Citat:
Ursprungligen postat av
ElakaSofia
Då förstår jag att du har svårt för doften av Rive Gauche, människor som utövar känslomässig utpressning skapar obehag, skuld och ångest hos den/de som de vänder sin psykiska tortyr emot.
Den boken gav hon ju ut under ett sjukdomsskov enligt henne själv, och gick väl ut med att förläggaren inte borde ha gett ut den, har jag förstått rätt?
Frågan är om jag ska lägga tid på tanterna som begår övergrepp på barnen, det känns nog som jag vill plocka svamp istället den lilla tid som jag är ledig, tar tillbaka erbjudandet om fler fall lägger ner, orkar inte sitta och kolla tingsrätter och ringa samtal.
Men i det fallet är jag helt inne på Heberleins spår, hon är numera medlem i ett parti utan partiledare.
Det vore intressant om Mikael Odenberg blir partiledare han är villig att överta posten, undrar hur han och Heberlein kommer överens, om det blir Carl Bildt då får hon problem.
Plocka svamp på din lediga tid i stället, det låter som en bra idé.
Jag vet inte var du hört talas om de femton fallen? Det är inte otänkbart att det är så många, men en del som jobbar på HVB-hem är ganska unga. Tror du inte att det i vissa fall kan handla om förälskelse mellan två unga?
Om det nu verkligen stämmer att femton stycken har blivit åtalade och dömda, som du skriver, skulle det vara intressant att titta närmare på de konkreta fallen. Men vem har tid med det - inte jag heller.
Och tanter som begår sexuella övergrepp på barn i stor skala är en myt.
Det finns en mångbottnad sarkasm i AH:s sätt att skriva om det: hon drivs inte av omtanke (vill ju utvisa de ensamkommande) men låtsas ömma för dem. Hon menar i själva verket att det inte handlar om barn (att de har ljugit om sin ålder), samtidigt som hon anklagar batikhäxorna för pedofili.
Falskare än så kan det knappast bli.
Jag håller tummarna för att AH:s kandidatur inte accepteras. Hemskt att tänka sig henne i Riksdagen.
Hon har anklagat sin förläggare för utgivningen, japp. Hon står inte för den längre, men har inget emot att tjäna pengar på den.
Edit: bipolära bör inte dricka alkohol. Ann H har varit nykterist tidigare - enligt egen uppift - men nu berättar hon ofta om drickande. Det förklarar nog en hel del av hennes hätska bittra utfall.