Citat:
men i di-intervjuen som det refereras till ovan så tjänar hon alltså mellan 1-1,5 miljoner per år.
och hon lär som någon skrev tjäna ca 35000 i mån som lektor. men jag är inte ens säker på att hon har någon tjänst vid universitetet.
frågan är alltså var hon tjänar pengar på.
föreläsningar kan ju ge en del och jag har för mig att jag har sett henne i sammanhang där läsarna får träffa författaren.
och hon lär som någon skrev tjäna ca 35000 i mån som lektor. men jag är inte ens säker på att hon har någon tjänst vid universitetet.
frågan är alltså var hon tjänar pengar på.
föreläsningar kan ju ge en del och jag har för mig att jag har sett henne i sammanhang där läsarna får träffa författaren.
Bokförsäljningen måste gå bra med andra ord. Sett henne hålla i en eller två föreläsningar under våren, men det har varit åt Lunds universitet. Vet inte om det ingår i tjänsten eller om LU betalar extra för det. 35 000 i månaden är 420 000 per år. Hon ska alltså dra in 580 - 1 080 000 på att kränga böcker och föreläsa för folk? Finns tyvärr inget bokslut för hennes företag än.
Citat:
Hon ska ju ha åkt på en rejäl skattesmäll härom året, på grund av någon felkräkning från revisorn om jag fattade saken rätt. Det var någon bok som sålde mycket bättre än väntat och de betalade in för lite. Minns att hon då twittrade att hon tyckte att man skulle införa plattskatt och sänka skatten rejält för småföretagare.
Hennes böcker kanske säljer jävligt bra? Har hon skrivit kurslitteratur? Är hon själv ansvarig för någon kurs med många studenter lär hon ju sätta in sin bok i litteraturlistan och vips säljer hon ännu fler böcker.