Citat:
Ursprungligen postat av E.t the man
Och det säger vad? att bevisen kan användas, men att det kommer tas i beaktande vid bevisvärderingen. Altså kan de inte göra vad som för att sätta dit vemsom.
Det du uppenbarligen tycker är fel är att polisen får använda metoder som inte är helt lagilga för att inhämta bevis, eller hur?
Principen fribevisföring har inget med det att göra hävdar jag.
QUOTE]Så med andra ord är vårt rättssystem perfekt?[
Nej, eftersom vi är människor, så finns alltid fel o brister. Därför har vi också system där man kan överklaga.[/quote]
Om vi skulle avskaffa detta så skulle åklagare både tänka en och två gånger innan dem fifflar med bevisen.[/quote]
eh, jag vet knappt vad du skrivit och vad du quotar, men här kommer ett försök.
Om vi skulle avskaffa detta, så skulle du inte kunna lägga fram bevis som inte är tekniskt rätt, vanligt eller ens påtänkt, för att fria en person. Bättre att ALLA bevis kan användas, och att lagerfarna kan bedömma dem, det är där problemen i så fall ligger. Inte hos åklagare.
Som sagt, jag är inte paranoid och tror rättsystemet är ute efter någon, utan har du gjort brott finns flera bevis för detta, och du ska åka dit fördet. Som tidigare sagt, vårat system är absolut inte korrupt på samma saätt som finns motsvarighet i övriga världen, och vi har en mycket bra advokat och jurist kår i sverige.