2023-10-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Ann föddes 22 juni 1970 i Kirsebergs församling i Malmö.
Såvitt jag vet, tillhör Skåne fortfarande Sverige …

Blir billig biljett med andra ord!
Citera
2024-09-14, 14:03
Medlem
En oärlig person.
Citera
2024-09-14, 14:30
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ann Heberlein lämnar Moderaterna: ”Har inte förtroende”

Ann Heberlein hoppar av Moderaterna och lämnar sin tjänst hos partiet som stabschef för Region Skånes treklöverstyre.

Både hon och Moderaternas gruppledare i Region Skåne, Anna Jähnke, säger att de inte längre har förtroende för varandra.

Så här förklarar Ann Heberlein sitt avhopp.

SR
Citera
2024-09-14, 14:31
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
SR

Ingen större förlust för M att förlora henne. Var hon ens moderat?
Citera
2024-09-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Ingen större förlust för M att förlora henne. Var hon ens moderat?

Opportunist, väl?
Hon är väl känd för att förr eller senare göra sig omöjlig oavsett vart hon hamnar.
Citera
2024-09-14, 14:59
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Opportunist, väl?
Hon är väl känd för att förr eller senare göra sig omöjlig oavsett vart hon hamnar.

Japp. Jag är mer förvånad att folk inte fattat det vid detta laget och fortfarande ger henne jobb som stabschef. Hade jag haft ett politiskt parti så hade jag inte tagit med henne i tång.
Citera
2024-09-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Opportunist, väl?

Ja!. Hon tog pengar hon och Uvell samlat in för boken och stack.
Hon har smekt "högersidan" länge och hoppat mellan olika åsikter för att gynna sig själv på bekostnad av "högerincels" som trodde på allt hon sa.
På senare tid har hon smekt de religiösa medhårs för att få deras tycke.
Citera
2024-09-14, 15:53
Medlem
Samarbete och ledning är nog inte Heberleins starkare sidor. Hon är högt utbíldad och disputerad, men knappast för varken ekonomi (budgetarbete) eller ledarskap. Män med liknande kompetens och förmågor har getts tjänster inom det offentliga där de kunnat utveckla och producera det som de är skapta för. August Strindberg hade väl en tjänst inom Postverket så att han hade sin försörjning ordnad. Leif GW Persson fick en professorstjänst inom Polisen. Där har han suttit och skrivit deckare och annat som människor tycker om att läsa.

Varför man inte kunnat ordna liknande åt Ann Heberlein kan diskuteras, men det har man inte gjort. Hon är en skicklig författare och verkligen skrivkunnig i människonära ämnen. Kanske kan något författarstöd utgå för henne? Hon har haft många kloka synpunkter genom åren men tveksamt om hon alls varit Moderat. Intresserad av politik är hon som andra, men inte politiker.
Citera
2024-09-14, 23:34
Medlem
Krimkolls avatar
Hon verkar opålitlig och har lätt att bryta upp från saker och gnälla om allt möjligt.
Citera
2024-09-15, 08:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Hon är bipolär har jag för mig och då lär det fort upp och ned. Har en kollega som jag misstänker lider av bipolaritet, mycket alkohol, dåligt omdöme, går från överdrivet positiv och kontaktsökande till passiv och demprimerad. Dåligt omdöme och fastnar lätt och ältar.
Heberlein verkar haverera med jämna mellanrum, har svårt att ha styrning på sitt liv
Citera
2024-09-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ann Heberlein: ”Mitt agerande var oförlåtligt”

Oerhört lång text om varför hon betedde sig så illa att hon fick sparken. Konstigt att SvD ens upplåter plats till det där försvarstalet.

Citat:
Jag hade under en längre tid känt en bristande tilltro till det politiska styrets förmåga att hantera såväl budgetunderskott som vårdköer, och under sammanträdet rann ilskan över.

https://www.svd.se/a/Vz45kW/ann-hebe...skan-rann-over
Citera
2024-09-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Oerhört lång text om varför hon betedde sig så illa att hon fick sparken. Konstigt att SvD ens upplåter plats till det där försvarstalet.

https://www.svd.se/a/Vz45kW/ann-hebe...skan-rann-over
Hon har väl börjat hata på sd-åsikter igen, då får man komma in i vänsterjournos finrum..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in