2015-03-11, 12:12
Medlem
HisseRantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
Japp det där är helt i linje med Bejerot och co syn på saken. Det är ju trotts allt dom som ohotat format den Svenska narkotikapolitiken med sektförbundet RNS i spetsen.
Minns jag det rätt så säger han att man ska slå hårdast på konsumenterna för då slår man undan finansieringen för dom ovanför, försäljare, distributörer och tillverkare.
Kan minnas fel där så rätta mig gärna
Kan stämma det, Bejerot propagerade för att vi på fullt allvar skulle införa en polisstat för att bekämpa narkotika.
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Ökande beslag av knarkodlingar i Uppsala
"– Substansen stannar kvar i kroppen upp till en månad. Jag skulle inte vilja bli opererad av en läkare eller flyga med en pilot som röker cannabis, svarar MagnusHänström"
Varför försöker inte UNT att korrigera polismannens felaktiga påstående?Vill UNTockså luras med felaktig information?Bryr sig inte tidningen om att dom tappar i förtroende?
Citera
2015-03-11, 12:38
Medlem
Outforskad marijuana lockande som medicin
Citera
2015-03-11, 12:50
Medlem
tengilllls avatar
Citat:

Citat:
– Du får inte ta in Bedrocan i Sverige även om en läkare inom EU har skrivit ut medicinen till dig eftersom innehållet är narkotikaklassat. Det som skulle kunna ändra på reglerna är politiska beslut, säger Karin Jansson.

Stämmer verkligen det påståendet?
Citera
2015-03-11, 16:52
Medlem
Citat:
Stämmer verkligen det påståendet?

Nej, men då det är klass ett narkotika(tror det är anledningen) får du bara ta med 5 dagas dos, istället för det normala 30 dagar.

Va då inge problem för mig att få med mig morfin piller(som är narkotikaklassat...duh) från Tyskland när jag hade brutit benet.
Citera
2015-03-12, 00:14
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Står så här:
Citat:
I Kanada och i hälften av USA:s delstater är möjligt att få licens från läkare för självmedicinering med marijuana. Det har blivit något av en trend. Över en miljon amerikaner och kanadensare har nu tillgång till cannabis “på recept” och andelen växer snabbt

"Över en miljon amerikaner och kanadensare"? Det är visserligen ett korrekt påstående men aningen missvisande. Hälften av USA plus hela Kanadas population blir tillsammans väldigt VÄLDIGT många fler än 1.000.000 innvånare!
Citat:
– Du får inte ta in Bedrocan i Sverige även om en läkare inom EU har skrivit ut medicinen till dig eftersom innehållet är narkotikaklassat.
Jag har läst att man får ta in motsvarande det som ska räcka i fem dagar ...?
Citera
2015-03-12, 04:38
Medlem
Medical marijuana on the table for epileptic children

The Children’s Memorial Health Institute in Warsaw has started using medical marijuana to treat nine children with extreme cases of epilepsy, with doctors praising initial results.
Citera
2015-03-12, 04:42
Medlem
”Kvinnor och män har olika sorters missbruk”
Citera
2015-03-12, 04:49
Medlem
Gerbilkadaver i Yles valgalleri

https://www.youtube.com/watch?v=bCzrtf3bidw

Förstår inte finska, men hur som helst, haha!
Citera
2015-03-12, 12:53
Medlem
Citat:
Polisen Värmdö
Jag är inte bara polis, jag är också mamma...

Att se unga stå och röka vanliga cigaretter får mig direkt att tänka på om deras mamma och pappa vet om att deras barn röker?

Några kanske tänker att det inte är så farligt att röka. Men vad många inte tänker på är att det kan vara en inkörsport till att prova på att röka Cannabis.

Cannabis är narkotika. Narkotika är inte lagligt. Det finns ändå en och annan som tänker att det inte är hela världen att "röka på" ibland. Men vad många inte tänker på är att Cannabis kan vara en inkörsport till tyngre droger.

När man tar tyngre droger klarar man inte längre av att fungera i vardagen som man gjorde innan. Skolgången blir lidande. Sociala relationer som man hade tidigare upphör. Det enda viktiga i livet är att umgås med andra som också missbrukar och vardagen går ut på att få tag i mer narkotika.

För att ha råd med det begår man brott för att få in pengar...nu reagerar alla och tänker att det är riktigt illa för den som fastnat i missbruket!

Varje gång jag ringer hem till en förälder, tänker jag att det här samtalet skulle jag velat få om det var mitt barn som det handlade om. Jag utgår från att alla föräldrar tänker som jag gör. Man vill sina barn väl. Även om samtalet från polisen gör att det blir jobbigt för stunden så tror jag att det kommer bli bättre längre fram.

Jag är inte bara polis, jag är mamma också.

//Therese
https://www.facebook.com/NarpolisenVarmdo/photos/a.674591515925270.1073741826.194136203970806/934915943226158

"Jag är mamma också"... Fy fan.
Citera
2015-03-12, 14:23
Medlem
tengilllls avatar
Där är faktiskt ett intressant stycke i skrivelsen. Det kanske bara blev fel när mamman tänkte men ändå...

Citat:
Cannabis är narkotika. Narkotika är inte lagligt. Det finns ändå en och annan som tänker att det inte är hela världen att "röka på" ibland. Men vad många inte tänker på är att Cannabis kan vara en inkörsport till tyngre droger.

När man tar tyngre droger klarar man inte längre av att fungera i vardagen som man gjorde innan. Skolgången blir lidande. Sociala relationer som man hade tidigare upphör. Det enda viktiga i livet är att umgås med andra som också missbrukar och vardagen går ut på att få tag i mer narkotika.

Ser ni hur hon Inte säger att det är cannabis som "klarar man inte längre av att fungera i vardagen som man gjorde innan. Skolgången blir lidande. Sociala relationer som man hade tidigare upphör." Utan det är de tyngre drogerna som gör detta.
Det tycker jag är ett helt klart framsteg om än det må röra sig om ett misstag
Tycker bara det kan vara värt en applåd!
Citera
2015-03-12, 22:18
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Där är faktiskt ett intressant stycke i skrivelsen. Det kanske bara blev fel när mamman tänkte men ändå...

Ser ni hur hon Inte säger att det är cannabis som "klarar man inte längre av att fungera i vardagen som man gjorde innan. Skolgången blir lidande. Sociala relationer som man hade tidigare upphör." Utan det är de tyngre drogerna som gör detta.
Det tycker jag är ett helt klart framsteg om än det må röra sig om ett misstag
Tycker bara det kan vara värt en applåd!

Jag noterade den här formuleringen också och jag är tveksam till att detta är en felskrivning. Det går ju inte att påstå att cannabis är så farligt som de har låtit påskina utan att tappa all form av trovärdighet.
Citera
2015-03-13, 02:39
Medlem
Kände knarklukt – sju gripna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här