• 1
  • 2
2003-08-27, 13:09
Bannlyst
När det finns så många ställen att köpa lagliga droger på genom internet varför är det ingen som har öppnat en butik?

Har setat ett tag funderat & jag är verkligen sugen på att starta ett företag om detta är möjligt.. Någon som sitter på mer info angående detta?
Citera
2003-08-27, 13:59
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Var ska du öppna denna butik då?
Citera
2003-08-27, 14:33
Bannlyst
Om detta skulle bli aktuellt så skulle det bli Karlstad..

Tror faktiskt det finns mycket pengar att tjäna men om det bara vore att öppne ett ställa & sälja dom lagliga drogerna så skulle det väl redan finnas ett par st runt om i sverige. Eller?
Citera
2003-08-27, 22:59
Medlem
tror inte du skulle få en lokal för en sådan verksamhet..
Citera
2003-08-27, 23:14
Bannlyst
Lokal kan bli lite svårt men om man köper sig en lokal så borde man ju få sälja vafan man vill där.. Kan ju köpa en liten insats & sälja därifrån.. Lokal tror jag nog man ordnar. Tänker mer på polisen.. Va kan dom göra? Kan dom ta ens saker? Kan dom stänga afären? Vilka tillstånd mm. kan man tänkas behöva (om några)..
Citera
2003-08-28, 11:00
Medlem
Du kan nog räkna med att:

1) Polisen kommer vara dig i hasorna konstant. Även att preparaten du säljer är lagliga så kommer de hålla koll på dig och göra allt de kan för att förpesta din tillvaro.

2) De aktuella preparaten kommer bli olagliga fort som attan. När 2C-B började säljas öppet för invertes bruk så tog det inte lång tid innan det blev olagligt. Bättre att det hålls så dolt som möjligt.
Citera
2003-08-28, 13:21
Bannlyst
Nummer 1 hade jag räknat med. Ska man starta en sådan här butik så får man ta det lugnt på alla andra plan.

Nummer 2 har jag också funderat på. Men det tar väl tid mm att få igenom ett lagförslag? Självklart kommer dom göra vad dom kan för att störa mig men så länge jag bedriver en laglig verksamhet så kan dom väl inte göra något? Tar dom mina saker så måste jag kunna få pengar för förlorad arbetsinkomst eller något liknande & dom kan ju inte bara stå & hänga utanför min lokal för det är ju trakasserier.

Man får väl kanske ha en advokat med sig i butiken i början som får prata med polisen när dom kommer & stör i början.. Allt detta kanske kostar pengar men jag tror det finns mycket pengar att tjäna.
Citera
2003-08-28, 13:41
Moderator
rancors avatar
Då gäller det att vara snabb och bränna delar av sitt lager varje morgon då nya lagar träder i kraft?

Måste man ge polisen sitt kundregister över kunder som köpt den nu för tiden, men då tillåtna drogen? Troligivs inte men man vet aldrig med våra lagar.
Citera
2003-08-28, 13:49
Medlem
Att göra ett preparat narkotikaklassat behöver inte alls ta lång tid, någon månad på sin höjd. Och om du började sälja över disk så skulle det bli så oändligt mycket mer lättilgängligt även för folk som inte känner till något om preparaten i fråga. Troligen skulle det leda till fler tråkiga incidenter med dessa preparat då folk som inte alls vet vad det handlar om skulle börja ta dem. Så jag skulle tippa på att samtliga preparat du skulle sälja skulle bli olagliga inom ett par månader.

Och visst kan de stå och hänga utanför. De kan ju hävda att de har rimlig misstanke om att brott begås och bedriva spaningsarbete.

Och sen är frågan hur mycket pengar det finns att tjäna egentligen. Du kan ju inte ta ut överdrivet mycket mer än vad internetbutikerna gör för då kommer ju folk handla därifrån istället. En lokal kostar ju massa pengar, likväl andra omkostnader. Dessutom måste du skatta på pengarna du får in, belägga varorna med moms och i övrigt driva det som ett lagligt företag. Frågan är om du vill lägga ner så mycket tid och pengar (kommer ju att ta ett tag innan du börjar gå med vinst) när dina produkter när som helst kan bli olagliga?
Citera
2003-08-28, 13:53
Medlem
PulseBabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
När det finns så många ställen att köpa lagliga droger på genom internet varför är det ingen som har öppnat en butik?

Har setat ett tag funderat & jag är verkligen sugen på att starta ett företag om detta är möjligt.. Någon som sitter på mer info angående detta?

Kan ju bara säga om man tänker lite logiskt,så kommer det nog inte att funka!
Citera
2003-08-28, 14:03
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
När jag var i USA senast såg jag jävligt många butiker som sålde Salvia helt öppet. Stod stora skyltar utanför som t.ex. "SALVIA HERE".

Iofs, var inte butiker som helt går in för att sälja lagliga droger. Utan var mest pipor, och annat som alltid går att sälja.
Citera
2003-08-28, 14:54
Bannlyst
Nu är det ju inte så att jag ska starta en butik utan jag sitter mest & funderar & nu när vi sitter ett gäng grabbar (tjejer) & diskuterar så ser man ju att det kanske inte är så lätt.. Torga med det då? Åka runt på marknader & torga? Kan snutan bara komma & stänga ner ståndet för mig då? Det måste ju gå & sälja skiten över disk mm så länge det inte är olagligt.

Fortsätt gärna diskutera detta ämne =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in