2025-04-09, 00:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Och Johan Olsson!
Överraskande att Hellner inte varit med!
Han måste väl ha tillfrågats!?

Vettefan om det är överraskande. Varför tar ni för givet att alla VILL vara med?
Citera
2025-04-09, 01:06
Avstängd
Bara jag som inte begrep ett skvatt om vad Leijnegaard snackade om i slutet av programmet? Att Marcus Oskarsson sagt att han "inte har koll" på livet som elitidrottare kontra "det vanliga" ? Vad i helvete snackar du om människa?
Senast redigerad av Anonym555 2025-04-09 kl. 01:09.
Citera
2025-04-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vettefan om det är överraskande. Varför tar ni för givet att alla VILL vara med?
Nä klart att inte alla vill vara med!
Det är inget konstigt med det! Hellner tillhörde skaran tydligen!

Att många sedan hade velat se honom i MM är en annan femma!
Citera
2025-04-09, 18:19
Medlem
Citat:
Bara jag som inte begrep ett skvatt om vad Leijnegaard snackade om i slutet av programmet? Att Marcus Oskarsson sagt att han "inte har koll" på livet som elitidrottare kontra "det vanliga" ? Vad i helvete snackar du om människa?

Reagerade också på det, lät skumt av Lejnegard.
Men tror att han syftade på något som Marcus sa vid middagen i förra avsnittet då det skulle vara lite deep-talk.
Citera
2025-04-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Reagerade också på det, lät skumt av Lejnegard.
Men tror att han syftade på något som Marcus sa vid middagen i förra avsnittet då det skulle vara lite deep-talk.

Oscarsson pratade mycket om att hans liv hade varit så extremt inrutat och styrt av hans satsning mot OS-guldet. Alltså nästan fanatiskt verkade det som. Det gjorde att när han la av fick han svårt att hitta fokus och mål.
Jag har också för mig att jag har läst någonstans att Oscarsson haft en del "psykiska besvär" med att bli en vanlig svensson.
Citera
2025-04-10, 15:49
Medlem
Hoppas Nilla åker ut snabbare än kvickt. Tråkigare attityd får man leta efter. Klagar inför varje "gren" de ska göra.
Citera
2025-04-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Oscarsson pratade mycket om att hans liv hade varit så extremt inrutat och styrt av hans satsning mot OS-guldet. Alltså nästan fanatiskt verkade det som. Det gjorde att när han la av fick han svårt att hitta fokus och mål.
Jag har också för mig att jag har läst någonstans att Oscarsson haft en del "psykiska besvär" med att bli en vanlig svensson.

Ja så var det, mindes inte riktigt. Förståeligt att man kan bli lite desorienterad om man lever i en kanot under flera år och sedan skall återgå till det sk normala.

Citat:
Ursprungligen postat av Whipmaster
Hoppas Nilla åker ut snabbare än kvickt. Tråkigare attityd får man leta efter. Klagar inför varje "gren" de ska göra.

Och då får man också betänka att produktionen säkerligen har gjort sitt bästa för att framställa henne i en god dager.
Citera
2025-04-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whipmaster
Jag hoppas på motsatsen då inte bara hennes attityd utan även sexuella läggning retar vissa till vansinne.
Citera
2025-04-10, 18:54
Medlem
Citat:
Blir väldigt parodiskt när man ger Kalla handicap mot männen i beep trots att hon är totalt överlägsen alla i kondition/uthållighet.
En kvinna måste träna 120% av vad en man måste göra för att uppnå samma grad av fysik. Ska hon straffas för att hon tränat eller för att hon är kvinna?
Däremot borde äldre män likt Kjell Isaksson få fysiska fördelar.
Citera
2025-04-10, 19:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Z007
En kvinna måste träna 120% av vad en man måste göra för att uppnå samma grad av fysik. Ska hon straffas för att hon tränat eller för att hon är kvinna?

Vissa idrottare har ju inte tävlat kondition ens i sin idrott, ska dom straffas?

Givetvis är det orättvist att hon får springa kortare när hennes kondition redan är överlägsen eftersom hon tränat kondition hela sitt liv.
Citera
2025-04-10, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Z007

I vissa statiska grenar är det svårare för män att vinna. Ska männen straffas för att de väger mycket mer?
Citera
2025-04-10, 19:43
Medlem
Citat:
Vissa idrottare har ju inte tävlat kondition ens i sin idrott, ska dom straffas?

Givetvis är det orättvist att hon får springa kortare när hennes kondition redan är överlägsen eftersom hon tränat kondition hela sitt liv.
Ja, det har hon men varför nämner du inte när en kille på 208cm har fördelar av sin längd i medicinbollen? Klart att Kalla ska tävla som kvinna och dra nytta av sin kondition i dessa grenar eller så kan vi kräva att Sverige ger tillbaka OS-guldet i stafett som Kalla vann på egen hand när hon körde ifatt och ifrån länderna som låg långt före,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in