2010-04-26, 22:46
Medlem
brisingrs avatar
Tror dem alltid har en extra koll på ungdomar speciellt från Holland eller liknande länder som inte är vanliga festarställen utan mer vanligt för sina droger. Förmodligen har den här killen gjort bort sig någonstans vid tullen.
Citera
2010-04-26, 22:48
Medlem
Snygg-Anderss avatar
I och för sig. 352g är ju en ganska stor klump, bör ju ha synts tycker man.
Citera
2010-04-26, 22:56
Medlem
"Straffet för narkotikabrottslighet med kokain är normalt sett högre än för cannabis"

När skulle det inte vara högre?
Citera
2010-04-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbish
"Straffet för narkotikabrottslighet med kokain är normalt sett högre än för cannabis"

När skulle det inte vara högre?

att smuggla 1 kg HASCH är nog värre än 1 gram kokain, kan ju vara så de menar.
Citera
2010-04-26, 23:00
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Tror dem alltid har en extra koll på ungdomar speciellt från Holland eller liknande länder som inte är vanliga festarställen utan mer vanligt för sina droger. Förmodligen har den här killen gjort bort sig någonstans vid tullen.

Indeed, vilket jävla pucko den där 18åringen är.. Kan man inte välja något lite mer low-profile land om man nu tvunget måste smuggla via plan?
Nej, det är så mycket fel så jag vill åka ut till rättegången och skratta han i ansiktet.
Citera
2010-04-26, 23:02
Medlem
"i där här kalsongerna smugglade eleven knark"
Dagens garv
Citera
2010-04-27, 02:55
Medlem
Damp CPCPs avatar
Hur fan tänkte killen egentligen?

Artikeln är än mer lustig.
Haha, en jävla bild på ett par kalsonger.
Citera
2010-04-27, 05:35
Bannlyst
Det jag undrar mest över är vad det är som egentligen är mest intressant i artikeln. På Metro tyckte de tydligen att det var det faktum att kokainet smugglades i kalsongerna som var det viktigaste.

Är det verkligen så spektakulärt och unikt att någon försöker smuggla något i underkläderna?
Citera
2010-04-27, 05:46
Bannlyst
Måste vara bekvämare att ta det i kallingarna än att stoppa det i daimen.
Citera
2010-04-27, 06:01
Medlem
ja sådär går det om man inte tänker efter.. idioti!
Citera
2010-04-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
att smuggla 1 kg HASCH är nog värre än 1 gram kokain, kan ju vara så de menar.

Jaha. Jag tänkte med lika mycket mängd osv...
Citera
2010-04-28, 00:05
Medlem
jamesdeans avatar
SvD Faktakollen granskar påståendet att allt fler unga tidigt kommer i kontakt med droger (länken innehåller källor)

Citat:
Påstående: I en debattartikel som publicerades på SVT:s hemsida den 18 mars i år skrev Johan Pehrson, FP:s rättspolitiska talesperson, att ”alltfler unga människor kommer tidigt i kontakt med droger”. I artikeln redovisar han ingen källa till uppgiften. Artikeln skrevs i samband med alliansens omdebatterade förslag om att tvångsdrogtesta ungdomar.

Hur det är: Det enda statistiska underlag som finns på nationell nivå när det gäller ungas kontakt med narkotika är CAN:s så kallade skolundersökningar. Undersökningen görs i form av enkäter till elever i årskurs 9 och gymnasiets årskurs 2. Enligt undersökningarna har ungas kontakt med narkotika i princip inte förändrats de senaste tio åren. Det gäller både andelen som svarar att de använt narkotika och de som svarar jakande på att de någon gång haft möjlighet att använda narkotika.

Om man tittar på Folkhälsoinstitutets statistik över cannabiskonsumtionen i åldersgruppen 16-84 år så har det inte heller skett någon ökning mellan 2004 och 2008. Det finns inga uppgifter tidigare än 2004.

Slutsats: Påståendet stämmer inte förutsatt att CAN:s enkäter ger en tillförlitlig bild av ungdomars narkotikakontakt.

Johan Pehrson kommenterar:

– Min källa var kontakter med polisen, socialtjänsten och Maria ungdom som berättar om den allt mer omfattande näthandeln med droger. Antalet ungdomar som prövar narkotika har ju varit lågt en tid, men exponeringen ökar. – Jag känner mig empiriskt trygg när jag påstår att kontakten via nätet och med droger som inte alltid ännu är narkotikaklassade ökar. Av de som jobbar med detta är det ingen som sagt något annorlunda. Vad det gäller CAN så är det en korrekt beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in