• 1
  • 2
2003-08-28, 15:48
Medlem
det är ungefär lika troligt att man skulle få starta en butik som säljer dipd som om du skulle få öppna en butik som sålde alkohol (ja ja ja staten äger spriten men ändå).
Citera
2003-08-28, 17:04
Medlem
PulseBabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Nu är det ju inte så att jag ska starta en butik utan jag sitter mest & funderar & nu när vi sitter ett gäng grabbar (tjejer) & diskuterar så ser man ju att det kanske inte är så lätt.. Torga med det då? Åka runt på marknader & torga? Kan snutan bara komma & stänga ner ståndet för mig då? Det måste ju gå & sälja skiten över disk mm så länge det inte är olagligt.

Fortsätt gärna diskutera detta ämne =)

Blir det mer synligt, blir det ännu mer olagligt. Det är så det funkar i landet Sverige :mad:
Citera
2003-08-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewing77
Att göra ett preparat narkotikaklassat behöver inte alls ta lång tid, någon månad på sin höjd. Och om du började sälja över disk så skulle det bli så oändligt mycket mer lättilgängligt även för folk som inte känner till något om preparaten i fråga. Troligen skulle det leda till fler tråkiga incidenter med dessa preparat då folk som inte alls vet vad det handlar om skulle börja ta dem. Så jag skulle tippa på att samtliga preparat du skulle sälja skulle bli olagliga inom ett par månader.
Jag har svårt att tro att det skulle gå så snabbt att narkotikaklassa preparat. Ge gärna exempel.
Iofs löser socialfascisterna enkelt saken med andra metoder. 2C-B är ett bra exempel. 2C-B narkotikaklassades först sommaren 2002. Dock belades 2C-B med något slags handelsförbud redan 1999, eftersom de valde att betrakta det som en farlig vara eller liknande.
Butiksförsäljningen går ju så klart åt helvete ändå, så i det här fallet spelar det liten roll.
Citera
2003-08-29, 10:27
Bannlyst
Om jag öppnar en shop skulle dom då kunna ta mina saker i väntan på att dom kommer bli olagliga?

Trodde att det tog tid att få igenom lagförslag mm..
Citera
2003-09-02, 12:01
Medlem
kallebilles avatar
Det finns nog inga peningar att käna i en stad som karlstad : ( Upptagnings området lär nog vara för litet, ni kan ju kombinera med internet och postorder men då är ni ju inte särskilt unika. Det är jättehöga kostnader att ha en butik med personal och allt annat vad det innebär ,så ni måste sälja enorma mängder! Dert spelar liksom ingen roll hur många wannabe knarkar fjortisar det finns de är ju ändå ingen köpstark klientel.

+Farbror polisen lär ju djävlas med er för att inte tala om hem och skola... Det öppnade en porrbutik i den stad jag kommer från, de var nästan tvugna att stänga pga protester.

= Ingen bra ide...(tror jag) rätta mig om jag ar fel!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in