2016-04-05, 16:42
Medlem
Cannabis räddade mig från självmord
Citera
2016-04-05, 20:12
Medlem
jamesdeans avatar
RFHL riks: Avkriminalisera bruket

Citat:
I Sverige dömer vi personer som använt cannabis i ett medicinskt syfte för narkotikainnehav. Andreas Thörn är ett exempel efter att han i dagarna dömts i Svea hovrätt för narkotika brott. Han använde cannabis för att lindra sina svåra smärtor som det enda fungerande alternativet och klassas idag som kriminell och får i dag leva utan fungerande smärtlindring.

– Jag vill kunna leva ett normalt liv utan att vara kriminell, säger han.

Det finns fler som vittnar om samma sak, cannabis är det enda som har fungerat för att de ska kunna få en fungerande vardag.
Citera
2016-04-06, 20:54
Medlem
http://www.huffingtonpost.com/entry/dea-marijuana-reschedule_us_5704567de4b0537661881644?section=pol itics

Kanske de största nyheterna på länga DEA ska ta ställning till omklassning av cannabis!
Citera
2016-04-07, 12:34
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
http://www.huffingtonpost.com/entry/dea-marijuana-reschedule_us_5704567de4b0537661881644?section=pol itics

Kanske de största nyheterna på länga DEA ska ta ställning till omklassning av cannabis!

Mycket spännande!! Bara att hålla tummarna nu!
Citera
2016-04-07, 18:31
Medlem
Citat:

Får en konstig känsla av det där.

De vet att om de tar bort cannabis från listan så kan de inte upprätthålla några förbud alls längre, så chansen att DEA skulle gå med på det är väldigt liten tror jag.
Citera
2016-04-07, 18:33
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft

De vet att om de tar bort cannabis från listan så kan de inte upprätthålla några förbud alls längre, så chansen att DEA skulle gå med på det är väldigt liten tror jag.

Hur menar du då? Kan du utveckla?
Citera
2016-04-07, 18:41
Medlem
Citat:

Dom kan ju ändra cannabis till tex samma nivå som alkohol, att det får säljas av viss personal men inte tillverkas hur som helst.

Eller iaf klassa om det så det kan räknas som medicin på federal nivå, att i princip ge det samma legala status som benzo och opiater.
Citera
2016-04-07, 19:01
Medlem
Citat:
Dom kan ju ändra cannabis till tex samma nivå som alkohol, att det får säljas av viss personal men inte tillverkas hur som helst.

Eller iaf klassa om det så det kan räknas som medicin på federal nivå, att i princip ge det samma legala status som benzo och opiater.
Nej, om de gör det så kommer allt att falla. De klarar sig inte utan cannabis. Utan cannabis så finns det inga legitima skäl att fortsätta att lägga så många miljarder på ett fortsatt förbud av droger.

Det är ju bra för oss så klart, men jag tror inte att det kommer att hända. Inte än, inte från DEA.

För DEA är det som att gräva sin egen grav.
Citera
2016-04-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Hur menar du då? Kan du utveckla?
Cannabis är den absolut största illegala drogen.

Om cannabis tas bort från listan så kommer det att bli omöjligt för DEA att argumentera för sin budget, och när deras budget förminskas så mycket som den skulle göra utan cannabis, så hade de förlorat all makt och efter ett tag dött helt.

De skulle aldrig tillåtas fortsätta på samma nivå utan cannabis, och på nivån de hamnar utan cannabis kommer 100% att se att de inte har någon effekt alls, och då tar kriget slut.

(Alla borde redan se att det inte fungerar, allt går ju åt fel håll, men av någon anledning låter vi dem fortsätta, det skulle vi inte göra då.)
Citera
2016-04-07, 19:16
Medlem
Jag hoppas att jag har fel och de tar bort cannabis från listan utan att förstå vad det innebär.
Citera
2016-04-07, 19:29
Medlem
3 Reasons to Doubt the DEA Will Agree to Reclassify Marijuana This Year

Tre anledningar som egentligen bara är ursäkter för att undvika det jag beskrev.
Citera
2016-04-07, 19:50
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Cannabis är den absolut största illegala drogen.

Om cannabis tas bort från listan så kommer det att bli omöjligt för DEA att argumentera för sin budget, och när deras budget förminskas så mycket som den skulle göra utan cannabis, så hade de förlorat all makt och efter ett tag dött helt.

De skulle aldrig tillåtas fortsätta på samma nivå utan cannabis, och på nivån de hamnar utan cannabis kommer 100% att se att de inte har någon effekt alls, och då tar kriget slut.

(Alla borde redan se att det inte fungerar, allt går ju åt fel håll, men av någon anledning låter vi dem fortsätta, det skulle vi inte göra då.)

Okej, det låter ju faktiskt rimligt - synd dock. Tack för snabbt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in