Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-07, 18:35
  #1
Medlem
Vajos avatar
Citat:
"Över 75 procent av alla i världen som förföljs för sin tro är kristna, av dem som dödas för sin tro är 90 procent kristna."

Det skriver Mats Tunehag, journalist, Kjell O Lejon, professor i religionsvetenskap, Chrys Caragounis, professor emeritus i Nya Testamentets exegetik.

"Där islamister har ett avgörande inflytande på samhällsliv och lagstiftning förtrycks oftast mänskliga fri- och rättigheter. "Otrogna", exempelvis kristna och judar, som lever under islamistiska regimer har oftast inga som helst illusioner. Den utopiska drömmen om världsherravälde finns även här och islams fiender eller avhoppare är i vissa stater inte ens värdiga att behålla liv, lem eller egendom."
"I Turkiet är det underförstått - och i hög grad praktiserat - att vara turk är att vara muslim. Att lämna islam kan därför betraktas som förräderi och uppfattas som en statsfientlig handling. Turkisk press har under åratal spridit lögnaktig propaganda och förtalat kristna och de har jämställts med terrorister."
http://www.kristianstadsbladet.se/ap...29549988/1028/

Detta är en sanning det inte pratas så mycket om. Speciellt inte i media och bland våra folkvalda politiker. Varför?!
Citera
2009-01-07, 18:40
  #2
Medlem
nymans avatar
Och vem bryr sig?
Kristna har varit riktiga svin genom hela historien så får dom lite stryk nu så är det för fan rätt åt dom.
Citera
2009-01-07, 18:43
  #3
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Och vem bryr sig?
Kristna har varit riktiga svin genom hela historien så får dom lite stryk nu så är det för fan rätt åt dom.

Kristna kan fan utrota islamister från kartan ifall de så vill. Det är inte kristna européer som får stryk men kristna sudaneser, nigerianer, armenier, libaneser och så vidare som aldrig gjort någon illa.

Dessutom så är det någon som varit mer svinaktiga än kristna så är det islamister. De slår ju oss i allt, inte nog med att de till exempel bedrev massslaveri av svarta afrikaner i flera tusen år, dessutom var de tvungna att skära av deras kulor (därför vi inte ser massor av svarta i arabien olikt USA).
__________________
Senast redigerad av markus120 2009-01-07 kl. 18:52.
Citera
2009-01-07, 18:50
  #4
Medlem
VemVilleVads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Och vem bryr sig?
Kristna har varit riktiga svin genom hela historien så får dom lite stryk nu så är det för fan rätt åt dom.


Ja, kom igen alla blir kommunister! För dom behandlar alla med respekt och har bara gjort bra saker genom historien och är absolut inte skylldiga till folkmord! Detta är framtiden, ett samhälle där alla har det lika bra/dåligt och igen blir tvingad till det! Eller ursäkta mig! Det är precis såhär det inte ska vara


Vafan ibland undrar man om folk är påriktigt.


Kristendomen är sanningen och kommer att vara en fästningen för alla goda människor idag och för all tid framåt!

Så en sådan här nyhet gör mig mycket ledsen att höra!
Citera
2009-01-07, 19:53
  #5
Medlem
Imirons avatar
Jag skiter i att faktumet att det är flest kristna som bli förföljda, då jag ser all religion som allmänt trams. Men eftersom jag är en human kille tycker jag att alla har rätt till sin egen tro, såvida de inte ska tvinga på den på massa andra människor (att t.ex. kräva att någon har slöja är således inte okej). Så visst, tråkigt att de är förföljda. Världen är ond, bra då har vi lärt oss det.
Citera
2009-01-07, 20:35
  #6
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Kristendom är som islam, fast med alkohol och pseudovetenskap.
En annan skillnader är att muslim halshugger dig om du förolämpar hans religion, medan en kristen ber för dig^^.

Undra vilka det är som förföljer de kristna? Kan det vara de som är mentalt fast i den tidiga medeltiden?
Citera
2009-01-07, 20:35
  #7
Medlem
jeevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vajo
http://www.kristianstadsbladet.se/ap...29549988/1028/

Detta är en sanning det inte pratas så mycket om. Speciellt inte i media och bland våra folkvalda politiker. Varför?!

Du missar poängen och läser en vinklad artikel, ska inte ens tala om de underbara individer bakom artikeln.

De är kristna, men det är inte anledningen till att de dödas/förföljs.
Tänk nu noga på vilka som dör, och vars de dör.
Skulle det ha spelat någon roll ifall de följde den hinduiska tron eller buddismen?
Nej, du förstår de dör för att de inte är muslimer, inte för att de är kristna.

Du förstår skillnaden nu?
Spelar ingen roll om jag skulle vara ateist, kristen, jude, hindu, buddist eller whatever i sudan/somalia eller vilket annat land där detta händer, är jag inte med dem på islam tåget så dör jag.
Citera
2009-01-07, 23:47
  #8
Medlem
Whiterights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeevo
Du missar poängen och läser en vinklad artikel, ska inte ens tala om de underbara individer bakom artikeln.

De är kristna, men det är inte anledningen till att de dödas/förföljs.
Tänk nu noga på vilka som dör, och vars de dör.
Skulle det ha spelat någon roll ifall de följde den hinduiska tron eller buddismen?
Nej, du förstår de dör för att de inte är muslimer, inte för att de är kristna.

Du förstår skillnaden nu?
Spelar ingen roll om jag skulle vara ateist, kristen, jude, hindu, buddist eller whatever i sudan/somalia eller vilket annat land där detta händer, är jag inte med dem på islam tåget så dör jag.

Sant det är kristendomen och islam som dominerar i flera afrikanska länder där dessa konflikter ofta utspelas. Så länge offret är en neger bryr jag mig inte om han kallar sig kristen eller inte. Skräp som skräp. Sen kan man inte bara skylla på Islam i det afrikanska fallet då dessa babianer även utan religion hade hittat på skäl att slå ihjäl varandra.
__________________
Senast redigerad av Whiteright 2009-01-07 kl. 23:51.
Citera
2009-01-07, 23:54
  #9
Avstängd
RödaBaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Och vem bryr sig?
Kristna har varit riktiga svin genom hela historien så får dom lite stryk nu så är det för fan rätt åt dom.

Du är sjuk människa om du anser detta.
Citera
2009-01-08, 00:00
  #10
Medlem
che_danis avatar
Kristendomen är värt precis lika mycket som alla andra religioner, som Islam vilket många inte gillar.
Citera
2009-01-08, 06:39
  #11
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Och vem bryr sig?
Kristna har varit riktiga svin genom hela historien så får dom lite stryk nu så är det för fan rätt åt dom.

Kristna är vi som håller fast vid de etiska värden som håller världen samman.

Ni kommunister kan se fram mot en "brave new world"
It's coming.
Citera
2009-01-08, 08:07
  #12
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Kristna är vi som håller fast vid de etiska värden som håller världen samman.

Ni kommunister kan se fram mot en "brave new world"
It's coming.
Samma etiska värden som låg bakom avrättningarna av miljoner "syndare"?

Sitt ni och drick blod och knapra på er frälsares lik-kött i kyrkan om ni vill, men ingen telepatisk kontakt med eran osynliga super-duper-låtsas-kompis kommer rädda er när historiens dom faller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback