Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-10, 02:14
  #1
Medlem
-benito-s avatar
Rotterdam har fått en ny muslimsk borgmästare. Kommer han lyckas bygga broar eller är det snarare så att eventuella problem förvärras? Kommentarer kring detta? När får Sverige sin första muslimska landshövding?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2295317.svd
Citera
2009-01-10, 02:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Rotterdam har fått en ny muslimsk borgmästare. Kommer han lyckas bygga broar eller är det snarare så att eventuella problem förvärras? Kommentarer kring detta? När får Sverige sin första muslimska landshövding?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2295317.svd
Det går inte att bygga några broar, holländarna flyr sitt eget land som aldrig förr i förhoppning att undkomma de nordafrikanska horderna. Problemen förblir olösliga, oavsett om borgmästaren är kristen, muslimsk eller hindu.
Citera
2009-01-10, 02:27
  #3
Medlem
Imponerads avatar
Han var ju ganska uttalande efter mordet på van Gogh när han talade för lugn i landet, så han kan nog bli en bra borgmästare. Det kan också leda till en mer demokratisk syn bland muslimer då de också tar plats. Fler och fler städer kommer att få muslimska borgmästare. Jag tror inte det dröjer speciellt länge innan vi har något liknande i Sverige, att en muslim tar över i tex. invandringstäta Malmö där Iilmar Reepalu nu är stadens "starke man".

När därimot en en fundamentalisk muslim tar makten i en europeisk storstad, då blir det problem.
Citera
2009-01-10, 02:32
  #4
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Verkar intressant. Mångas ögon kommer att vara fästa på Rotterdam och denna nya borgmästare.

Klart är ju att främlingsfientlighets-debatten kommer att få en stark ena sida beroende på hur det går.
Citera
2009-01-10, 02:37
  #5
Avstängd
zobbans avatar
jag gratulerar han
Citera
2009-01-10, 02:46
  #6
Medlem
Rotterdam is doomed, doomed I tell you...
Citera
2009-01-10, 02:49
  #7
Medlem
Imponerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Rotterdam is doomed, doomed I tell you...

Läs artikeln som länkar i första inlägget och borgmästarens kommentarer om att man ska kasta slöjan och ge sig ut och söka jobb. Det är knappast en taliban som kommit till makten i Rotterdam
Citera
2009-01-10, 03:01
  #8
Medlem
Äspens avatar
Det är schtek!
Citera
2009-01-10, 03:05
  #9
Medlem
Han verkar ju sympatisk...
Citera
2009-01-10, 03:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Läs artikeln som länkar i första inlägget och borgmästarens kommentarer om att man ska kasta slöjan och ge sig ut och söka jobb. Det är knappast en taliban som kommit till makten i Rotterdam

Jag har infödda bekanta på plats i staden, deras berättelser om tillvaron räcker för att övertyga mig om att inte bara den staden utan Nederländerna i allmänhet är ganska illa ute.

Om inte annat så säger den här texten en del om hur jävla illa ställt det är.

Citat:
Rotterdam är en smältdegel med 176 nationaliteter. Av stadens 587 000 invånare är 276 000 invandrare, de flesta från Nordafrika och från de tidigare nederländska kolonierna. Här är kontrasterna starka: prydliga radhus med en välmående nederländsk medelklass, sjabbiga hamnkvarter, sterila höghusförorter och stadsdelar där det talas alla möjliga språk utom nederländska.

Kolonierna i fråga är Antillerna och nåt annat negerställe. Dessa kolonialnegrer är tydligen helt fasansfulla och merparten av dem är kriminellt och farligt slödder som jag förstått det. Nordafrikaner är ofta helt otroligt avskum, de är typ som araber med 25% neger i sig. Hälften av stadens befolkning är alltså nordafrikaner och negrer! Det är som att man skulle flytta 200.000 vita svenskar från Göteborg och ersätta dem med 250.000 araber och negrer.
__________________
Senast redigerad av Varnagel 2009-01-10 kl. 03:19.
Citera
2009-01-10, 03:09
  #11
Medlem
blue_no1s avatar
rotterdam är allstå förlorat,när kan det förlösande religonskriget komma?
-eller är detta redan i full gång fast på ett annat sätt en JAG anade det skulle bli...?-hemska tanke,om detta inträffar i sverige HOPPAS jag nån tar tag i skiten med ett vapen !
Citera
2009-01-10, 05:50
  #12
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
När får Sverige sin första muslimska landshövding?
Svårt att säga när det kommer hända, men att det kommer hända är säkert. Det är ju helt i linje med den så kallade "utvecklingen" av Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback