2025-04-20, 21:36
Medlem
Poängtabellen i det här programmet har väl i princip alltid varit ifrågasatt. Det blir ju nästan löjligt när den mest överlägsna plötsligt ligger sist.

Sen kommer vi till en nattduell. En del av programmet som också är starkt ifrågasatt.
Folk står olika, kan luta sig fram etc. Helt enkelt inte samma förutsättningar.
Fast det där med olika förutsättningar och handikapp är ju i och för sig ett genomgående tema för MM.

Ser inte hur Kalla ska kunna vinna. Hon var sist i reaktionstävlingen med flagga. Marcus var egentligen i final men missade lite.

Mardrömmen är väl om Nilla vinner hela skiten. Sämst rakt igenom men flyter med pga MM:s konstiga regler, upplägg och poängtavla.
Citera
2025-04-20, 22:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Poängtabellen i det här programmet har väl i princip alltid varit ifrågasatt. Det blir ju nästan löjligt när den mest överlägsna plötsligt ligger sist.

Sen kommer vi till en nattduell. En del av programmet som också är starkt ifrågasatt.
Fast det där med olika förutsättningar och handikapp är ju i och för sig ett genomgående tema för MM.

Ser inte hur Kalla ska kunna vinna. Hon var sist i reaktionstävlingen med flagga. Marcus var egentligen i final men missade lite.

Mardrömmen är väl om Nilla vinner hela skiten. Sämst rakt igenom men flyter med pga MM:s konstiga regler, upplägg och poängtavla.

Poänggtabellen speglar på ett bra sätt att allting kan hända inom idrotten. En dålig match i en turnering kan sumpa hela turneringen. Nu var det så att Kalla kom sist i två tävlingar på raken vilket synar hennes svagheter ganska bra.

Det jag reflekterar över är att Kalla får en fördel i nattduellen pga skillnaden i längd. Detta är helt fel.

Marcus Nilsson får inte kompensera i reptävlingen att han har en enorm nackdel av sin längd att komma igenom de trånga utrymmerna.
Citera
2025-04-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim

Nej tävlingen verkar nollställas varje vecka. Jag har aldrig riktigt kollat förut, kollar bara för Kalla är med. Den som vann förra veckan får starta på 10 p och den som låg sist får starta med 5? Så man riskerar ändå att komma långt ner varje vecka även om man vunnit varje tävling typ.

Angående förutsättningar så tycker jag de löst det ganska bra, det är ju mest tävlingar där man ska bära sin egen kroppsvikt. Sen har man att män får bära lite tyngre och springa lite längre när det är sånt. Förståeligt. Men det görs inga andra anpassningar, för ålder t ex. Typ Charlotte Kalla kanske skulle behöva kortare sträcka i beep test för att ha jämna förutsättningar mot typ Marcus Hellner. Eller någon annan f d konditionsidrottare som hållit sig i form. Men inte mot duktiga motionärer som slutat med bollsporter för 10-15 år sedan. Marcus Oscarsson kom väl tvåa i den? Och då måste han vara 10 år äldre typ än Elmander och handbollskillen. Fick inga anpassningar för det. Så det var bra gjort.
Citera
2025-04-20, 22:27
Avslutad
Det vore riktigt skönt om Kalla åker ut, fruktansvärt osympatisk och oskön personlighet.
Citera
2025-04-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Poänggtabellen speglar på ett bra sätt att allting kan hända inom idrotten. En dålig match i en turnering kan sumpa hela turneringen. Nu var det så att Kalla kom sist i två tävlingar på raken vilket synar hennes svagheter ganska bra.

Det jag reflekterar över är att Kalla får en fördel i nattduellen pga skillnaden i längd. Detta är helt fel.

Marcus Nilsson får inte kompensera i reptävlingen att han har en enorm nackdel av sin längd att komma igenom de trånga utrymmerna.

De står väl bara olika långt ifrån bordet eller? Marcus kanske behöver stå längre bak, så han inte får armbågen i höjd med bordet i stället för handen, det är väl ingen fördel?
Citera
2025-04-20, 22:35
Medlem
MrSokratess avatar
Lite komiskt när Micke säger att det var extremt jämnt och krävdes målfoto när Kalla åkte ur reaktionstävlingen. Hon var ju synbart sist.
Trist om hon ryker men blir hon sist i tre raka tävlingar så får hon skylla sig själv.
Citera
2025-04-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det vore riktigt skönt om Kalla åker ut, fruktansvärt osympatisk och oskön personlighet.
Det är du nog ganska ensam om att tycka. "Osympatisk" en av de mest folkkära sportstjärnorna de senaste 20 åren. själv är du säkert en riktig charmknutte.
Citera
2025-04-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hon skulle valt den där balansgrenen. Visst hon har inte kört den men det hade inte killarna heller. Repbanan hade ju båda de kört innan, Elmander flera gånger. Basket med medicinboll var uteslutet, hon är för kort. Men känns riggat alltså om hon åker ut nu.

Å andra sidan ska man ju vara bra på alla moment. Hon är klart i bäst fysisk form av alla deltagare och starkast när man bär sin egen kroppsvikt. Men hon är inte den bästa sprintern, och inte van vid man mot man dueller och närkamp.
Vet inte jag, stenmark och flera lyckades vinna trots mindre dippar i enstaka tävlingar. De långa trenderna är mer intressanta och bör premieras imo. Men visst, de flesta tvingas igenom minst en nattduell för att vinna i slutet. Irriterar mig fortfarande efter massa år att den där simmaren Louise åkte ut på att hon inte fick ner sin vilopuls.
Citera
2025-04-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Ja, de som brukar vinna allsvenskan är de som är bäst över HELA SÄSONGEN. Dålig jämförelse. Nilsson hade nackdel att vara stor för att komma igenom men fördel att kunna hålla repet i schack, lättare med större räckvidd.
Citera
2025-04-20, 23:45
Medlem
Wermlands avatar
Min högst personliga tro är att produktionen helst skulle se Nilla Fischer stå som segrare, därför var de tvungna att se till så Kalla hamnade i nattduell. Vad skulle vara mer "rätt" än att en gravt lesbisk kvinna som gapar om allas lika värde vinner? I andra hand blir det Tobias med bögbindeln och bögsulorna. En av de två kommer att vinna.
Citera
2025-04-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vet inte jag, stenmark och flera lyckades vinna trots mindre dippar i enstaka tävlingar. De långa trenderna är mer intressanta och bör premieras imo. Men visst, de flesta tvingas igenom minst en nattduell för att vinna i slutet. Irriterar mig fortfarande efter massa år att den där simmaren Louise åkte ut på att hon inte fick ner sin vilopuls.

Vad var det för tävling?
Citera
2025-04-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wermland
Min högst personliga tro är att produktionen helst skulle se Nilla Fischer stå som segrare, därför var de tvungna att se till så Kalla hamnade i nattduell. Vad skulle vara mer "rätt" än att en gravt lesbisk kvinna som gapar om allas lika värde vinner? I andra hand blir det Tobias med bögbindeln och bögsulorna. En av de två kommer att vinna.

Men tagga ner. Låt folk existera de har inte skadat dig. Himla mycket inskränkta människor det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in