2009-02-11, 22:50
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
OK, tror du att det är troligt att det blir ett program med 9 män och 2 kvinnor
Är det någon som har skrivit det?
Citera
2009-02-11, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Är det någon som har skrivit det?
Ja, i inlägget jag svarade på, men även detta:

Ursprungligen postat av torstenhingsten
Möjliga enligt mig!

-Peter Forsberg, Börje Salming, Kenta Nilsson
-Torgny Mogren,
-Pernilla Wiberg, Ylva Nowen
-Tomas Gustafsson
-Sven Nylander, Patrik Sjöberg
-Ingemar Stenmark, Stig Strand
-Magdalena Forsberg
-Hoa-Hoa Dahlgren
-Frank Andersson, Tomas Johansson
-JO Waldner, Appelgren, Jörgen Persson
-Micke Pernfors, Stefan Edberg; Björn Borg
- Tomas Brolin, Limpar ( ngn från vm94 borde gå)

Ett förslag på 20 avmaskulint kön, och tre av feminint.
Citera
2009-02-11, 23:20
Medlem
l00zekks avatar
Det är ju bara en lista på folk han anser möjliga. Det står väll ingenstans att man ska ha ett ratio på 9:2
Citera
2009-02-11, 23:33
Medlem
Citat:
Det är ju bara en lista på folk han anser möjliga. Det står väll ingenstans att man ska ha ett ratio på 9:2
Nej , men det är ynkligt att bara hitta 2-3 tjejer som "möjliga" deltagare.
Lever en del män fortfarande kvar på grottstadiet?

Det är en omöjlig deltagarlista när bara 2 kvinnor näms. I nuvarande program är könsfördelningen 50/50.

Varför nämner ingen namn som Lena Sulkanen (årets idrottskvinna -83), "Billan" Westin eller Kajsa Bergqvist. Bara för att ta några ex.
Citera
2009-02-11, 23:41
Medlem
l00zekks avatar
Det är väll först på slutet som svenska idrottskvinnor börjat ta över. De flesta idrottare som har karriären bakom sig och varit framgångsrika har varit män. Inom t.ex fotboll, hockey, handboll och tennis finns en hel drös med gamla manliga "hjältar".

Därför är det inte alltid så lätt att hitta kvinnor som man verkligen vill se. Exempelvis Moström och eventuellt Öhrstig hade jag kunnat slippa i årets upplaga. Däremot skulle jag inte lika enkelt kunna peta någon av de manliga.
Senast redigerad av l00zekk 2009-02-11 kl. 23:46.
Citera
2009-02-11, 23:45
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Jag saknar reflektioner från användaren Scouse.

Wassberg är chef och jag ser redan fram emot nästa avsnitt då Per Elofssons karriär ska avhandlas. Jag laddar upp med Lahti-jaktstarten där han pulvriserar äckeldopfinnIsometsä.

OMG. Har du den i sin helhet så måste du PM:a mig!
Senast redigerad av Chiliman 2009-02-11 kl. 23:50.
Citera
2009-02-11, 23:55
Medlem
Citat:
Det är väll först på slutet som svenska idrottskvinnor börjat ta över. De flesta idrottare som har karriären bakom sig och varit framgångsrika har varit män. Inom t.ex fotboll, hockey, handboll och tennis finns en hel drös med gamla manliga "hjältar".

Därför är det inte alltid så lätt att hitta kvinnor som man verkligen vill se. Exempelvis Moström och eventuellt Öhrstig hade jag kunnat slippa i årets upplaga. Däremot skulle jag inte lika enkelt kunna peta någon av de manliga.
Visst är det så. Men "Mästarnas Mästare" verkar ju vara ett jämnlikt program, så därför borde fler förslag på kvinnliga deltagare finnas med på möjliga-listan.
Citera
2009-02-12, 00:07
Medlem
Chilimans avatar
Pernilla Wiberg borde väl vara ett självklart val nästa omgång.. Och jag saknar en Hockeyspelare.. kanske blir det Håkan Loob?
Citera
2009-02-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Erica Johansson - 3/10 - har alltid tyckt att hon syns för mycket överallt (vad fan har hon åstadkommit liksom?) och i kvällens avsnitt tappade jag respekten för henne i slutet

I jämförelse med de andra har hon inte åstadkommit någonting! Hur kan hon få vara med? Det måste bero på att hon är lite av en tv profil eller något. Pinsamt är vad det är!
Citera
2009-02-12, 09:15
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Pernilla Wiberg borde väl vara ett självklart val nästa omgång.. Och jag saknar en Hockeyspelare.. kanske blir det Håkan Loob?

Ksnke en kvinnlig hockeyspelare..Roth elelr vad hon heter..vilken höjdare
Citera
2009-02-13, 20:45
Medlem
pingvinens avatar
Vic i The Shield är en kopia av ...
Citera
2009-02-13, 21:05
Medlem
Festerdays avatar
Ludmila Engquist måste ju vara en given kandidat om det blir en till säsong. Vad gör hon nu för tiden egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in