2011-04-25, 19:50
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmarillion
Man kör aldrig tiebreak i avgörande set...hör också till allmänbildningen att veta
Ah, ok.

Zaxxon.allmänbildning++
Zaxxon.gillandetAvFjollsporter--
Citera
2011-04-25, 20:01
Moderator
Dr Kings avatar
I dagens Aftonblasten gråter Limpan ut om att han blir klippt som en pajas

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article12929475.ab

Hittills känns det som om jag har någon jävla pajashatt på mig och skall lägga syrliga kommentarer hela tiden
Citera
2011-04-25, 20:05
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Ah, ok.

Zaxxon.allmänbildning++
Zaxxon.gillandetAvFjollsporter--
Tycker synd om dig av två anledningar, dels för att jag misstänker att du anser att tennis är en fjollsport och dels för att Silmarillion ger dig felaktiga information. Man kör visst tiebreak i avgörande set, utom i några få turneringar som Wimbledon, Australian Open och OS.
Citera
2011-04-25, 20:08
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajskrim
Tycker synd om dig av två anledningar, dels för att jag misstänker att du anser att tennis är en fjollsport och dels för att Silmarillion ger dig felaktiga information. Man kör visst tiebreak i avgörande set, utom i några få turneringar som Wimbledon, Australian Open och OS.

Och matchen vi diskuterade spelades i?
Citera
2011-04-25, 20:10
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Man kör aldrig tiebreak i avgörande set...hör också till allmänbildningen att veta
Nu råkar det ju faktiskt vara så att i US Open avgörs även sista set med tie break så att man aldrig kör det i avgörande set är alltså felaktigt. Nu gällde ju detta en Wimbledonfinal så du kommer med en hårsmån undan med ditt tvärsäkra men felaktiga uttalande.
Citera
2011-04-25, 20:17
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Nu råkar det ju faktiskt vara så att i US Open avgörs även sista set med tie break så att man aldrig kör det i avgörande set är alltså felaktigt. Nu gällde ju detta en Wimbledonfinal så du kommer med en hårsmån undan med ditt tvärsäkra men felaktiga uttalande.

Men det var då själva f*n så skitnödiga vissa kan vara...OK, jag kunde kanske varit lite tydligare i mitt uttalande. Jag tyckte det var ganska uppenbart att det var Wimbledon som diskuterades eftersom det var finalen mellan Borg och McEnroe 1980 som slutade 8-6 i avgörande set. Men detta var såklart förhastat av mig att utgå från att alla skulle ha förstånd till att dra den parallellen.

Så här skulle meningen sett ut.
Man kör aldrig tiebreak i avgörande set [i Wimbledon]...hör också till allmänbildningen att veta

Otydligt uttalande - ja. Felaktigt - nej.
Citera
2011-04-25, 20:22
Medlem
pingvinens avatar
Ok, med tanke på sista 5-6 inläggen, gäller fortfarande tesen att tennisregler är allmänbildning? Inkluderar det i så fall de olika turneringarnas specialregler? Vill bara veta om jag ska anse mig vara normalt allmänbildad eller en fubik.
Citera
2011-04-25, 20:40
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Ok, med tanke på sista 5-6 inläggen, gäller fortfarande tesen att tennisregler är allmänbildning? Inkluderar det i så fall de olika turneringarnas specialregler? Vill bara veta om jag ska anse mig vara normalt allmänbildad eller en fubik.

Att veta exakt vilka turneringar där sista set kan avgöras i tie-break är bortom allmänbildning men här handlade det om att det inte går att vinna set med 6-5 eller 8-5. Så förhåller det sig i alla turneringar, så ja, det är allmänbildning. Du ska med andra ord betrakta dig själv som en fubbick.
Citera
2011-04-25, 20:44
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Men han menade ju att alla försöker vänta till sista sekund,vara giriga så då kommer många förlora, så han skulle gå fram direkt och vara säker att han får poäng.
jo men han provade både att komma först och sist, efter tävlingen sa han att han "borde ha följt sin teori", men det blev inklippt efter första omgången när evy vann.
Citera
2011-04-25, 20:46
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajskrim
Tycker synd om dig av två anledningar, dels för att jag misstänker att du anser att tennis är en fjollsport och dels för att Silmarillion ger dig felaktiga information.Man kör visst tiebreak i avgörande set, utom i några få turneringar som Wimbledon, Australian Open och OS.
Hehe, ja fy fan, stackars mig. Stackars lättstötta tonåringar ... . Ursäkta då.
Citera
2011-04-25, 20:59
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Att veta exakt vilka turneringar där sista set kan avgöras i tie-break är bortom allmänbildning men här handlade det om att det inte går att vinna set med 6-5 eller 8-5. Så förhåller det sig i alla turneringar, så ja, det är allmänbildning. Du ska med andra ord betrakta dig själv som en fubbick.

Tack, då vet jag. Trodde ett tag att det var något allvarlig fel på mig.
Citera
2011-04-25, 22:57
Medlem
Ajskrims avatar
Citat:
Och matchen vi diskuterade spelades i?
Sorry missförstod då, men för mig betyder aldrig "aldrig" och inte endast en specifik tennisturnering. Som Falcão sa är ju just den biten knappast något som bör ingå för den breda allmänbildningen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in