2012-08-20, 18:43
Medlem
Marodeurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelare
Han är nog lite lätt utv.störd
Gjorde en googling på stackarn. Gissa vad jag fann, en kommentar på en artikel angående fildelning, författad av profeten själv i egen hög person:

Citat:
...Nedladdning är ju samma sak som när jag spelade in låtarna jag gillade från radio. Jag hatar alla de här stora löjliga rockstjärnorna som gnäller. De laddar ju ner er jävla musik. Det borde ni fan uppskatta. Vad gnäller ni om? Ni har ju era fem jävla hus, så håll käften, säger stjärnan skriver Aftonbladet. Lämna fildelarna ifred nej till Ipred ! Fildelning är för att vi bryr oss om varandra! Kärlek är att dela med sig = Piratpartiet Fildelning är 1 del av Sverige !
Han är piratpartist, alltså något av en liberal. Så går det när bara en hjärnhalva får tänka åt gången

Citat:
Ursprungligen postat av Emmely
Ola Jarevik, chef för Blekinge-polisens narkotikaenhet rapporterar om ökad odling av Cannabis.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5235646
Låt oss kommentera denna artikel innan fältet stängs . Förresten var polischefen där ganska lik karlberg, en anekdot som förvisso inte har någon betydelse.
Citera
2012-08-21, 16:04
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Låt oss kommentera denna artikel innan fältet stängs . Förresten var polischefen där ganska lik karlberg, en anekdot som förvisso inte har någon betydelse.

Kommentarsfältet är redan stängt efter en kommentar. Tur att den var i favör för oss. Det jag undrar är varför tidningar väljer att oftast censurera och förhindra att en diskussion kommer upp bland dessa nyheter.

Tror ni det är ledningen för tidningen som ser till att det inte skall gå att kommenteras, eller är det ännu högre uppsatta höns som ser till att man ej får kommentera?
Citera
2012-08-21, 19:34
Medlem
Marodeurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Kommentarsfältet är redan stängt efter en kommentar. Tur att den var i favör för oss. Det jag undrar är varför tidningar väljer att oftast censurera och förhindra att en diskussion kommer upp bland dessa nyheter.

Tror ni det är ledningen för tidningen som ser till att det inte skall gå att kommenteras, eller är det ännu högre uppsatta höns som ser till att man ej får kommentera?
Tyckte mig läsa att artiklarna är öppna för kommentarer i tre dygn, men nu ser jag att artikeln är EN dag gammal. Sveriges radio, de ska väl för fan vara public service?

Ska försöka göra en grej av det här, även pissmyror till skitnödiga statligt anställda idioter ska väl våga släppa in mer än en kommentar. Som tur är har jag aldrig betalat en spänn till den där förbannade tv-avgiften.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5235646
Citera
2012-08-25, 13:04
Medlem
Ree81s avatar
http://www.vk.se/688357/umea-tva-greps-med-narkotika

Ni får hemsk gärna skriva något i kommentarsfältet. Tycker det är en skam att folk ska få sitt hem rannsakade och bli utsatta för pissprov för att de tycker om en mindre farlig drog än alkohol. Hyckleri.
Citera
2012-08-25, 18:32
Medlem
Marodeurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
http://www.vk.se/688357/umea-tva-greps-med-narkotika

Ni får hemsk gärna skriva något i kommentarsfältet. Tycker det är en skam att folk ska få sitt hem rannsakade och bli utsatta för pissprov för att de tycker om en mindre farlig drog än alkohol. Hyckleri.
Dom lär ju censurera.
Citera
2012-08-26, 12:18
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Dom lär ju censurera.
Märkte det. De har tillåtit kommentarer i tidigare artiklar, men i den där var de stenhårda av någon anledning.
Citera
2012-08-26, 17:08
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Märkte det. De har tillåtit kommentarer i tidigare artiklar, men i den där var de stenhårda av någon anledning.
De måste granska samtliga inlägg och i artiklar där hundratals vill tycka till och det således krävs mycket moderering, är det inte särskilt konstigt att de väljer att helt stänga av kommentarsfunktionen.
Citera
2012-08-27, 22:04
Medlem
ponnylover99s avatar
Satellitteknik kan hitta knark från rymden

Ett nytt dataprogram kan upptäcka odlingar av marijuana på bilder tagna från rymden. Programmet har redan använts vid ett tillslag som den turkiska polisen gjorde mot ett fält i sydöstra Turkiet, skriver turkiska medier.

Det nya programmet har alltså redan kommit att användas när 2.000 soldater och poliser slog till mot en marijuanaodling, som drevs av terroriststämplade PKK, i Diyarbakirområdet i juli, skriver tidningen Daily Zaman.

Enligt tidningen har programmet tagits fram av ett turkiskt företag som av säkerhetsskäl inte vill ha sitt namn offentliggjort.

En talesman för företaget säger till Daily Zaman att bilderna hittills har visat stora områden där narkotika odlas inne i Turkiet men också i grannländerna Syrien, Irak, Iran och Armenien.

– Det är i princip ingen skillnad mellan Turkiet och Afghanistan numera. Jag kan med säkerhet påstå att Turkiet är omgivet av en halvmåne som producerar död, sa den anonyme talesmannen.

87 procent av allt opium och 90 procent av världens heroin kommer från Afghanistan enligt uppgifter från FN.

Enligt talesmannen rör det sig om cannabis till ett värde på mellan 140 och 210 miljarder kronor som syns på satellitbilderna och han ser detta som ett av skälen till att terrorismen i Turkiet kan fortsätta. Pengar från knarkhandeln försörjer terroristerna.

Men kampen mot knarkhandeln står högt på Turkiets agenda. På den turkiska regeringens hemsida skriver man att "Turkiet är det land i världen som sätter in mest resurser för att bekämpa den illegala knarkhandeln".

Dataprogrammet har också andra användningsområden. Förutom knark kan det också hitta gruvor, minfält, underjordiska skatter samt biologiska och kemiska vapen som ligger i vatten.

Clas Svahn
clas.svahn@dn.se

http://www.dn.se/nyheter/varlden/satellitteknik-kan-hitta-knark-fran-rymden
Citera
2012-08-27, 22:11
Medlem
Det här var ju inte alls bra - kan man förvänta sig dyrare hasch eller är marknaden inte så känslig?
Citera
2012-08-27, 22:40
Medlem
Marodeurs avatar
För det finns ingen risk att det spårar ur när de börjar dräpa marijuanaodlingar för terroristorganisationerna. Mexico? Finns det möjligen andra sätt att försnilla dessa organisationer på denna inkomst? hmmmmmmm....
Citera
2012-08-28, 00:58
Medlem
SunshineBlinds avatar
Ja troligen lär striderna eskalera på ett sätt som får Mexiko att se ut som småpotatis. Jag är inte helt orolig dock, jag är hyfsat säker på att marknaden anpassar sig snabbt. Underjordiska odlingar och mer lokala odlingar lär skjuta upp inom kort om marknaden påverkas nämvärt.
Citera
2012-08-28, 08:05
Medlem
Finland får medicinsk cannabis

http://svenska.yle.fi/artikel/2012/08/28/finland-far-medicinsk-cannabis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in