2010-09-21, 23:04
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Låt folk öppna egna coffeeshops i privat ägo/odla hemma istället - staten ska hålla sina fingrar borta från växtriket
Nja, jag håller med till viss del, om man vill odla hemma ska man få göra det.
Men jag tycker absolut att beskattad cannabis är en bra idé, Kalifornien pratar om att Proposition 19 kommer generera "billions of dollars" till stadskassan, och det är ett argument som inte ens motståndarna kan blunda för.
Om jag kan få köpa bra weed lagligt och samtidigt bidra ekonomiskt till samhället ser jag det bara som något bra.

Angående artikeln var det här lika motsägelsefullt som vanligt:
Citat:
Commenting on Professor Pertwee's remarks, a Home Office spokesperson said: "[..] The Government does not believe that decriminalisation of cannabis is the right approach. Our priorities are clear: we want to reduce drug use, crack down on drug related crime and disorder and help addicts come off drugs for good."
Avkriminalisera, du menar som i Nederländerna?
Citat:
En undersökning utförd av den nederländska Socialstyrelsen (Dutch Ministry of Health, Welfare and Sport - VMS) kom till slutsatsen att ungdomar i Nederländerna knappt skiljer sig från ungdomar i andra länder gällande deras cannabiskonsumtion. Medan 13% av ungdomarna hade konsumerat cannabis i Nederländerna den senaste månaden, var siffrorna i England 24% och i USA 21%.
http://www.medicinskmarijuana.com/myths.html#7
Citera
2010-09-23, 09:27
Medlem
Biochems avatar
Inte egentligen en cannabisnyhet, men tyckte ändå att det var lite roligt, en artikel från DN om vad folk har röstat på när de har blankröstat:

Men de blanka valsedlarna är en demokratisk möjlighet att göra sin röst hörd. Somliga har tagit tillfället i akt att utnyttja den mer bokstavligt med ett budskap. På val.se kan man exempelvis hitta sådana som Ge mig jobb, Y’all suck, Politiker är mördare, All makt åt kungen, Legalize Marijuana och Död åt parlamentarismen.

Din mamma fick en riksdagsröst - DN.se
Citera
2010-09-26, 13:12
Medlem
mightyscoops avatar
Heheh detta var väl ingen chock? Man visste ju redan att han var en go snubbe
Citera
2010-09-26, 13:13
Medlem
zappy2s avatar
Vem är egentligen förvånad?
Citera
2010-10-01, 23:07
Medlem
Haha klockrent!
Citera
2010-10-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
De enda vänsterpartiets politik gynnar är bidragstagare.
dedär är ju bara ett classic bullshit-argument från moderatväljare.
Vänsterpartiet står för jämdställdhet, 8 av 10 svenskar gynnas av en rödgrön politik.
Varför ska vissa ens va rikare från början, de finns ingen logik i att en advokat ska tjäna mer än en brandman. En städare tjänar piss, räcker de inte med att dom har ett skitjobb? Vart fan är medkänslan för folk, behöver man verkligen så jävulska mycket pengar? Och nej, jag är ingen bidragsväljare, jag är bara en person som vill se ett samhälle där pengar är mindre viktigt.
Citera
2010-10-03, 23:56
Medlem
Folkskyggs avatar
OMFG! V är ett knarkarparti, hela partiet knarkar!
Citera
2010-10-03, 23:58
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewkob
dedär är ju bara ett classic bullshit-argument från moderatväljare.
Vänsterpartiet står för jämdställdhet, 8 av 10 svenskar gynnas av en rödgrön politik.
Varför ska vissa ens va rikare från början, de finns ingen logik i att en advokat ska tjäna mer än en brandman. En städare tjänar piss, räcker de inte med att dom har ett skitjobb? Vart fan är medkänslan för folk, behöver man verkligen så jävulska mycket pengar? Och nej, jag är ingen bidragsväljare, jag är bara en person som vill se ett samhälle där pengar är mindre viktigt.
Du är löjlig, en person med FEM år av juridisk utbildning ska ha lika mycket betalt som en luffande knarkare som städar gatan utan någon utbildning eller mål i livet förutom att förpesta samhället?
Rimligt, du är rimlig... Fortsätt städa toaletter din luffande hora hoppas du dör...

Ditt exempel advokat och brandman....

En advokat som jobbar 12 timmar om dagen ska ha lika mycket betalt som en brandman som jobbar 8 timmar säger vi... HÄRLIGT! Din matematiska logik/kunskap är luffigt logisk, hoppas du fattar vad som driver samhället framåt.

Om du inte vet svaret gå och läs valfri samhällslinje på gymnasial nivå!!!
Citera
2010-10-08, 04:35
Medlem
Spliff i SVT Debatts Eftesnack

Fan va jag garvade när jag eftersnacket till korruptionen i Göteborg och Martin Timell tjötar med en byggare. Han säger angående att det finns mycket fusk i byggbranscnhen att: "Det gör det svårt för oss, vi som vill vara seriösa", samtidigt som han vickar med en pinne i handen.

http://svtplay.se/v/2179048/debatt/eftersnack_om_mutharvan_i_goteborg?cb,a1364145,1,f ,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2178969/sb,k103453,1,f,-1
07:40

Dålig kvalitet, men är det en pinne han har dratt upp?
Citera
2010-10-08, 04:51
Medlem
Snöjs avatar
Ser ut som ett papper han rullat ihop. Kanske ett program till programmet han var och kollade på, eller något.
Citera
2010-10-08, 04:54
Medlem
det var min tråkiga tanke också...men hoppades på nåt roligare
Citera
2010-10-08, 07:30
Medlem
Bockstensmannens avatar
E DU GO ELLER! varför skulle det vara en spliff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in