2010-01-27, 06:38
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Sjöberg är kung! Hur lång tid tog det innan ett vinglas, fyllt till bredden var hjälplöst placerat i hans jättenävar efter återkomsten från nattduellen? 5 sekunder?

Ja det var underbart! Synd att Holm är en sån fjant bara. Hans tjat om att han är bättre än Sjöberg för att han har vunnit OS. Det måste väl betyda att Messi inte har något att hämta mot Håkan Mild? Messi har väl ingen VM-medalj...
Citera
2010-01-27, 09:37
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Brons i ett Fotbolls-VM och bli uttagen i världslaget är inte så dåligt.

Jag har all respekt för Tomas Brolin och hans prestationer, det är inte så jag menar. Han borde ju vara en mästare, men faktum är att han aldrig blivit ligamästare i något land. Han har vunnit italienska cupen en eller två gånger, cupvinnarcupen och UEFA-cupen.

Men EM-semi och VM-brons, samt uttagen i värdslaget slår otroligt högt. Definitivt en av våra bästa spelare någonsin sett till talangen, synd att karriären fick ett så tråkigt slut.
Citera
2010-01-27, 13:16
Medlem
snurreskvätts avatar
Holm alltså... har människa någonsin fått lite sol på överkroppen?
Varenda gång man sett honom på tv, under alla dessa år, så har överarmarna varit blekare än mina tänder.
Ska det vara så svårt att få av sig tröjan i alla fall ett par gånger om året.
Riktig bonnbränna är fan i klass med en mustig hockeyfrilla.
Citera
2010-01-27, 13:46
Medlem
Fotzens avatar
Har sett något avsnitt, Holm måste ju vara den absolut största nörden som varit med i TV.
Citera
2010-01-27, 16:41
Medlem
erikbes avatar
Det är först den här säsongen som jag börjat kolla på det. Gillar det skarpt måste jag säga. Vilka skulle ni vilja se i Mästarnas Mästare nästa säsong?

Jag tänkte på

Gunde Svan
Tony Rickardsson
Henrik Larsson
Håkan Södergren

Kvinnor kommer jag på rak arm inte på några. Kanske Annika Sörenstam, men det blir dyrt för svt
Citera
2010-01-27, 16:57
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Catrin Nilsmark är väl ändå en rätt känd golftjej?

Lustigt att Brolin är med, som aldrig blivit ligamästare. Iofs UEFA-cupvinnare, men ändå.

Är inget fan av Brolin. Men med tanke på att fotboll förmodligen har 10 gånger fler utövare en samtliga andra idrotter representerade i programmet kan man iallafall teoretiskt säga att hans bedrift Att komma med i världslaget i fotboll är den svåraste.

Måste också göra en kovändning angående Patrick Sjöberg. Har aldrig gillat denna människa men att säga att han gör detta program är fan en underdrift!

EDIT: Såg nu vad du menade med "Mästare" men uefa cupen bord väl räknas.
Senast redigerad av Moon The Loon 2010-01-27 kl. 17:00.
Citera
2010-01-27, 17:03
Medlem
erikbes avatar
Sjöberg leker verkligen med Holm på alla sätt. Även om Holm skulle göra comeback och hoppa 2.79 så skulle Sjöberg ändå vara kungen

Skönt att Agneta Andersson åkte. Hon tillförde inte mycket
Citera
2010-01-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ja det var underbart! Synd att Holm är en sån fjant bara. Hans tjat om att han är bättre än Sjöberg för att han har vunnit OS. Det måste väl betyda att Messi inte har något att hämta mot Håkan Mild? Messi har väl ingen VM-medalj...

Jag tycker att Carl lewis med sina 4 raka OS guld i längdhopp är en bätre längdhoppare än Powel, 0 OS-guld, som lyckades få till en lyckoträff en gång i livet. Tror väldigt många håller med mig där om vem som är den största utav dom två. Jag använder samma resonemang på Sjöberg-holm. Sjöberg hoppade 2,25 eller lägre på 10 av hans 21 finaler. Holm har OS guld och 4 vm-guld inne och 2 em-guld inne och därtill många fler medaljer på de stora mästerskapen och en otrolig mängd stora vinster på galor och liknande. Sjöberg presterade för dåligt i förhållande till sin kapacitet för att jag ska ranka honom som den bättre.
Citera
2010-01-27, 20:44
Medlem
Ingetvals avatar
Stefan Holms insatts i grenen "hålla andan under vatten" är en modern TV-klassiker.

Han vadar ner i bassängen. Blicken fixerad. Han drar ett antal djupa andetag. Syresätter blodet. Blundar. Djup koncentration nu. Ett sista STORT andetag innan han går ner under ytan. Direkt när han kommer under vattenytan blåser han ut ALL luft. Panik! Upp och hämta andan! Sex sekunder, personligt rekord. Gött!
Citera
2010-01-28, 08:30
Medlem
mishimas avatar
Jag gillar Stefan Holm. Jag tycker att hans nördiga och besserwisserstil är lite småcool. Han tar allt på allvar och är ambitiös. Sådant uppskattar jag. Sjöberg är en slacker.

Angående framtida deltagare så vill inte jag se det "coola grabbgänget" med Frank Andersson, JO Waldner och Paolo Roberto. Programmet lever lite på att det är en brokig skara människor som är med. Jag tycker det är skoj att de har tagit med sådan som Tomas Johansson som man inte har hört så mycket om de senaste åren.
Senast redigerad av mishima 2010-01-28 kl. 08:34.
Citera
2010-01-28, 09:38
Medlem
villvames avatar
Fy fan för den där fjompan som tidigt i tråden avslöjade vinnaren!!! Det har förstört mycket av nöjet att se programmet nu. Ännu mer förstörs nöjet av att tvingas se den där Sjöberg. Jag tycker han påminner om en alkoholist. Både i utseende och beteende. Sitter och framhåller sig själv som bäst och slänger elaka kommentarer om och till alla andra. Och den fejkade lottningen va ju sportsligt. Att välja en av de äldsta och antagligen kortaste kvinnorna.
Nej tacka vet jag Holm med både bonnabränna och nördiga kunskaper. Och OS-guld!
Citera
2010-01-28, 09:51
Medlem
erikbes avatar
Jag tycker iofs att man fått nog av idrottsstjärnor som dryper av ödmjukhet och klyschor. Nej, hellre ärliga människor som Sjöberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in