2025-04-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Vad är det för idiot som kommit på det här upplägget med en massa lagtävlingar och sen en individuell som man får jättemycket poäng på? Rena lotteriet och man hade kunnat singla slant likaväl.
Ja det är lite som någon skrev här i tråden att domaren plötsligt ändrar reglerna till sista målet vinner.

Lindrigare varianter av sådant har man sett i andra sammanhang, i alpint ändrade man reglerna så att Stenmark inte skulle vinna världscupen år efter år, i hockey att det inte skulle vara givet att Sovjet vann VM.

VM i fotboll var lite av pionjärer inom området, där har man väl haft olika slutspels- och cupvarianter sedan tidernas begynnelse, typ.

Apropå Stenmark och Borg, riktiga superstars inte bara inom sina egna områden. Mest Stenmark förstås men Borg imponerade som medeldistans- och hinderlöpare i det här klippet jag länkade till tidigare.

https://www.facebook.com/superstarscompetition/videos/600m-steeple-borg-vs-drut/949315532736180/

Stenmark vann Mästarnas mästare som 54-åring och 21 år efter avslutad karriär (programmet spelades in 2010 och visades på TV våren 2011).
Senast redigerad av MisterJones 2025-04-22 kl. 09:11.
Citera
2025-04-22, 19:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men det blir lite löjligt när hon så uppenbart är den bästa atleten i sällskapet. Hon är bäst tränad. Nu liknar det ju mer typ Robinson, taktik är viktigare än prestation.

Att vinna Robinson handlar om att ha högsta lägstanivån. Förlorar hon mot Nilsson i nattduellen..har hon varit sämst i 3 tävlingar på raken. Det är inget man vinner Mästarnas mästare på.
Citera
2025-04-23, 10:37
Medlem
Wermlands avatar
Citat:
Men tagga ner. Låt folk existera de har inte skadat dig. Himla mycket inskränkta människor det finns.
Jag pratar inte inskränkthet, jag pratar PK och woke, alltså det som SVT står för i all sin "opartiskhet".
Citera
2025-04-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Leijnegard tar ordet bajs i munnen vid matbordet!

Nu ska det tjatas om regnbågsbindan round 2 i detta avsnitt, otroligt!,
och det enda som har hänt sen sist vi hördes är att programledaren måste få personlig bekräftelse genom denna upprepning

Och från bajs avancerade han sedan påtagligt friktionsfritt till regnbåge och hbtq, en Freudiansk sammankoppling? 🤔

Eller måhända en implicit pik mot produktionens agenda?
Citera
2025-04-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wermland
Jag pratar inte inskränkthet, jag pratar PK och woke, alltså det som SVT står för i all sin "opartiskhet".

Att människor finns som inte är som du, eller som inte behöver dölja sin sexualitet för att du inte ska bli arg är inte woke.

Ja det är opartiskt. Eller har de kört en övertalningskampanj att du måste bli bög?
Citera
2025-04-25, 23:28
Medlem
Jag kan inte fatta att Kalla riskerar att åka ut medan Nilla är kvar. Kalla har varit överlägset bäst i ärets säsong och Nilla klart sämst.
Citera
2025-04-26, 11:58
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ja det är opartiskt. Eller har de kört en övertalningskampanj att du måste bli bög?
Dom kriterierna har du i din liberalism dikterat själv att det bara får handla om en själv (huruvida jag kan övertalas att bli bög , vilket torde vara omöjligt), woka
övertalningskampanjer handlar om att upprätta åsiktskorridorer för osäkra NPC-väljare vad som ska normaliseras & således ha samma representation som norm
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-26 kl. 12:28.
Citera
2025-04-26, 13:25
Medlem
Citat:
Dom kriterierna har du i din liberalism dikterat själv att det bara får handla om en själv (huruvida jag kan övertalas att bli bög , vilket torde vara omöjligt), woka
övertalningskampanjer handlar om att upprätta åsiktskorridorer för osäkra NPC-väljare vad som ska normaliseras & således ha samma representation som norm

Det är ett program med 10 deltagare där 1 deltagare är gay. Hur kan du få det till att du påtvingas en norm att alla måste vara gay. Du klagar ju på att de överhuvudtaget får finnas.
Citera
2025-04-26, 13:26
Medlem
Citat:

Jag är inte ens liberal iaf inte som i Liberalerna, jag är ganska konservativ.
Citera
2025-04-26, 13:27
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Jag är inte ens liberal iaf inte som i Liberalerna, jag är ganska konservativ.
Det märks inte på ditt resonemang iaf, vilket är liberalt
Citera
2025-04-26, 13:32
Medlem
Citat:
Det märks inte på ditt resonemang iaf, vilket är liberalt

Vad är liberalt? Att jag inte får utbrott för homosexuella är med i tv program? Jag orkar väl inte lägga så mycket energi på vem folk vill ligga med?? Det påverkar inte mig.
Citera
2025-04-26, 13:39
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Vad är liberalt? Att jag inte får utbrott för homosexuella är med i tv program? Jag orkar väl inte lägga så mycket energi på vem folk vill ligga med?? Det påverkar inte mig.
Är det verkligen det vi anmärker på i tråden? jag förklarade ju i mina förra post vad det handlar om, förstår du inte det är du ett hopplöst fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in