2016-03-21, 02:11
Medlem
I sista duellen där Niklas utmanade Hanna i boule, varför satsade de inte mer så vinnaren skulle komma tvåa? Med risk för att det var något maxtak så hade båda 9 poäng, och det var 7 poäng ner till Caroline.

Kul att Jörgen blev immun. Måste vara en av de mest underskattade idrottarna i Sverige. Utan hans insats i Peking-OS så hade hans storhet varit än mer okänd bland oss som bara upplevde slutet på hans karriär (med all respekt för att han fortfarande spelar). Känns inte som om han avgudar Foppa lika hårt som de andra heller.
Citera
2016-03-21, 03:44
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Okej. Det var nytt för mig. Det minns jag inte!!

Var i samma säsong som George Scott faktiskt. Sett alla säsonger på raken nu så jag minns.
Citera
2016-03-21, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Var i samma säsong som George Scott faktiskt. Sett alla säsonger på raken nu så jag minns.

Ja se där. Då har man lärt sig nåt nytt då !!
Citera
2016-03-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shasse
I sista duellen där Niklas utmanade Hanna i boule, varför satsade de inte mer så vinnaren skulle komma tvåa? Med risk för att det var något maxtak så hade båda 9 poäng, och det var 7 poäng ner till Caroline.

Det var fem poäng upp till Jörgen. Enda chansen för Jihde som var den som valde, var att i så fall utmana Jörgen och satsa tre poäng. Det hade varit ett smartare val. En förlust då hade givit fjärdeplats, vilket var samma som han fått om han förlorat mot Marklund. Men han kanske var osäker på om han skulle slå Jörgen. Mot Marklund spelade det ingen roll hur många poäng han satsade. Jörgen hade 14, de startade på nio var och kunde därmed max nå 12, eller 13 om den andra synade.
Citera
2016-03-21, 09:23
Medlem
frantiks avatar
Foppas vinnarskalle är fantastisk att beskåda. När han kommer sist i sprinttävlingen ser man hur han bara vill svära rakt ut. Den ilskan i honom.
Hans applåder till Jörgen satt långt långt inne. Inte för att han inte gläds å Jörgens vägnar. Utan för att han hatar att förlora.
Och ja, den respekten han får genom att existera är häftig. Och det är inte alls konstigt att dom runt honom "tassar på tå". Det skulle alla, mer eller mindre, ha gjort. Nu pratar jag om det sociala. Inte i tävlingarna då.
Förutom typ Zlatan och folk som känner honom sen tidigare.
Hade varit häftigt att se Foppa, Zlatan och Stenmark i en tävling.
Citera
2016-03-21, 10:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Intressant lista. Sen kan man ju alltid diskutera hur mätningen gått till.

Hur som helst... Längdskidor listas på plats 55, curling på plats 54, skidskytte på plats 38, skridskor 30, alpint 28, handboll 26, bordtennis 22, simning 15, cykling 14, ishockey 10, golf 9, friidrott 8, tennis 3, basket 2, fotboll 1.

Tyder väl på en betydligt mindre konkurrens vad gäller att bli yppersta världselit i längdskidor jämfört med alpint, eller simning, eller friidrott, eller framför allt fotboll.
Eller så kan man inte dra en tydlig parallell mellan sporternas placering på listan, och konkurrensen/svårigheterna att bli yppersta världselit?

Låt säga att Foppa varit lika bra i fotboll som i ishockey (vilket han inte var). Skulle han då platsat i Fotbollsallsvenskan? I Premier League? I landslaget?
Eller om Johan Olsson varit lika bra på cykling som på längdskidor, skulle han då varit bra nog för att få åka Tour de France?

Nåväl, för att mer tydligt återknyta till trådämnet. Finns det sporter ni tycker är över- eller underrepresenterade i Mästarnas Mästare?

Själv tycker jag det är toppen just att få se idrottare från olika idrottare mäta sig mot varandra. Det brukar vara en ren fröjd att exempelvis se en simmerska tävla mot de andra i något sim-moment.
Länder har sina specialiteter, vi har få gymnaster, cyklister och friidrottare av rang. Desto fler duktiga skidåkare,fotbollspelare och ishockeyspelare.
Citera
2016-03-21, 10:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Inte oväntat hade Foppa lekstuga i första strategigrenen. Ingen vågade utmana honom heller och det var nära att det hade lett till att han trots allt inte hade vunnit när Niklas och framför allt Jörgen fick betydligt fler chanser att ta poäng. Det visar väl att grenen kanske inte var helt perfekt utformad.
Jag fattar inte vad de två kvinnorna höll på med? De utmanar Jörgen fast ex Caroline vet att hon kastar längre än Hanna Marklund?
Tomt som ett kvinnohuvud?
Citera
2016-03-21, 12:18
Medlem
Ebolakids avatar
Vad heter strategispelet som Forsberg valde?
Citera
2016-03-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebolakid
Vad heter strategispelet som Forsberg valde?
Nimbi?
Citera
2016-03-21, 13:43
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Vart har du kollat alla säsonger?

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag fattar inte vad de två kvinnorna höll på med? De utmanar Jörgen fast ex Caroline vet att hon kastar längre än Hanna Marklund?
Tomt som ett kvinnohuvud?
Ja, reagerade på det också. Jävligt korkat rent ut sagt.
Citera
2016-03-21, 15:42
Medlem
Vobblers avatar
Jörgen är en lurifax, han har säkert mörkat formen och nu går han igång. Hans fejkade krämpor och slöhet är nog snart bortblåsta.
Citera
2016-03-21, 16:54
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Så jävla dumt upplägg med nattduellen när de visat minnesvideos tidigare. Då Jihdes inte var visad till skillnad från Marklunds så förstod man ju innan vem som skulle vinna. Borde man kunna fixa genom att visa deras videos i efterhand t.ex. Blir ju bara larvigt när det är "spännande" musik i 5min men man vet hur det kommer sluta.

Om inte Jörgen kommer sist lär han ha bra chans, nog inte många som vill utmana honom i stavarna. Tror ni Foppa är bra eller kass på balans? Hockeyspelare lär ha bra balans. Men tänker om gamla skador kan vara nackdel där.

Minnesvideos är lätt det bästa i programmet. Kan vara intressant även om det är någon mindre känd. Men visst fanns det såklart massvis med material åt Foppa. Jörgen var ju med i vad jag tycker är ett av vårt lands största idrottsögonblick någonsin (5-0 mot Kina) så var kul med bilder från det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in