Heberlein skriver på Kvartal:
Citat:
Jag tror på tre ting: Tillit, frihet och tid. Med tillit till den andre, till att min partner betraktar mig som den viktigaste människan i sitt liv, finns det utrymme för ett stort mått av frihet. Om jag litar på att vi i grunden inte är utbytbara för varandra hotas jag inte av att min partner söker intellektuell eller sexuell stimulans hos någon annan – och om vi tillåter varandra att uppleva passion utanför äktenskapet ökar äktenskapets möjlighet att överleva vardagens oundvikliga tristess. Med tiden blir vi så självklara för varandra att livet utan den andre är otänkbart. Då kan vi klara den svåra balansen att smälta samman till ett utan att förlora oss som individer.
https://kvartal.se/artiklar/kan-otro...dda-aktenskap/
Jag hade skämts ordentligt om min bättre hälft skrivit något liknande, och under sitt eget namn dessutom. En möjlig tolkning är ju att hennes make är en cuckold, och att han kanske t o m njuter av att hon förnedrar honom offentligt på detta vis.
Heberlein har för övrigt en del otrohetsaffärer bakom sig sedan tidigare, som hon också varit offentlig med, har jag för mig.