2013-05-20, 08:26
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Såg just finalen och har inte läst i tråden. Bernt måste ju vara sinnebilden av en snubbe som har fem tummar på varje hand. Pinsamt att se honom lägga upp stenar som såg ut som Kebnekajse och tro att det går att lägga fler stenar på dessa. Saknar idrottare hjärnor?

Det tänkte jag också på faktiskt, han valde dessutom stenar som mer eller mindre såg ut som knytnävar och inte hade några flata sidor överhuvudtaget... Riktigt korkat.
Citera
2013-05-20, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Man får börja med att gratulera Magda till vinsten.

Jag bryr mig inte ett dyft om det är en man/kvinna som vinner så länge segraren känns rätt. Hade man valt mindre fysiska grenar hade någon gnällt på att det var för tufft för de äldre deltagarna, hade man valt rena "hjärntävlingar" hade folk gnällt för det.
Nu var det väl egentligen en mix, även om jag tycker som en del andra här att en del tävlingar är mer robinson än något annat.

Anna åkte dit på pusslet dock vilket var lite tråkigt, hon växte under serien för min del och var min favorit till segern innan finalen men all cred till Magda som gjorde det riktigt bra.

Nästa säsong blir intressant med, Frank Andersson är väl redan klar men vilka resten blir vete tusan. Finns ju en hel del kvar att ta av, Leifby på allas vår favoritmagga AB skrev ju om Henke Larsson, Anja Pärson, Kajsa Bergqvist samt en del motorstjärnor som Tony Rickardsson, Carla, Kenneth Hansen eller om han nu verkligen lägger av, Posa. Posa vore otroligt roligt att få vara med, han kanske inte är en ungtupp direkt men är stenhård och tränad som få andra fast inte på samma sätt.
Blir iaf kul att se vilka de lyckas locka, det känns svårare på damsidan dock.
Citera
2013-05-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man får börja med att gratulera Magda till vinsten.

Jag bryr mig inte ett dyft om det är en man/kvinna som vinner så länge segraren känns rätt. Hade man valt mindre fysiska grenar hade någon gnällt på att det var för tufft för de äldre deltagarna, hade man valt rena "hjärntävlingar" hade folk gnällt för det.
Nu var det väl egentligen en mix, även om jag tycker som en del andra här att en del tävlingar är mer robinson än något annat.

Anna åkte dit på pusslet dock vilket var lite tråkigt, hon växte under serien för min del och var min favorit till segern innan finalen men all cred till Magda som gjorde det riktigt bra.

Nästa säsong blir intressant med, Frank Andersson är väl redan klar men vilka resten blir vete tusan. Finns ju en hel del kvar att ta av, Leifby på allas vår favoritmagga AB skrev ju om Henke Larsson, Anja Pärson, Kajsa Bergqvist samt en del motorstjärnor som Tony Rickardsson, Carla, Kenneth Hansen eller om han nu verkligen lägger av, Posa. Posa vore otroligt roligt att få vara med, han kanske inte är en ungtupp direkt men är stenhård och tränad som få andra fast inte på samma sätt.
Blir iaf kul att se vilka de lyckas locka, det känns svårare på damsidan dock.

Gunde Svan är väl klar? Eller är han fortfarande sjuk? Hoppas inte han åker ut i en nattduell mot en Bernt typ då, var lite rädd att stenmark skulle göra det när han var med.
Citera
2013-05-20, 11:14
Medlem
Hade inte Magdalena Forsberg vunnit i de första avsnitten, så hade Bernt nog tagit henne som motståndare i nattduellen och varit den första som hade fått lämnat programmet.
Citera
2013-05-20, 11:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Hade inte Magdalena Forsberg vunnit i de första avsnitten, så hade Bernt nog tagit henne som motståndare i nattduellen och varit den första som hade fått lämnat programmet.

Det där är som med allt annat. Om inte. Hade inte Schweiz klantat till det med sex man på planen i gårdagens VM-final hade resultatet kanske blivit annorlunda där. Det är spelets oskrivna regler att tillfälligheterna blir som de blir och ger vad de ger.

Forsberg klarade sig från nattdueller och vann sedan hela skiten.
Citera
2013-05-20, 15:15
Medlem
1.1s avatar
Härligt att Magdalena vann.

