2011-03-27, 21:05
Medlem
Man ser ganska snabbt vilka som fortsatt träna och hålla sig i form...

Åldern betyder egentligen inget, det handlar mer om vem som fortsatt träna.
Citera
2011-03-27, 21:18
Medlem
Stenmark var uthållig i benövningarna, men inte så uthållig i armövningarna. Evy Palm vann ju för att hon inte vågade tappa taget

I backlöpningen syntes det klart att Stenmark tog i så att det räckte för att gå vidare medan Limpar bara ville vinna hela tiden.

Sitta i 90 grader klarade jag runt 1 min i högstadiet, nu tvivlar jag på att jag kommer ner så långt

Kenny Bräck är en överlevare "Jo, det gjorde lite ont." om den lilla krashen 2003.

Hanna Ljungberg har mycket fysik än, mest beroende på att hon är den som slutat sin karriär sist av de medverkande, hon slutade väl 09?

Nackdelen med årets program är att ingen sticker ut på det sätt Sjöberg gjorde förra säsongen då han tog på sig badboyrollen frivilligt.

Nästa program är sågmoment och kalkylera rätt. Få se om Ingemar kan vinna sånt också.
Citera
2011-03-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Man ser ganska snabbt vilka som fortsatt träna och hålla sig i form...

Åldern betyder egentligen inget, det handlar mer om vem som fortsatt träna.

Ingemar var med i Superstars i TV3 när det gick. Då var han rejält vältränad. Nu är han nog fortfarande vältränad för att vara 55 år. Jag skulle nog inte vara så självsäker som Scott och tro att jag skulle vinna en boxningsfight om jag var han, Ingemar skulle nog hitta på något och vinna ändå
Citera
2011-03-27, 21:21
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De där brudarna har jag inget emot. Däremot undrar jag varför man har med Evy Palm. Hon måste vara närmare 70 bast numera och är förmodligen rätt chanslös mot de andra.

Hehe, gissa vem som vann första momentet. Jo den chanslöse!

Jäkligt smart av Stenis att lyssna på mitt råd i backlöpningen - "att vinna spelar ingen roll, se till att hamna näst sist tills ni bara är 2 kvar". Det funkade . Tror nog, även om det är ett tråkigt tips, att Ingemar vinner, tätt följd av någon av fotbollsspelarna Limpar eller Hanna.
Citera
2011-03-27, 22:12
Medlem
Elwisps avatar
Har inte mycket till övers för Prytz som satt och gnällde över att han "inte fick va mee ner däe entligen va daggs för slutspeel". Landslaget är inget jävla dagis, dom bästa ska vara med och tydligen tyckte inte förbundskaptenen att du var tillräckligt bra.
Citera
2011-03-27, 22:29
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Har inte mycket till övers för Prytz som satt och gnällde över att han "inte fick va mee ner däe entligen va daggs för slutspeel". Landslaget är inget jävla dagis, dom bästa ska vara med och tydligen tyckte inte förbundskaptenen att du var tillräckligt bra.

Ja, uppenbarligen tyckte inte Olle Nordin att han var tillräckligt bra, annars hade han tagit med Prytz till VM. Samtidigt förstår man varför Prytz är irriterad då han spelade varje kvalmatch inför turneringen och blev petad utan motivering eller telefonsamtal från Nordin. Med tanke på hur ordinarie Prytz var i landslaget då är det svårt idag att se Hamrén peta Källström ur truppen utan att ens ringa honom.
Senast redigerad av Krokofil 2011-03-27 kl. 22:48.
Citera
2011-03-27, 22:37
Medlem
Virrevargs avatar
Kul att Evy Palm presterar så pass bra!
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Att Hanna Ljungberg gör så bra ifrån sig är ingen större överraskning. Hon hade ju en jävla fysik under sina fotbollsår. Och även om hon tappat så är hon fortfarande sjukt stark.
Jag blir lite attraherad av henne. Hon har sannerligen ett vackert leende.
Citera
2011-03-27, 22:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Han reagerar på sitt sätt. Han är en väldigt känslosam person. Läs Mats Wemans intervju med honom i Offside från förra året.
Citera
2011-03-27, 22:55
Medlem
GoogleThats avatar
Jävlar va han är vältränad fortfarande den där Stenmark asså. Imponerat att se han och Ljungberg stå i 10 minuter!

Hoppas Hanna går långt, gillar hennes kämparglöd och talang i fotboll. Sen är hon inte fel att titta på heller
Citera
2011-03-27, 23:00
Medlem
Elwisps avatar
Hanna Ljungberg imponerade stort på även mig, hon får gärna gå långt.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han reagerar på sitt sätt. Han är en väldigt känslosam person. Läs Mats Wemans intervju med honom i Offside från förra året.
Vilket nummer?
Citera
2011-03-27, 23:06
Medlem
Idunas avatar
Hade Nordin tagit med Prytz i VM-90 kanske det inte skulle ha blivit 1-2, 1-2, 1-2...

Prytz var och är en hjälte.Tyvärr gjorde ödet att han och alla andra duktiga spelare på den tiden fick Laban som förbundskapten. Han skrämde ju bl.a. bort Torbjörn Nilsson från landslaget. Stor tragik. Det var förresten Laban som sa: "Vill ni se mål får ni gå på hockey".
-----
Hoppas att de inte gör som alla andra år, då man alltid har gynnat "lättviktarna" och missgynnat tungviktarna. Det är inte rättvist att en som väger 130 kg och en som väger 60 ska lyfta t.ex. 50% av kroppsvikten upprepade gånger, Tävlingarna är manipulerade. Den som väger 130 får ju inget handikapp när det ska springas.

Den som väger 60 har en enorm fördel i löpningen och den som väger 130 har en fördel i styrka. Då ska inte den tunge behöva bli bestraffad genom att dessutom få på sig en ryggsäck med en viss procent av kroppsvikten.
Senast redigerad av Iduna 2011-03-27 kl. 23:13.
Citera
2011-03-27, 23:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Vilket nummer?

Nummer fyra, VM-numret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto