2010-07-30, 16:44
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Du var med andra ord bra på allt.

Haha, självklart
Tänkte mer på att majoriteten av dedär är vädigt uppoffrande lagspelare.. Sen blir man i viss mån färgad av de lag man följer med. Därav flertalet Boforsspelare. Dock endast en från Devils, även om Marty nog borde varit med där också..
Citera
2010-08-12, 23:18
Medlem
Finns bara en, Esa "Tiki" Tikkanen. Grabben med eget språk. Han var inte bara en lysande retsticka, han var en djäkligt bra lirare också.
Citera
2010-08-12, 23:28
Medlem
Mithrandirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonX
Finns bara en, Esa "Tiki" Tikkanen. Grabben med eget språk. Han var inte bara en lysande retsticka, han var en djäkligt bra lirare också.

Haha, har man någon gång hört Tik-talk glömmer man det inte. En salig blandning av finska/engelska/svenska och helt egna grejer
Citera
2010-08-12, 23:40
Medlem
FarbrorKjells avatar
Svårt att välja. Men favoriten blir nog den såphale Alexander Maltsev, mycket åksäker forward i klassiska CCCP, spelade under hela 70-talet och en bit in på 80-talet. Alltid sevärd
Citera
2010-08-13, 02:49
Medlem
Mich13s avatar
Sergei Kostitsyn, gillar hans spelstil. Annars gillar jag även Duncan Keith, enligt mig världens bästa back. Sedan har jag även kärlek till Jonathan Toews, som kan komma att bli en av de största genom tiderna.
Citera
2010-08-13, 09:33
Medlem
oscar9s avatar
Som HV fan måste man i princip ha Keskinen på top 3. Även Oleg Belov var en skön lirare! Kommer ihåg när han cirklade runt boxen 3 gånger irad i PP
Citera
2010-08-13, 17:03
Medlem
leznacs avatar
NHL så är det nog Gretzky och Messier tycker båda var bra lirare och verkade ha en skön stil både på och utanför rinken, såg en dokumentär om Oilers för många år sen där bl.a Gretzky gav sin syn på vad som gällde på rinken "That puck is mine you guys can get your own puck"

i dagens läge så är det olika har inte samma koll på NHL idag som jag hade för 20 år sen, men det är alltid kul att se en lirare, och det finns ju några att välja på

Elitserien så kan jag inte välja bara en fullständigt omöjligt men Börje Salming var en riktigt bra back, Peter Popovic var också en bra back

På forwards sidan så finns det massor att välja på Davidsson i HV är en sådan Glen Glenna Johansson i SSK på den tiden det begav sig,

bland målvakter så är Tretjak en favorit eller Hasek också väldigt bra.
Citera
2010-08-16, 02:41
Medlem
SweTechs avatar
Om man inte motiverar sina val så blir inläggen raderade som OT.
//Moderator
Citera
2010-08-16, 03:38
Medlem
hultass avatar
Själv gillar jag Bäckis, Homer och Kane som fan. Bäckis för att han alltid ger 100 och jobbar både defensivt och offensivt, dessutom jävligt underskattad. Homer, gillar spelstilen och att han aldrig klagar på sin roll. Kane helt enkelt för att han är en grym lirare och dessutom väldigt reko vid sidan av.

Och sen vetefan om inte den gamle gode gnagaren Ove Molin kvalar in också. Eller vad säger du Loaf?
Citera
2010-08-16, 18:45
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Och sen vetefan om inte den gamle gode gnagaren Ove Molin kvalar in också. Eller vad säger du Loaf?

Givetvis gör han det. En sann hockeyälskare har Ove Molin som favoritspelare, så är det bara.
Citera
2010-08-16, 20:47
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Själv gillar jag Bäckis, Homer och Kane som fan. Bäckis för att han alltid ger 100 och jobbar både defensivt och offensivt, dessutom jävligt underskattad. Homer, gillar spelstilen och att han aldrig klagar på sin roll. Kane helt enkelt för att han är en grym lirare och dessutom väldigt reko vid sidan av.

Är bäckis underskattat? han är väl top 3 svenska hockeyspelare nu för tiden. Eller menar du av andra i NHL?
Citera
2010-08-16, 20:50
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Är bäckis underskattat? han är väl top 3 svenska hockeyspelare nu för tiden. Eller menar du av andra i NHL?
Bäckis får verkligen inte den uppmärksamhet han förtjänar. Mycket tack vare att oinsatta tror att det är Ovie som gör han bra men också just för att Ovie är Ovie och får nästan allt rampljus i Caps.

Han är mycket underskattad rent generellt i världen, svar ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in