Synd att hockeyn och MM krockade bara.
Citera
2013-05-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är som med allt annat. Om inte. Hade inte Schweiz klantat till det med sex man på planen i gårdagens VM-final hade resultatet kanske blivit annorlunda där. Det är spelets oskrivna regler att tillfälligheterna blir som de blir och ger vad de ger.

Forsberg klarade sig från nattdueller och vann sedan hela skiten.
Poängen jag hade var hur dum och orättvis nattduellen är att den bästa deltagaren kan åka ut i första programmet.
Citera
2013-05-20, 16:40
Medlem
maulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
vad heter låten som börjar vid 33:30? (har kollat de i eftertexten men hittar den inte)

503 - Hans Zimmer
Citera
2013-05-20, 17:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det tänkte jag också på faktiskt, han valde dessutom stenar som mer eller mindre såg ut som knytnävar och inte hade några flata sidor överhuvudtaget... Riktigt korkat.

Tyckte det märktes i hela tävlingen att Bernt agerade osmart. Jag trodde de flesta visste att man har bättre precision med underhandskast än överhands.
Citera
2013-05-20, 17:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Poängen jag hade var hur dum och orättvis nattduellen är att den bästa deltagaren kan åka ut i första programmet.

Fast det blir som att säga att vattengraven är orättvis när det gäller 3000 m hinder. Nattduellen är en del av sammanhanget och det vet alla.
Citera
2013-05-20, 21:34
Medlem
Men den borde inte vara.

Dina jämförelser är väldigt löjliga.
Citera
2013-05-20, 22:30
Medlem
ercys avatar
Såg på aftonbladet att Magdalena Forsberg ville slå Stenmark via någon vinnarvariant utav MM och främst då att elva vinnare skulle komma tillbaka (skulle inte vara möjligt innan 2020).

Huvudfrågan är vilka ni skulle vilja se i erat all-star MM? Släng gärna med någon liten motivering till varje.

Ercys gyllene 11:

1: Ingemar Stenmark Säsong 3
Egentlig kommentar överflödig. Ingemar Stenmark krossade allt motstånd i säsong 3 tämligen enkelt. Intressant för övrigt att se personen bakom framgången.

2: Per Elofsson Säsong 1
Känner att Per inte fick något riktigt motstånd i sin säsong. Mycket tack vare Aras gentlemannamässighet i nattduellerna och något som satte tonen på dem resten av säsongen (eller ja, tills Emelie Öhrskog frångick principen och fick tjing på det).

3: Susanne Gunnarsson Säsong 1
Första kvinnan på min lista och uppvisade en enorm vinnarmentalitet. Dessutom bjöd hennes bågskytte på det största skrattet i den första säsongen.

4: Pelle Fosshaug Säsong 1
En utav de största glädjespridarna i MM:s historia. En enorm tomhet när han försvann.

5: Pekka Lindmark Säsong 3
Säsong 3:s version av Fosshaug. Hade inte Stenmark och Bräck varit kvar hade jag med största sannolikhet slutat kolla på den tredje säsongen.

6: Tomas Brolin Säsong 2
Toppar vi dessutom allstarsäsongen med Brolin kommer vi att komma upp i värmenivåer som bara ett krematorie kan matcha.

7: Kenny Bräck Säsong 3
Ska vi blanda in lite lokalpatriotism så är det klart att Kenny ska vara med.

8: Malin Moström Säsong 1
Exemplifierar lite samma egenskaper som Anna Lindberg. Ganska lågmäld och i en stabil mitt till en början men giftig i slutet.

9: Armand Kranjc Säsong 2
Lejonet från Landskrona!

10: Jörgen Jönsson Säsong 4
I egenskap utav hängiven supporter till FBK är det klart att Jörgen ska vara med.

11: Magdalena Forsberg Säsong 5
Är bara med i egenskap av vinnare samt för att balansera könskvoten. Är det för övrigt bara jag som anade en latent kåthet mellan Magda och Bernt?

Lista på folk som jag absolut inte vill ha med:
Maria Brandin - Ful och allmänt tråkig, stör mig också på hennes träskmonsterskrik i nattduellen.
Erica Johansson - Se Malins längdhopp så förstår ni, dessutom vad har hon vunnit?

Avslutar med citatet: "95% är losers."
Senast redigerad av ercy 2013-05-20 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in