Citat:
Nja, jag håller med till viss del, om man vill odla hemma ska man få göra det.
Ursprungligen postat av Intergalactic
Låt folk öppna egna coffeeshops i privat ägo/odla hemma istället - staten ska hålla sina fingrar borta från växtriket
Men jag tycker absolut att beskattad cannabis är en bra idé, Kalifornien pratar om att Proposition 19 kommer generera "billions of dollars" till stadskassan, och det är ett argument som inte ens motståndarna kan blunda för.
Om jag kan få köpa bra weed lagligt och samtidigt bidra ekonomiskt till samhället ser jag det bara som något bra.
Angående artikeln var det här lika motsägelsefullt som vanligt:
Citat:
Avkriminalisera, du menar som i Nederländerna?
Commenting on Professor Pertwee's remarks, a Home Office spokesperson said: "[..] The Government does not believe that decriminalisation of cannabis is the right approach. Our priorities are clear: we want to reduce drug use, crack down on drug related crime and disorder and help addicts come off drugs for good."
Citat:
http://www.medicinskmarijuana.com/myths.html#7
En undersökning utförd av den nederländska Socialstyrelsen (Dutch Ministry of Health, Welfare and Sport - VMS) kom till slutsatsen att ungdomar i Nederländerna knappt skiljer sig från ungdomar i andra länder gällande deras cannabiskonsumtion. Medan 13% av ungdomarna hade konsumerat cannabis i Nederländerna den senaste månaden, var siffrorna i England 24% och i USA 21%.