2009-01-09, 23:50
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Foto - Digital Bildbehandling verkar lättmodererat, dels pga den förhållningsvis låga aktivitieten vilket innebär få tramsinlägg, dels pga att livsstilsfrågor i regel inte ger upphov till samma aggressiva debattklimat som t.ex. samhällsfrågor, där folks åsikter och värderingar om rätt och fel i högre grad påverkar inläggens form och innehåll.

Ja, hela fotoforumet är lättmoddat.
Skulle nog vilja påstå att det är ett utav de mest väldisciplinerade forumen av dem jag besöker.
Ytterst få regelbrott, och efter den senaste uppdelningen så slipper vi dessutom även de flesta felplacerade produkt- och köprådstrådarna.
Men aktiviteten och nivån på inläggen är ändå bra, så det är absolut inget dött forum (även om aktiviteten i dig. bildbehandling ligger i lä för bildhantering och grafisk formgivning).
Citera
2009-01-10, 00:03
Bannlyst
Måste utan tvekan vara Papperskorgen
Citera
2009-01-10, 00:07
Medlem
Axells avatar
Dock finns ju inte Underground avdelningen kvar men där har man ju hört att det var lite livligt så jag kan tänka mig att moderatorerna hade tufft där.
Citera
2009-01-10, 01:38
Avslutad
Medicin och hälsa, samt Psykologi och psykiatri kan vara kluriga ibland, då jag är ensam moderator i både forumen. Jag är varken utbildad läkare eller psykiater, har endast det som intresse.

Ibland kommer det RP:s, med medicinska rapporter som källa. Då gäller det att läsa på sig.
Citera
2009-01-10, 01:50
Medlem
BePositives avatar
Träningsforumet är det nog ganska lugnt i, det sköts bra
Citera
2009-01-10, 01:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
El Zorros lista på de mest och minst RP-täta forumen var intressant, och bekräftade väl i stort min uppfattning: det överraskande är att IT-säkerhet, Spel och Fildelning orsakar en massa report posts.
I IT-säkerhet finns det några användare som är väldigt duktiga på att skicka RP på det mesta som inte hör hemma där - och jag är fullt medveten om att jag är usel på att besvara era RP, men jag vill absolut inte att ni tror att jag inte uppskattar det - men ett problem med just det forumet är just missuppfattningen om vad som hör hemma där.
Citera
2009-01-10, 01:56
Bannlyst
Under min tid som medlem har skickat 4 st RP till en moderatorn. När jag har något att berätta eller att fråga om så vänder jag mig till en specifik moderatorn, varför är det så?

Jag har blivit hänvisad till en moderator som man har förtroende för och därför vänder jag mig till alltid till den personen när jag undrar något. Fort som fan går det när man sänder ett PM. Varför kan det inte gå så fort hos alla moderatorer?

För övrigt - Ni gör ett stort och bra jobb som jag och många andra beundrar.
Citera
2009-01-10, 02:11
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
När jag har något att berätta eller att fråga om så vänder jag mig till en specifik moderatorn, varför är det så?

Ja du...det kan väl inte vi svara på?

Citat:

Jag har blivit hänvisad till en moderator som man har förtroende för och därför vänder jag mig till alltid till den personen när jag undrar något. Fort som fan går det när man sänder ett PM. Varför kan det inte gå så fort hos alla moderatorer?

Man kan inte vara online alltid.
Ibland har man tur, och då är personen man söker online.
I andra fall så får det helt enkelt ta den tid det tar.
Sen kan det givetvis även bero på motsatsen till det vi diskuterar i denna tråden, dvs. att moderatorn även har ett hektiskt forum att se efter.
Citera
2009-01-10, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Ja du...det kan väl inte vi svara på? .

Inte jag heller. Kan nog beror på förtroende och snabbt svar

Citat:
Man kan inte vara online alltid.
Ibland har man tur, och då är personen man söker online.
I andra fall så får det helt enkelt ta den tid det tar.
Sen kan det givetvis även bero på motsatsen till det vi diskuterar i denna tråden, dvs. att moderatorn även har ett hektiskt forum att se efter.

Jaha? Och? Den moderatorn som jag kontaktar har alltid en blå prick under sitt namn, ändå så svarar den blixtsnabbt på mina PM som jag har.
Senast redigerad av Red_Sea 2009-01-10 kl. 02:17.
Citera
2009-01-10, 02:35
Medlem
503s avatar
Citat:
Jaha? Och? Den moderatorn som jag kontaktar har alltid en blå prick under sitt namn, ändå så svarar den blixtsnabbt på mina PM som jag har.

Ja, då innebär det att han eller hon surfar anonymt (dvs. du kan inte se när användaren är uppkopplad, och du kan inte se vilken aktivitet denne ägnar sig åt just nu).
Men nu var det väl inte riktigt det tråden handlade om?
Citera
2009-01-10, 02:39
Bannlyst
Citat:
Men nu var det väl inte riktigt det tråden handlade om?

Istället handlade ämnet om att prata "lätt moddade avdelningar" och jag tycker som jag sa - Papperskorgen, den är nog lättast av alla att moderera.
Citera
2009-01-10, 10:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Medicin och hälsa, samt Psykologi och psykiatri kan vara kluriga ibland, då jag är ensam moderator i både forumen. Jag är varken utbildad läkare eller psykiater, har endast det som intresse.

Ibland kommer det RP:s, med medicinska rapporter som källa. Då gäller det att läsa på sig.
Känns det ibland som att du skulle vilja ha lite stillsammare delar att ha hand om när det är som mest hektiskt?

O vilken del kräver antagligen minst kunskap förutom papperskorgen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in