2022-05-15, 21:41
Medlem
ercys avatar
En detalj som jag tänkte på vilket indikerar säsongens anonyma deltagare: i slutfasen av finalbanan brukar de spela upp referat från höjdpunkterna av karriären - i år knäpptyst.
Citera
2022-05-15, 21:45
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Däremot är det skandal att kvinnorna får enorma fördelar i många utav grenarna. Men det är Svt så vad annat att vänta.
Jo Henke drog alldeles för mycket med armarna. Det kan eventuellt gå snabbare i början men när de tar slut som de gjorde för Henke går det desto långsammare. Sofia (som ju är styrkelyftare) fattade däremot direkt att det gällde att använda benen så mycket som möjligt. Konstigt att Henke inte snappade upp vilken teknik hon körde med men han var väl för upptagen med sitt eget race.
Citera
2022-05-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Däremot är det skandal att kvinnorna får enorma fördelar i många utav grenarna. Men det är Svt så vad annat att vänta.
Svagheten i ditt resonemang är möjligen att Sofia Loft är den tredje kvinnan som har vunnit på 14 säsonger. En liten detalj bara. Är det det du väntat dig av SVT?
Citera
2022-05-15, 23:43
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Svagheten i ditt resonemang är möjligen att Sofia Loft är den tredje kvinnan som har vunnit på 14 säsonger. En liten detalj bara. Är det det du väntat dig av SVT?
Det betyder väl bara att kvinnor inte riktigt hävdar sig trots alla fördelar.

En Karelin på toppen av sin karriär skulle inte haft en chans mot en Evy Palm av idag i MM och då är det ju en aning skevt.

Grattis till lill-tjejen som var duktig men Henric var den verkliga mästaren.
Senast redigerad av Readyfreddie 2022-05-15 kl. 23:48.
Citera
2022-05-16, 03:58
Medlem
Om jag förstod rätt skulle totala vikten av alla stenar de skulle lägga i vara deras egna vikt. Kändes ju inte vidare rättvist mot Stillman med tanke på hans vikt jämfört med den lilla tjejens. Kändes som hennes vippade över nästan direkt.

Han var först in till den delen efter minnesgrejen, men det försprånget hjälpte ju föga när den var gjord för att vara enklare för tjejen.
Citera
2022-05-16, 11:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Om jag förstod rätt skulle totala vikten av alla stenar de skulle lägga i vara deras egna vikt. Kändes ju inte vidare rättvist mot Stillman med tanke på hans vikt jämfört med den lilla tjejens. Kändes som hennes vippade över nästan direkt.

Han var först in till den delen efter minnesgrejen, men det försprånget hjälpte ju föga när den var gjord för att vara enklare för tjejen.
Hans släde vägde dessutom 100kg, hennes 70kg. Det och att dra sin egen vikt + ökad friktion på grund av vikten berättade redan innan finalen startat att hon skulle vinna. Nä, det här med handikappsystem retar mig så oerhört mycket, tvek på om jag ska se nästa säsong (passivt aggressivt vad? ).
Citera
2022-05-16, 15:56
Medlem
Snopet av produktionen efter deras försök att kuppa in den utslagna Emma Green i tävlingen misslyckades. Hennes IQ-nivå är inte förvånande i nivå med en bäver.

Emma Green är en bevisat usel idrottsman som inte ens klarar av att bli mästare i ett lekprogram på TV.
Citera
2022-05-16, 21:44
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmannen
Snopet av produktionen efter deras försök att kuppa in den utslagna Emma Green i tävlingen misslyckades. Hennes IQ-nivå är inte förvånande i nivå med en bäver.

Emma Green är en bevisat usel idrottsman som inte ens klarar av att bli mästare i ett lekprogram på TV.

Vad (och varför) har du emot Emma?
Citera
2022-05-16, 21:52
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

Emma Green vann ju faktiskt Super Stars för ett par år sedan (som med åren blivit allt mer likt Mästarnas Mästare).

https://www.expressen.se/gt/sport/friidrott/emma-green-vardig-tvaa-och-bra-forlorare/
Citera
2022-05-17, 00:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Det där lät nästan som något personligt?

Inte ett ord av det du skriver stämmer för övrigt.

Ska inte säga att jag känner henne men vi har gått på samma gymnasium samtidigt och det är tag sen nu..Men hon var uppmärksammad redan då stort för sina juniorframgångar. En mer ödmjuk och ordentlig person fick man leta efter. Hon var noga att sköta alla sina studier. Även som ämnena som var utanför kärnan på hennes idrottsinriktning somnhon gick på.
Senast redigerad av Steff83 2022-05-17 kl. 00:18.
Citera
2022-05-18, 01:33
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Fånig kommentar.
Att döma av vad du skriver kan du inte bedöma det.
Hon var mycket bra i skolan och är en av de som hoppat allra högst i höjdhopp.
Helt fel kommentar av dig alltså.
Citera
2022-05-18, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hans släde vägde dessutom 100kg, hennes 70kg. Det och att dra sin egen vikt + ökad friktion på grund av vikten berättade redan innan finalen startat att hon skulle vinna. Nä, det här med handikappsystem retar mig så oerhört mycket, tvek på om jag ska se nästa säsong (passivt aggressivt vad? ).

Ja, fördelen som tjejerna får är lite för stor. Om jag inte minns fel så har sysifos vunnits av tjejer de senaste åren. Frågan är om det inte vore bättre att ha en manlig och en kvinnlig mästare? Sen kan jag nog tycka att alla IQ-tester är alldeles för utslagsgivande. Det är många som helt fastnar på dessa, som Emma sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in