2019-09-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ann Heberlein skriver (på sin Facebook) om Linda Boström Kanusgård:

"En gång kallade vi varandra systrar. Sen kom sjukdom och svek emellan."

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Ngn som vet, vad som åsyftas?

Att Linda blev psykiskt sjuk. Det handlar iaf hennes mya bok om.
Citera
2019-09-11, 17:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Att Linda blev psykiskt sjuk. Det handlar iaf hennes mya bok om.

OK, tack för svar! Vet du vad som avses med "kallade vi varandra systrar"? Och vad är det för "svek" som åsyftas? Att bli psykiskt sjuk är ju inte ngt svek.
Citera
2019-09-19, 15:26
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
OK, tack för svar! Vet du vad som avses med "kallade vi varandra systrar"? Och vad är det för "svek" som åsyftas? Att bli psykiskt sjuk är ju inte ngt svek.

Hon och Linda Boström Knausgård var nära vänner och riktigt täta väninnor kallar ofta varandra för systrar. De har dessutom båda diagnosen bipolär vilket kan skapa en särskild sympati.
Sveket kan man ju bara spekulera om. Förlorade inte Heberlein en del vänner i och med sin politiska omsvängning? Kanske Linda Boström Knausgård slutade umgås med Ann Heberlein då, eller tog avstånd? Avvännade på facebook? Som sagt bara spekulationer.
Citera
2019-10-02, 15:14
Heberlein skriver på Kvartal:

Citat:
Jag tror på tre ting: Tillit, frihet och tid. Med tillit till den andre, till att min partner betraktar mig som den viktigaste människan i sitt liv, finns det utrymme för ett stort mått av frihet. Om jag litar på att vi i grunden inte är utbytbara för varandra hotas jag inte av att min partner söker intellektuell eller sexuell stimulans hos någon annan – och om vi tillåter varandra att uppleva passion utanför äktenskapet ökar äktenskapets möjlighet att överleva vardagens oundvikliga tristess. Med tiden blir vi så självklara för varandra att livet utan den andre är otänkbart. Då kan vi klara den svåra balansen att smälta samman till ett utan att förlora oss som individer.

https://kvartal.se/artiklar/kan-otro...dda-aktenskap/

Jag hade skämts ordentligt om min bättre hälft skrivit något liknande, och under sitt eget namn dessutom. En möjlig tolkning är ju att hennes make är en cuckold, och att han kanske t o m njuter av att hon förnedrar honom offentligt på detta vis.
Heberlein har för övrigt en del otrohetsaffärer bakom sig sedan tidigare, som hon också varit offentlig med, har jag för mig.
Citera
2019-11-05, 23:14
Moderator
Meijis avatar
Någon som har ngn insyn varför hon och hennes man ska flytta till Malmö vid årsskiftet?

Den officiella förklaringen, som hon ger på Facebook, är att pga det ökade våldet i Malmö, så bör stadgade människor flytta till Malmö i syfte att kompensera för alla som överger staden.

Det låter e-x-t-r-e-m-t altruistiskt och Ann Heberlein har inte gett intrycket att vara ngn extrem altruist.

Är det lättare för Ann Heberlein att komma på valbar plats på moderaternas riksdagslista 2022, om hon inte bor i Lund utan bor i Malmö?
Citera
2019-11-05, 23:18
Medlem
moralhoras avatar
Nej, Ann är många saker, men altruistisk lagd är hon inte.

Jag gissar på att hon och maken kommer dyka upp rätt snart i Malmös Moderata förbund och de kommer klättra upp i platserna. Bra för henne, antar jag.
Citera
2019-11-15, 11:11
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nej, Ann är många saker, men altruistisk lagd är hon inte.

Jag gissar på att hon och maken kommer dyka upp rätt snart i Malmös Moderata förbund och de kommer klättra upp i platserna. Bra för henne, antar jag.

Dom ska inte gå separata vägar?
Citera
2019-11-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Dom ska inte gå separata vägar?

Inte förvånande skulle det vara om han inte står ut med henne. I Opinion live i svt i veckan var hon ju helt flängd.
Senast redigerad av Ajara 2019-11-17 kl. 19:37.
Citera
2019-11-18, 04:31
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Inte förvånande skulle det vara om han inte står ut med henne. I Opinion live i svt i veckan var hon ju helt flängd.

Det kan man lugnt säga. Står i direktsändning och uppmanar människor att flytta till Malmö. Hon hade ju nyligen något samarbete med Staffanstorp, som propagerar för att folk ska flytta ifrån Malmö via bl a en omtalad reklamfilm, har det möjligen skurit sig mellan dem?
Citera
2019-11-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det kan man lugnt säga. Står i direktsändning och uppmanar människor att flytta till Malmö. Hon hade ju nyligen något samarbete med Staffanstorp, som propagerar för att folk ska flytta ifrån Malmö via bl a en omtalad reklamfilm, har det möjligen skurit sig mellan dem?

Det är ju hennes grej, att byta åsikt jämt och sen energiskt slåss för sin nya åsikt. Största lågvattenmärket här var när hon tyckte småkillar som dras in i gängkriminalitet i 12 årsåldern bara kan skärpa till sig - och det vet hon för att hon varit psykiskt sjuk. Killen som tagit sig ur kriminaliteten i Malmö gav mycket bra svar till henne när han sa att även om hon haft det jobbigt så vet hon i det fallet inte vad hon pratar om. Det är ju Anns grej, att tala om för andra jämt hur det ligger till, utan koll. Hon ger ju ett väldigt självupptaget intryck då. Hon såg obalancerad ut, vilket hon säkert är också. Möjligen för att Erik tröttnat på henne.
Citera
2019-11-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det är ju hennes grej, att byta åsikt jämt och sen energiskt slåss för sin nya åsikt. Största lågvattenmärket här var när hon tyckte småkillar som dras in i gängkriminalitet i 12 årsåldern bara kan skärpa till sig - och det vet hon för att hon varit psykiskt sjuk. Killen som tagit sig ur kriminaliteten i Malmö gav mycket bra svar till henne när han sa att även om hon haft det jobbigt så vet hon i det fallet inte vad hon pratar om. Det är ju Anns grej, att tala om för andra jämt hur det ligger till, utan koll. Hon ger ju ett väldigt självupptaget intryck då. Hon såg obalancerad ut, vilket hon säkert är också. Möjligen för att Erik tröttnat på henne.

Har Ann H svängt om igen? Skönt att höra, låter som en rätt frän grej att uppmana folk att flytta till Malmö. Det stöder vi Inte sett programmet men det lär väl ligga på play.
Hon har skrivit mycket om bantning på facebook, har mannen börjat vänstra?
Citera
2020-02-11, 13:11
Medlem
Ann Heberlein slutar skriva i Nyheter Idag för att kunna börja skriva i Expressen igen.
(Ett rykte jag fått från bekanta i mediabranschen...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in