2013-05-19, 21:00
Medlem
mishimas avatar
Härligt att få höra Bågen där på slutet också.
Citera
2013-05-19, 21:02
Medlem
eternussermos avatar
Grattis Magda, en värdig vinnare och en av de största i svensk idrott de senaste åren.
Citera
2013-05-19, 21:05
Medlem
Doftpelargons avatar
Haha, Anna är så skönt butter efter förlusten.
Citera
2013-05-19, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Grattis Magda, en värdig vinnare och en av de största i svensk idrott de senaste åren.

ja grattis!
Citera
2013-05-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Tre träff på raken. Inte särskilt överraskande. Skönt att det inte var armborstet som fick bli helt avgörande.

Ja, det var skönt.

Magda imponerade. Hämtade upp i jaktstarten och detsamma sen i finalgrenen. Rättvis seger sammantaget men Anna Lindberg har verkligen imponerat och hon hade gärna fått stå som segrare hon med. Däremot är jag glad över att Bernt slogs ut. Hoppas SVT ser över regelverket med nattduellen.
Citera
2013-05-19, 21:14
Medlem
VLKs avatar
Nästa år kan halta och lytta och gamla kärringar få tävla mot killar som precis lagt av med sin idrott. Lidas mot Lena Sulkanen.
Citera
2013-05-19, 21:14
Medlem
Varför ändra upplägg för sista momentet i finalen varje år? Varför inte köra samma sak varje år? Jag tycker inte jag missade något från hockeyn iaf, det var ju bara första perren jag missade.

Jag höll på Anna då jag pluggade på Karlstads universitet när hon gick där.

Kände någon annan att Anna tog de bästa stenarna för grunden själv?
Citera
2013-05-19, 21:29
Medlem
Mefistos avatar
Det är lite svårt att förstå er som är så arga över att en tjej vinner och klagar på att det genomgående är "tjejgrenar" (allt från hinderbanor till bollkastande, pilskjutning och stenbygge) - OK om tjejer hade vunnit fyra år i rad, då hade jag förstått er irritation. Men NÅGON gång kan väl en tjej få vinna? Det är ju ändå ett underhållningsprogram.

Tycker dock att nattduellen kan tas bort, eller att det ska ske mellan de två sämsta i varje program. Nu försvann ju intressanta karaktärer för tidigt, t ex Äpplet och Näslund.

Tycker också de kan ta bort de här pusselgrenarna, det är lite för Robinson som någon skrev. Nej, ta in mer spekakulära saker. Skjuta brinnande pilar från galopperande hästar i finalen!
Citera
2013-05-19, 22:26
Medlem
Dullen borde tas bort eller göras om. T.ex. ha olika typer av dueller. Man ska inte kunna ta sig till final genom att ha en skill. Bernt är inte den enda som har gjort detta.
För många icke-fysiska tävlingar. De får inte vara avgörande i finalen.

Värdig vinnare och säsongen har varit bra annars. Hade inte varit besviken heller om Anna hade vunnit.
Citera
2013-05-20, 00:48
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Dullen borde tas bort eller göras om. T.ex. ha olika typer av dueller. Man ska inte kunna ta sig till final genom att ha en skill. Bernt är inte den enda som har gjort detta.
För många icke-fysiska tävlingar.

Håller med där, duellen måste de nästan göra nåt åt - snudd på skamligt när såna som Bernt är sämst på idrottsgrenarna och sen väljer den tävlande med näst högst poäng och slår ut den. Känns ovärdigt på nåt sätt.

Även tävlingarna var ju delvis lite tveksamma, jag menar - lägga oliver i högar, trampa druvor, bildmemory, komma-ihåg-svaren-på-tidigare-frågor-frågesport och sånt känns lite "sådär"...

Helt klart vill jag se fler fysiska tävlingar, behöver inte vara extremjobbiga saker men idrottsvärlden är ju full av diverse idrottsgrenar så nåt måste de väl kunna använda och dessutom göra bra tv av det?!
Citera
2013-05-20, 00:58
Medlem
FBMinchias avatar
Såg just finalen och har inte läst i tråden. Bernt måste ju vara sinnebilden av en snubbe som har fem tummar på varje hand. Pinsamt att se honom lägga upp stenar som såg ut som Kebnekajse och tro att det går att lägga fler stenar på dessa. Saknar idrottare hjärnor?
Citera
2013-05-20, 04:41
Medlem
vad heter låten som börjar vid 33:30? (har kollat de i eftertexten men hittar den inte)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in