2009-01-10, 10:48
Medlem
Jag tycker det går lite i vågor, ibland är ett forum mer tramisgt för att sedan lugna ner sig.
Citera
2009-01-10, 12:44
Medlem
Förbannads avatar
Min första spontana gissning blir RYS. Måste väl vara jävligt lättmodererat? Även ifall det ibland kan vara många trådar som ska slängas osv så månne det vara lätta beslut m.m?
Citera
2009-01-10, 13:07
Medlem
Big_Bites avatar
Jag har länge haft uppfattningen om att Bilar, Båtar och Fordon är lättmoddat.

Delvis pga det sällan syns några uppenbara regelbrott därinne, det mesta jag ser därinne och RP:ar är felplaceringar och liknande "småfel".
Citera
2009-01-10, 17:16
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Min första spontana gissning blir RYS. Måste väl vara jävligt lättmodererat? Även ifall det ibland kan vara många trådar som ska slängas osv så månne det vara lätta beslut m.m?

Inte för att jag modererar det men det finns nog rätt mkt saker att hålla reda på där...

Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Jag har länge haft uppfattningen om att Bilar, Båtar och Fordon är lättmoddat.

Delvis pga det sällan syns några uppenbara regelbrott därinne, det mesta jag ser därinne och RP:ar är felplaceringar och liknande "småfel".

Det sker mer än du tror (och ser) men det försvinner så väldigt fort eftersom det forumet har så otroligt skärpta och bra mods...
Citera
2009-01-10, 17:18
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Inte för att jag modererar det men det finns nog rätt mkt saker att hålla reda på där...

Det sker mer än du tror (och ser) men det försvinner så väldigt fort eftersom det forumet har så otroligt skärpta och bra mods...
Såklart måste det bero på det
Citera
2010-09-07, 12:58
Medlem
Imirons avatar
Nu kommer jag med en bump här, bara för att jag är moderator numera

Såhär innan valet har PI blivit ganska jobbigt. Jag tror dock att det mest handlar om valet och att det egentligen är ett medelforum. Lite jobbigare än PU kanske. Övrigt är ett helvete eftersom folk som inte orkar leta reda på rätt forumdel postar där, och då ska moderatorerna där ordna det hela. Många ser det också lite som en skräphög, och användare som inte kommer in i Laidback postar en mängd trådar med bristande diskussionsunderlag.

I&I, Drogforumen och Pedofili är nog de tyngsta. De övriga sexforumen och relationer och samlevnad är troligtvis också jobbiga.

De lugnaste forumen är troligen dem som få läser, samt sådana där lite yngre förmågor kanske inte har sitt stora intresse. Exempelvis Historia, serier (alltså tidningar, inte TV), Filosofi och Litteratur.
Citera
2010-09-07, 16:37
Medlem
Denoms avatar
Hur svårmodererat är egentligen ekonomiforumen? Ser sällan OT och regelöverträdelser där. Kan dock bero på aktiva mods, vad vet jag.
Citera
2010-09-07, 18:33
Medlem
honken80s avatar
Drogodling är ett relativt lättmodererat forum.
Citera
2010-09-07, 19:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Drogodling är ett relativt lättmodererat forum.

Även denna avdelning -> Datorvirus och skadlig kod
Citera
2010-09-07, 19:57
Medlem
BlackBookss avatar
Papperskorgen hade jag med stolthet velat vara moderator för.

Citera
2010-09-07, 21:37
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Papperskorgen hade jag med stolthet velat vara moderator för.

Om man bortser från vissa tillfälliga toppar så är faktiskt Papperskorgen det forum som orsakar mig mest arbete. Och då moddar jag Ekologi, naturvård, djur och växter, Fysik, matematik och teknologi, Kemi och pyroteknik, Olyckor och katastrofer samt Terrorism med.

Men för det mesta slutar min insats med ett PM. Det är sällan jag behöver polla och krångla för 1.xx reglerna. OT raderas heller inte i Papperskorgen, eftersom tråden liksom är död redan.

/Mod
Citera
2010-09-07, 21:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Om man bortser från vissa tillfälliga toppar så är faktiskt Papperskorgen det forum som orsakar mig mest arbete. ...
Vad för arbete kommer utav korgen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in