2011-03-28, 02:06
Bannlyst
I det här sammanhanget står verkligen SVT för kvalitet. Personporträtten verkar vara ärliga och ansvarsfullt gjorda. All heder till gänget bakom "Mästarnas mästare". Det här kommer bli en intressant följetong.
Citera
2011-03-28, 02:43
Medlem
Tjejerna är snarkpiller, eller är det bara jag?

Känner bara till Hanna Ljungberg sedan tidigare

Trodde George Scott skulle imponera mer, taktik bakom?
Citera
2011-03-28, 04:33
Medlem
En grej jag inte fattar med att sitta i 90 grader är att tjejer alltid är helt överlägsna. I lumpen så hade vi tjejer som var sämre än killarna på mkt gällande det fysiska, men så fort vi tävlade i att sitta 90 grader så var de helt överlägsna. När samtliga killar hade kollapsat skakade knappt tjejerna och de två som satt längst satt många minuter längre än oss killar.

Samma fenomen idag på Mästarnas Mästare. Hade inte Stenmark "fuskat" med att sätta ihop benen så hade han åkt långt mkt tidigare. Jag tycker det är lite intressant faktiskt.

Hanna Ljungberg var riktigt duktig, men hennes prestation är väl inte häpnadsväckande med tanke på att hon lade ner typ förra året och är mkt yngre än de andra.

Evy Palm skrällde rejält. Vann första tävlingen och var grym i 90 grader. Nog inte många 68 åringar som har den formen.

Jag gillade även Robert Prytz. Det verkar vara en god människa.
Citera
2011-03-28, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galen general
En grej jag inte fattar med att sitta i 90 grader är att tjejer alltid är helt överlägsna. I lumpen så hade vi tjejer som var sämre än killarna på mkt gällande det fysiska, men så fort vi tävlade i att sitta 90 grader så var de helt överlägsna. När samtliga killar hade kollapsat skakade knappt tjejerna och de två som satt längst satt många minuter längre än oss killar.

Samma fenomen idag på Mästarnas Mästare. Hade inte Stenmark "fuskat" med att sätta ihop benen så hade han åkt långt mkt tidigare. Jag tycker det är lite intressant faktiskt.

Hanna Ljungberg var riktigt duktig, men hennes prestation är väl inte häpnadsväckande med tanke på att hon lade ner typ förra året och är mkt yngre än de andra.

Evy Palm skrällde rejält. Vann första tävlingen och var grym i 90 grader. Nog inte många 68 åringar som har den formen.

Inte lika mycket att hålla uppe?

Var ju inte tungviktstjejerna som var kvar topp 3 så att säga
Citera
2011-03-28, 08:17
Medlem
plagueiss avatar
På ett sätt kan man ju tycka det är lite fuskigt att ha med Hanna Ljungberg som är född 79 dvs 13 år yngre än den som är näst yngst men kan hålla med om tjejerna känns lite "tunna" iår. De var väl tvugna att kasta in Hanna.
Senast redigerad av plagueis 2011-03-28 kl. 08:33.
Citera
2011-03-28, 08:34
Medlem
Ingetvals avatar
Jag tycker att dom borde ha tagit med klipp från X-games i Bräcks presentation. Det tycker jag var en väldigt värdig comeback.
http://www.youtube.com/watch?v=QiYrX7Gm_Bc&feature=related
Citera
2011-03-28, 08:47
Medlem
No_fears avatar
Tusan va skoj att dom lyckas skrapa ihop några roliga legender ännu en gång, eller damsidan är väldigt blek men herrsidan är en riktigt bra uppsättning.

Ingemar Stenmark är alltid skoj att veta mer om, känns som man knappt vet hur han är som person fast han är en av Sveriges största stjärnor.

Limpar var ju väldigt sprintstark i sin karriär, tror han kan hota när det kommer till mer sprintmoment i tävlingarna, trodde han skulle vinna i backtävlingen men han gick nog ut för hårt.

Sen har vi Pekka Lindmark, världens mest otränade idrottsman, ha ha fan va jag garvade innan dom skulle löpa backe och han sa att han aldrig ens sprungit, folk skrattade men troligtvis är det väl sant också, eventuellt har han spurtat till baren när happy hour är på väg att ta slut

Kommer heja febrilt på Pekka får hoppas han ännu är snabb med plockhandsken när det ska plockas nedrasande istappar i plast eller vad det nu är dom plockar.
Men i slutändan kommer det nog stå mellan Stenmark och Limpar i slutändan, eventuellt kan George Scott eller Hanna Ljungberg skrälla.
Citera
2011-03-28, 09:28
Medlem
Misstänker "tyvärr" att Limpar är lite för "borta" för att kunna hota om en totalseger. Han må ha talang, men någon taktiker är han verkligen inte.

Att jämföra Limpar och Stenmark är som att jämföra en halvsliten sportbil med taskig bensin mot en Volvo Amazon. Limpar tar ledningen men tar död på sig själv snabbt, Amazonen Stenmark puttrar på i en stabil takt och glider utan problem förbi
Citera
2011-03-28, 09:45
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galen general

Jag noterade aldrig att det var något förbud emot att sätta ihop benen, inte heller att kroka lilltån om stortån. Det är väl bara smart av Stenis att tänka på det, att de andra inte gjorde det är väl deras problem.
Citera
2011-03-28, 11:30
Medlem
Stenmark är kung
Citera
2011-03-28, 11:41
Medlem
TilleyHats avatar
Ta in Bernt Johansson i Mästarnas Mästare så kanske Stenmark kan få lite konkurrens!
Citera
2011-03-28, 11:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ta in Bernt Johansson i Mästarnas Mästare så kanske Stenmark kan få lite konkurrens!

Han eller Sven-Åke Nilsson. Båda är runt 60 och kör Vättern på strax över 7 timmar. De är fan inte dåliga alltså. Jag hade gärna sett Magnus Bäckstedt eller Glenn Magnusson där. De har dock förmodligen inte tid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in