2016-02-19, 15:35
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revisor123
Vi får hoppas att det finns gott om kreativa elever som preparerar lärarrum och lärarnas kläder och väskor med väldoftande blommor.

Haha, jag hoppas verkligen att någon av dem läser den här tråden och vågar göra det. Hundarna markerar på varenda lärares väska och jacka.
Citera
2016-02-19, 17:21
Bannlyst
Katastrof att såna som pelle olsson får i stort sett argumentera oemotsagd i public service. Mannen skulle fått så mycket smisk om människor från fb/swecan haft chansen att argumentera emot han, han hade typ blivit våldtagen....

det är ingen slump att 5 av dom mest vålmående/utvecklade delstaterna i nordöstra usa har legsliserat cb sen 2011.
Senast redigerad av victortich 2016-02-19 kl. 17:24.
Citera
2016-02-19, 20:55
Medlem
How a centuries-old poem hints at Shakespeare’s herbal ‘muse’
Citera
2016-02-20, 16:15
Medlem
Han hävdar att halsbloss leder till haschmissbruk

Ledare: Cannabis legaliseras i fler länder

Jag blev helt stum av dessa artiklar.
Citera
2016-02-22, 19:52
Medlem
jamesdeans avatar
Svenska Dagbladet gör en artikel med en lista över "knäppa" förslag från ungdomsförbund genom åren, och sätter CUFs förslag att legalisera cannabis på listan... http://www.svd.se/bjorklund-ville-avskaffa-betyg-och-forsvaret

Ärligt talat tycker jag de flesta förslag på listan är ganska vettiga. Jag stödjer de flesta förslagen och de förslagen jag inte håller med om kan jag ändå förstå hur de har tänkt, och ser inte någon av förslagen som överdrivet kontroversiella. Vet inte om det är mig eller svenska folket det är fel på...
Citera
2016-02-22, 21:54
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Han hävdar att halsbloss leder till haschmissbruk

Ledare: Cannabis legaliseras i fler länder

Jag blev helt stum av dessa artiklar.

Citat:
Med sina kunskaper och sin erfarenhet är Staffan ganska säker på att halsbloss är inkörsporten till haschmissbruk.

Citat:
– Den som aldrig drar in röken i lungorna kan aldrig bli narkoman, säger han.f

Helt jävla vansinnigt! Blir fan förbannad.

Retoriken är fan absurd..
Senast redigerad av murtennio 2016-02-22 kl. 22:05.
Citera
2016-02-23, 02:50
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Helt jävla vansinnigt! Blir fan förbannad.

Retoriken är fan absurd..

Ja, jävlar. Njut av din prilla Staffan. Fyfan vilken tur att man inte bor i götet och behöver springa på såna där föråldrade snutar (som dessutom snuthorar vid sidan av jobbet? )

Om inte Polisen börjar ta en titt på sin egen approach till Cannabis så kommer unga bara att skita i dom mer.
Det är fan skrämmande att vi i ett så informativt samhälle som vi lever i idag försöker applicera samma skrönor och skrämselpropaganda på barn. Kontraproduktivt.
Citera
2016-02-23, 16:36
Medlem
Lift the Ban! Kofi Annan on Why It’s Time To Legalize Drugs
Citera
2016-02-24, 17:33
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/mannen-greps-med-sex-kilo-cannabis-9884749.aspx

"Tre män, 22, 23 år från Luleå samt en 26-årig man från Piteå är misstänkta för grovt narkotikabrott. Männen greps med drygt sex kilo cannabis."
Citera
2016-02-24, 18:42
Medlem
jamesdeans avatar
http://www.sydsvenskan.se/malmo/haschrokare-fast-med-ammunition/

Ännu ett exempel på hur lätt det är för polisen att få husrannsakan, där de i detta fallet kunde gå in i någons lägenhet enbart baserat på att de luktat någonting. Påminner mig om att jag måste skaffa säkerhetsdörr, de är mer tätslutna än vanliga dörrar...
Citera
2016-02-24, 19:27
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
http://www.sydsvenskan.se/malmo/haschrokare-fast-med-ammunition/

Ännu ett exempel på hur lätt det är för polisen att få husrannsakan, där de i detta fallet kunde gå in i någons lägenhet enbart baserat på att de luktat någonting. Påminner mig om att jag måste skaffa säkerhetsdörr, de är mer tätslutna än vanliga dörrar...

Inte konstigt alls. Dom har såklart rätt att gå in i en lägenhet om dom vet att ett brott pågår där.
Och det var ju bra, de här va folk som sysslar med kola och vapen.
Citera
2016-02-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Inte konstigt alls. Dom har såklart rätt att gå in i en lägenhet om dom vet att ett brott pågår där.
Och det var ju bra, de här va folk som sysslar med kola och vapen.
Vi borde dela ut gratis rökelse eller något till alla i hela Sverige som luktar exakt som cannabis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in