2013-12-18, 12:44
Medlem
Uppåt i cannabisbutiken
Citera
2013-12-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Precis så är det, det är svårare för ungdomar att få tag på alkohol än cannabis idag och det beror på att alkohol är reglerat..

Det är väl ungefär lika lätt? Alkoholhanteringen till unga är olaglig, precis som cannabishanteringen till unga är olaglig. I många områden är det lättare att få tag i röka än sprit.

Och nej jag är ingen förespråkare, men jag röker själv, så jag är inte heller en idoktrinerad idiot som tror att det kommer utlösa en psykos för mig. Det var inte så att jag förrut trodde att cannabis var farligt som fan, och sen provade det och förstod det att det inte var så farligt. Som tonåringen läste jag mig till den information som fanns tillgänglig på nätet om cannabis och alkohol, och kom fram till att det bästa för kroppen är cannabis. Men det hindrade mig inte från att festa med alkohol och annat skoj 15-16åringar har för sig.
Citera
2013-12-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Det är väl ungefär lika lätt? Alkoholhanteringen till unga är olaglig, precis som cannabishanteringen till unga är olaglig. I många områden är det lättare att få tag i röka än sprit.

Jag bor i en förort till Göteborg och är över 20, för mig är det betydligt lättare att få tag på marijuana än sprit så fort systemet stänger.
Citera
2013-12-19, 15:54
Medlem
Cannabisodlare döms till fängelse
Citera
2013-12-21, 16:17
Medlem
jamesdeans avatar
Postpaket blev grovt narkotikabrott

Citat:
En 24-årig man döms till två och ett halvt års fängelse för grov narkotikasmuggling efter att ha beställt drygt ett halvt kilo amfetamin från Tyskland.[...]På den angivna adressen fann tullen även tre uppställda brevlådor som innehöll paket med cannabis
Citera
2013-12-21, 16:28
Medlem
jamesdeans avatar
Sydsvenskan har just nu en falafel-blogg där man bland annat har en karta över Malmös falafelställen där läsare kan skicka in tips på sina favoritställen som de vill lägga till på kartan. Läste nyss detta tips som en läsare skickat in om ett Falafelställe vid Nydalatorget:

Citat:
"Falafel Center har öppet till klockan 01, och en rulle kostar 20kr och en falafeltallrick 40kr. Falafelcenter säljer även 5 olika sorters joint-rullpapper ifall man skulle ha lust att höja sin smakupplevelse till skyarna.”

Senast redigerad av jamesdean 2013-12-21 kl. 16:31.
Citera
2013-12-22, 22:09
Medlem
jamesdeans avatar
Offer slog rånare - och tog deras knark

Citat:
Men det tilltänkta rånoffret gjorde motstånd. Enligt 17-åringen armbågade han en av rånarna, slog den andra och sparkade den tredje.
– Sen ska han ha sagt till dem att lämna över narkotikan de precis hade försökt sälja till honom, säger Malmöpolisens inre befäl Daniel Jonasson.

Polisen mötte upp 17-åringen i dennes hem. Där lämnade han över den 40 gram tunga haschkakan som han ska ha fiskat upp ur rånarnas fickor till polisen.

Rätt åt rånarna.
Citera
2013-12-23, 02:42
Medlem
Medical marijuana: Will Colorado's "green rush" last?
Citera
2013-12-23, 19:01
Medlem
Det verkar som att bankerna i Colorado och Washington kommer få tillåtelse att samarbeta med cannabisindustrin.

Legal marijuana states bank on secret meeting
http://www.philly.com/philly/news/breaking/Legal_marijuana_states_bank_on_secret_meeting.html

Marijuana Businesses May Get Good Banking News In Early 2014
http://www.huffingtonpost.com/2013/12/19/marijuana-banking_n_4474749.html
Citera
2013-12-24, 13:34
Medlem
jamesdeans avatar
http://www.sydsvenskan.se/malmo/man-falld-for-valdtakt-pa-tolvaring/

Citat:

Malmö. En 22-årig Malmöbo döms till tre års fängelse för våldtäkt på en drogpåverkad 12-årig flicka.

22-åringen bjöd ofta den 12-åriga flickan och hennes 13-årige kompis på cigaretter. 22-åringen bjöd också dem på cannabis och vid ett tillfälle gick flickan med honom till en lägenhet som han disponerade.

Citera
2013-12-25, 04:15
Medlem
jamesdeans avatar
Uruguays marijuanalag undertecknad

Citat:
Uruguays president José Mujica har undertecknat lagen som legaliserar odling, försäljning och rökning av marijuana, meddelade hans kansli på tisdagen.
Citera
2013-12-26, 16:38
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
http://www.sydsvenskan.se/malmo/man-falld-for-valdtakt-pa-tolvaring/

Usch vad hemskt. Hoppas någon lyckas röja identiteten på detta äckel. Stryk förtjänar han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in