Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Poänggtabellen speglar på ett bra sätt att allting kan hända inom idrotten. En dålig match i en turnering kan sumpa hela turneringen. Nu var det så att Kalla kom sist i två tävlingar på raken vilket synar hennes svagheter ganska bra.
Det jag reflekterar över är att Kalla får en fördel i nattduellen pga skillnaden i längd. Detta är helt fel.
Marcus Nilsson får inte kompensera i reptävlingen att han har en enorm nackdel av sin längd att komma igenom de trånga utrymmerna.
Exakt detta.
Kalla har varit bäst genomgående, men grenarna har passat henne som hand i handsken: Beep-test, 90 grader, jubelidioten, med mera. Marcus Nilsson har missgynnats med sin längd och kondition. Nu så kommer en gren där the tables have turned - Nilsson har fördel både med reaktionstid, räckvidd och muskler törs jag gissa (om det blir en dragkamp om staven) - och då tycker SVT att man behöver jämna ut oddsen.
Att Marcus Nilsson skulle få en större ställning på repbanan var det dock aldrig tal om.
Jag gillar Kalla som är en värdig mästare - ett kraftpaket med enorm inställning - men jag gillar inte att man ändrar reglerna under pågående tävling för att hon ska gynnas.
Buuuuuuuuuuuuuu SVT.