Citat:
Ursprungligen postat av jachmut
Marc Emery lämnar över sig själv till USA den 21sta tror jag det var.. finns en hel del om hans Farewell Tour på PotTV's YouTubekanal
http://www.youtube.com/user/PotTV kanske redan är skrivet men en snabb sökning på Marc Emery visade inget om det
Tycker själv att det är dumt att försöka göra sig själv till martyr när det inte tjänar nått syfte alls. Han kanske bara försöker sluta och ser detta som en utväg. men vad vet jag? Dumt tycker jag i alla fall att det är.
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Väldigt, väldigt sorgligt. Att en människa slängs i fängelse av cannabis-relaterade skäl är i sig sorligt, men inte nog med det så har han fängslats för enbart försäljning av frön, och inte nog med det så begick han "brottet" i Kanada! Det han gjort är inte ens olagligt i Kanada! Han ska utlämnas till ett helt annat land där det han gjort råkar vara olagligt. Helt jävla absurt! Det är som att någon som druckit en öl i Sverige skulle skickas till fängelse i Afghanistan bara för att alkohol råkar vara olagligt där.
Dock slängs han ju som sagt i fängelse vilket helt klart är sorgligt, fängelser borde ju fyllas med folk som våldtar och slår kvinnor och mördare och dyligt, ni ser var jag är på väg.