan det ha varit Peter Englund eller Horace Engdal?

Förmodligen inte ämnat som ett mått på ledamotens virilitet, mera på hennes attraktionskraft. Vem mumlade något om den narcissistiska kulturmannen?
Citera
2014-08-08, 13:16
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Förmodligen inte ämnat som ett mått på ledamotens virilitet, mera på hennes attraktionskraft. Vem mumlade något om den narcissistiska kulturmannen?
Ja, kanske det, he he..

Frågan kvarstår dock, vem var språkhingsten?
Citera
2014-08-09, 19:46
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer

Förmodligen Horace Engdahl som ju nu är skild, har vi orsaken här?
Kan tro att Heberlein njöt av att yttra vad som hänt om hon vill loska en feminist i ansiktet.
Citera
2014-09-10, 11:45
Medlem
Heberlein och Anna Maria Corazza Bildt kom inte särskilt bra överens i
programmet "Valet med Janne och Belinda", del 5 av 6 i SvT igår. Båda
ville prata mycket utan att lyssna på den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in